Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 Kachel

vragen over de T6
Derwin Nijboer
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2016, 10:58

T6 Kachel

Bericht door Derwin Nijboer »

Klacht kachel.

Ik heb een T6 3 maand oud als ik de verwarming op 18 graden heb en ik doe hem naar 20 graden dan gaat i gewoon door het wordt bloedheet in auto doe ik hem weer 2 of 3 graden lager dan bevries je bijna in auto.

wie herkend dit.

Mvg Derwin Nijboer
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Kachel

Bericht door Multivan Generation »

Waarom hier vragen als je dealer dat onder garantie kan verhelpen?
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4453
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: T6 Kachel

Bericht door Henk-1 »

Multivan Generation schreef:Waarom hier vragen als je dealer dat onder garantie kan verhelpen?
Misschien dat meerdere T6 rijders hier last van hebben ?
Hij vraagt ook wie herkent dit ?
Alle T6 vragen zijn van harte welkom , ook al kunnen/worden ze gerepareerd in garantie periode.
:zwaai :ikrij :wjw :T6NOLESS
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Derwin Nijboer
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2016, 10:58

Re: T6 Kachel

Bericht door Derwin Nijboer »

De dealer heeft geen oplossing en komt niet vaker voor zeggen ze.
ik ken nu al 3 mensen in mn buurt met hetzelfde probleem.

auto is al 3 x bij de dealer geweest , geen storing dus kunnen ze niets doen.
Ceesiemeij
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jul 2013, 20:29

Re: T6 Kachel

Bericht door Ceesiemeij »

Ik heb het zelfde probleem maar als k de rechterknop ietsjes naar rechts draai dan is het over :T6NOLESS
Gebruikersavatar
rvanderraad
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 dec 2008, 09:57
Locatie: hoofddorp

Re: T6 Kachel

Bericht door rvanderraad »

Je bedoeld van af de stand ramen naar je voeten?
Kan je timmeren, zullen we dan een wip maken?!
Ceesiemeij
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jul 2013, 20:29

Re: T6 Kachel

Bericht door Ceesiemeij »

Ja klopt maar 1 tandje is al meer dan genoeg! :nuts
Richardparket
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2016, 13:03

Re: T6 Kachel

Bericht door Richardparket »

Hallo, ik heb ook gemerkt dat de temperatuur niet te regelen is als de blower op het voorraam is geschakeld. Bij instellen boven de 18 graden gaat de verwarming op maximaal : het wordt in de cabine onzettend heet. Ben er mee naar de dealer geweest. De reactie was dat het zo hoort. Vreemde zaak.
Davemol
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 dec 2016, 15:10

Re: T6 Kachel

Bericht door Davemol »

Hier nog iemand met de zelfde klachten ook bij mij zegt de dealer dat ze niks kunnen vinden maar de kachel heeft een heel eigen leven
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: T6 Kachel

Bericht door Ikenmijnkois »

Davemol schreef:Hier nog iemand met de zelfde klachten ook bij mij zegt de dealer dat ze niks kunnen vinden maar de kachel heeft een heel eigen leven
Vandaag mijn auto opgehaald en ik heb er geen last van gehad tijdens de rit van ruim 180 km maar als het te heet wordt trek je toch gewoon wat kleding uit :adhd :adhd

Die blower blijft gewoon door blazen. of heb ik het nou niet bij het juiste eind

We hebben natuurlijk geen climatronic er in zitten toch? die je kunt instellen op bv 20 gr en dan wordt het niet warmer en niet kouden dan de ingestelde temp.
Ook al staan er cijfers op als je hem op 22 graden zou zetten en je houd er dan een gewone tempratuur meter bij dan weet je het zeker. Ik zet mijn blower op stand 1 of uit als die te warm wordt, maar kan mij niet warm genoeg worden met dit weer.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Davemol
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 dec 2016, 15:10

Re: T6 Kachel

Bericht door Davemol »

Ja dat kun je ook zo doen maar volgens is het systeem zo bedoeld dat als je hem op 20 zet dat lucht die uitgeblazen wordt 20 graden is en in het begin was dat ook zo maar van de een op de andere dag is het over.

Als je hem dan van 20 naar 21 zet wordt het in 1 keer 25 graden of nog warmer en dan koelt hij zomaar vanuit zichzelf weer af naar bv 18 graden
VWMAC
Berichten: 75
Lid geworden op: 08 jul 2012, 20:30

Re: T6 Kachel

Bericht door VWMAC »

Het is bij alle dealers bekend dat dit een probleem is welke zich alleen voordoet bij de luchtstroom volledig op de voorruit gericht, een tikje naar links of rechts en het probleem is weg. VW Duitsland wil het probleem nog niet onderkennen, het doet zich alleen voor in Nederland? Hoe vaker dit probleem gemeld wordt des te eerder is misschien de oplossing daar. :muur
SloMo
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 nov 2009, 22:08

Re: T6 Kachel

Bericht door SloMo »

Is niet enkel in Nl zo, maar ook bij de mijne in België.

Vorige vrijdag opgehaald bij de dealer, waterdamp in koplamp, verwarming die wel heel warm wordt. (nu ja, beter als de vorige 5 jaar waar ik met mijn nieuw gekochte vito meer in de kou dan de warmte heb gezeten)

Maar voor de rest dik ok.
John dekkers
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2016, 12:02

Re: T6 Kachel

Bericht door John dekkers »

Volgens dealer Wealer werkt men aan een oplossing en volgt tzt een terug roep aktie voor verwarming perikelen en koelvans die spontaan beginnen te draaien
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: T6 Kachel

Bericht door Ikenmijnkois »

Ik was gisteren bij witten brug forapark.
En kwam in gesprek met een jongeman die een t6 heeft geleverd gekregen in maart 2016.
Die al heel wat keren is terug geweest hij is zo teleur gesteld in de nieuwe t6, hij is timmerman en moet en heeft een auto zo besteld hoe hij het wilde, hij zei mij het volgende bij mijn t5 GP kon ik bv de achterdeuren helemaal opendoen tot aan de zijkant waar het wiel zit. Korte uitvoering.
Ik heb nu een verlengde uitvoering maar met bestellen geen probleem, maar de achterdeuren kunnen niet helemaal open, met een verlengde uitvoering i.v.m. de bedrading achter ruit verwarming lukt het niet. Is hem naderhand mede gedeeld, hij wilde afstand nemen van zijn nieuwe bus.
En kreeg een tegoed bon waar hij overheen ging dan wil ik daarvoor in de plaats dat jullie mijn imperiaal vergoeden en dat ik een paar dikke velgen gaat krijgen daar heeft de dealer aan voldaan zei die, ik heb nu die 17 inch velgen. i.v.m. iedere keer was er wat aan de hand linker voorband 3 x problemen mee gehad dat die iedere keer leeg loopt, 2 x een prop in gedaan en daar zit je als ondernemer niet op te wachten, de kachel die blijft maar warme lucht blazen wordt er helemaal gek van, ik zei hem dat ik nergens geen last van hebt, hij vroeg mij als je hem op de voorruit zet en je zet hem op bv 18 graden dan wordt het koud in de auto maar zet je hem vervolgend 5 tandjes hoger 19 gr. dan wordt het zo onwijs warm dat is met geen pen te beschrijven. ze hebben er een digitale tempratuur meter bij gedaan en idd de temp ging met gemak richting de 30 gr.
En ze gaan het gewoon oplossen anders kunnen ze de pot op het is al de 5e x dat ik hiervoor terug komt, het zijn volgens die jongen de tempratuur censoren die niet functioneren als je hem op de voorruit zet. maar de dealer wil dat niet bevestigen. Want ze weten hoe ik er over denkt, nu niet op kunnen lossen, dan wil ik mijn oude busje terug, er staat nu 12 000 km op de teller maar had deze problemen al toen ik er net in reed.

En idd ik heb hem nooit op die stand staan, altijd de rechter knop op 3 uur staan zodat uit alle roosters lucht komt, ik heb dan het idee dat de auto sneller opwarmt en beslaat de voorruit met condens zet ik de voorruit verwarming even aan.
Gisteren even geprobeerd op de voorruit gezet en idd hij blijft maar warme lucht blazen continu er komt geen einde aan, maar als ik hem dan weer op de stand zet die ik gewend ben is het weg rechter knop op 3 uur zetten, nergens geen last van.
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Plaats reactie