Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

frontplaat T4 van januari 1991

vragen over de T4
Plaats reactie
guzziman
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jul 2016, 14:38

frontplaat T4 van januari 1991

Bericht door guzziman »

Hoi,
Ik heb een probleem. De stalen bumperbalk aan de voorzijde van mijn T4 is verrot. Dus geen APK.
Volgens mij heb ik echt 1 van de eerste exemplaren, zodat ik bij mijn zoektocht naar een bruikbare frontplaat tegen het feit aanloop dat een frontplaat van bv 1993 niet past. Er zit bijvoorbeeld verschil in de bevestigingspunten aan de bovenzijde waar je hem vastschroeft. Ik hoop dadelijk enkele foto's te plaatsen die mogelijk wat meer duidelijkheid verschaffen. Ik vermoed dat VW heel snel na het op de markt brengen van de T4 een aanpassing heeft gedaan. Zie ook het horizontale plaatje aan de achterzijde van de balk. Ik ben bang dat als ik een frontplaat op de aftermarket bestel ( t/m '94) deze ook niet past. De foto's bij de diverse webshops zijn vaak net te onduidelijk. Weet iemand of er inderdaad, na het op de markt komen, snel een aanpassing is gedaan? Heeft iemand nog een hele oude frontplaat liggen, is dit een bekend probleem en hoe hebben jullie het opgelost? Alle tips zijn welkom.

Bellen mag ook: 06-22549114
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: frontplaat T4 van januari 1991

Bericht door Pascal-141 »

Bij de heel eerste modellen was de radiator ook wat kleiner (lager) uitgevoerd , daardoor was de frontplaat/dwarsbalk ook licht anders.
Of de bevestiging anders is , betwijfel ik .
Als je de dwarsbalk van bvb een 94er monteert, zul je de radiator wss ook mee moeten vervangen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
guzziman
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jul 2016, 14:38

Re: frontplaat T4 van januari 1991

Bericht door guzziman »

ik zit te klooien om foto's toe te voegen. (nieuwe computer gebruiken komt op het verkeerde moment)

Als het lukt zijn dit de foto's van de frontplaat die er nu op zit. Het gaat m.n. om de bevestiging rechtsboven, foto 140533.

IMG_20160803_140607.jpg


IMG_20160803_140553.jpg


IMG_20160803_140541.jpg


IMG_20160803_140533.jpg
guzziman
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jul 2016, 14:38

Re: frontplaat T4 van januari 1991

Bericht door guzziman »

niet goed gegaan. opnieuw proberen maar.
Slowmotion
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2016, 21:04

Re: frontplaat T4 van januari 1991

Bericht door Slowmotion »

Beste Guzziman,
Ik lees jou vraag nu. Ben deze kerstvakantie onze camper (1991) aan het restaureren en wil o.a. ook de frontplaat vervangen.
Wij hebben afgelopen zomer noodgedwongen onze radiator in Denemarken vervangen door een reguliere versie die inderdaad 5 cm hoger is dan de originele uit '91 waardoor onze moterkap nu ook een paar cm hoger sluit. Dat wil ik nu dus oplossen door een andere frontplaat te monteren van een later bouwjaar. Heb je het montageprobleem inmiddels opgelost en hoe heb je dat gedaan?
Vriendelijke Groet Wilbert
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: frontplaat T4 van januari 1991

Bericht door Pascal-141 »

Slowmotion schreef:Beste Guzziman,
Ik lees jou vraag nu. Ben deze kerstvakantie onze camper (1991) aan het restaureren en wil o.a. ook de frontplaat vervangen.
Wij hebben afgelopen zomer noodgedwongen onze radiator in Denemarken vervangen door een reguliere versie die inderdaad 5 cm hoger is dan de originele uit '91 waardoor onze moterkap nu ook een paar cm hoger sluit. Dat wil ik nu dus oplossen door een andere frontplaat te monteren van een later bouwjaar. Heb je het montageprobleem inmiddels opgelost en hoe heb je dat gedaan?
Vriendelijke Groet Wilbert
Als jij nu een frontplaat van een later bouwjaar monteert , dan heb je geen probleem meer . De grotere radiator zal passen zoals het hoort , en motorkap zal gewoon dicht kunnen
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
guzziman
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jul 2016, 14:38

Re: frontplaat T4 van januari 1991

Bericht door guzziman »

Ik liep na lang zoeken toch nog tegen een juist front aan. Ik hoefde dus niets aan te passen.
Misschien dat aanpassen kan als je de "koplamp ogen" overzet op een andere frontplaat, zodat je i.i.g. de bovenste bevestigingspunten behoudt.

Mocht je nog een frontplaat van een jonger bouwjaar zoeken, dan heb ik die nog liggen. mijn oude (verrrotte) heb ik ook nog, dus wil je van beide 1 goede willen maken door te lassen dan kan dat.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: frontplaat T4 van januari 1991

Bericht door Pascal-141 »

guzziman schreef:Ik liep na lang zoeken toch nog tegen een juist front aan. Ik hoefde dus niets aan te passen.
Misschien dat aanpassen kan als je de "koplamp ogen" overzet op een andere frontplaat, zodat je i.i.g. de bovenste bevestigingspunten behoudt.

.
Dat is volgens mij niet nodig . De bevestiging is altijd hetzelfde , het verschil is volgens mij alleen de bevestigingspunten van de radiator .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie