Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Camperunit draaiknopje defect

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Camperunit draaiknopje defect

Bericht door eurocook »

Draaiknopje camperunit defect. In het verleden moest de gehele (dure) display vervangen worden.
Vanaf heden kunnen we het knopje (inclusief frontje) vervangen voor 59,00 euro.

Scharphof Campers Nijverdal
http://scharphofcampers.nl/campers/#/tiles

Groet Eurocook
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Camperunit draaiknopje defect

Bericht door bvddobb »

Het knopje zelf is op diverse plaatsen goedkoper te krijgen, bijv. hier (GBP 18,99). Komen nog wel verzendkosten bij.
Gebruikersavatar
hbx
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jun 2016, 00:49

Re: Camperunit draaiknopje defect

Bericht door hbx »

bvddobb schreef:Het knopje zelf is op diverse plaatsen goedkoper te krijgen, bijv. hier (GBP 18,99). Komen nog wel verzendkosten bij.
Dit is dan wel alleen het draaiknopje.

Heb Scharphof aan de lijn gehad en bij hen bestel je het volledige afdekplaatje + drukknoppen en draaiknop voor dit bedrag.
Have fun and Hang Loose, Hanko

:T54LIFE California :yes
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Camperunit draaiknopje defect

Bericht door bvddobb »

hbx schreef:
bvddobb schreef:Heb Scharphof aan de lijn gehad en bij hen bestel je het volledige afdekplaatje + drukknoppen en draaiknop voor dit bedrag.
Dat klopt, en als je dat nodig hebt is het mooi, maar het meest voorkomende euvel aan de knop is dat de plastic vertanding aan de binnenkant kapot gaat, zodat de knop 'loos' gaat draaien. Dan heb je echt alleen een nieuw draaiknopje nodig, en niet een nieuw frontplaatje met drukknoppen. Tot niet zo lang geleden liet VW je dan overigens een compleet nieuwe CU kopen...
Laatst gewijzigd door bvddobb op 14 dec 2016, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Camperunit draaiknopje defect

Bericht door eurocook »

Het bewuste draaiknopje uit UK
£18.99
Shipping European Delivery: £23.50
Calculate Shipping

Total £42.49 (includes £3.16 VAT)

:bonk

Groet Eurocook
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Camperunit draaiknopje defect

Bericht door Multivan Generation »

Die zijn :bonk Kan toch gewoon via brievenbus post, in een envelop met bobbeltjes plastic?
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Camperunit draaiknopje defect

Bericht door bvddobb »

eurocook schreef:Het bewuste draaiknopje uit UK
£18.99
Shipping European Delivery: £23.50
Calculate Shipping

Total £42.49 (includes £3.16 VAT)

:bonk

Groet Eurocook
Ha, ha, dat is knap idioot! Ik denk dat als je daar contact opneemt en zegt: "stuur maar in een envelop" dat dat dan ook wel goedkoper kan.

Maar er zijn nog wel meer goedkopere oplossingen, hoor, voor dat knopje. Ik herinner me van het Duitse forum dat iemand daar via eBay 3D-geprinte vervangknoppen aanbiedt voor €16. Ook dat mensen daar bij Conrad een vervangende knop kochten voor €3 (een aluminium knop, zodat de vertanding binnenin niet wéér slijt. Ben je wel het doorlaten van het licht kwijt).

Het setje dat Scharphof aanbiedt is volgens het Duitse forum een inmiddels standaard bij VW verkrijgbare vervangingsset (Teilenummer: 7E7 998 453 "Rep. Satz"), verkrijgbaar voor €21,50 ex BTW. Zit dan óók een nieuw frontje bij EN een vervangende garantiesticker voor de CU (die moet je verbreken als je de knop vervangt). Nou ja, dat wordt dan €26,50 incl. BTW, wat wil zeggen dat Scharphof het voor ca. €22,50 voor je uit- en inbouwt. Hoef je zelf niet voor te prutsen!

Als je Scharphof te ver rijden vindt, kun je dus zelf goedkoop een knop of setje kopen en vervangen, in deze handleiding kun je zien hoe. Of als je er voor die prijs gewoon één in de auto wilt hebben liggen. Want die dingen gaan natuurlijk altijd op vakantie kapot: stoot je je kop tegen de knop, de vertanding binnen breekt af, krijg je je dak niet meer naar beneden, of zo. Dan kun je het vervangen.
Gebruikersavatar
hbx
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jun 2016, 00:49

Re: Camperunit draaiknopje defect

Bericht door hbx »

Het afdekplaatje en knopje keurig ontvangen van Scharphoff en dankzij de heldere instructie via het linkje van bvddobb binnen 10 minuten de unit eruit en er weer in zodat deze weer als nieuw is :knipoog

Had misschien best ietsje goedkoper gekund maar ik was blij dat ze het zo snel op konden sturen zodat ik met de kerstvakantie weer op pad kan met een goed bedienbare unit :adhd
Have fun and Hang Loose, Hanko

:T54LIFE California :yes
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Camperunit draaiknopje defect

Bericht door Oviivo »

Dat uitbouwen lukte mij niet in 10 minuten, man wat heb ik toen lopen k*tten :gif
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Camperunit draaiknopje defect

Bericht door Multivan Generation »

Oviivo schreef:Dat uitbouwen lukte mij niet in 10 minuten, man wat heb ik toen lopen k*tten :gif
Maar ja Ivo,
als ik me goed kan herinneren, was geduld niet een van je positieve eigenschappen :bifun
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Camperunit draaiknopje defect

Bericht door Oviivo »

Multivan Generation schreef:
Oviivo schreef:Dat uitbouwen lukte mij niet in 10 minuten, man wat heb ik toen lopen k*tten :gif
Maar ja Ivo,
als ik me goed kan herinneren, was geduld niet een van je positieve eigenschappen :bifun
Ik ben van nature ongeduldig :lach
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Dick N
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2021, 16:18

Re: Camperunit draaiknopje defect

Bericht door Dick N »

Prima handleiding om display en/of draaiknop te vervangen. Fluitje van een cent als je de goede stappen volgt. Alleen Torx 5 in de handleiding moet Torx 6 zijn. Maar daar kom je wel uit. Zie handleiding: https://wimkoelman.files.wordpress.com/ ... nopf_2.pdf
Plaats reactie