Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

fietsendrager op linkerdeur

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
redbaron
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 mar 2016, 20:01

fietsendrager op linkerdeur

Bericht door redbaron »

Ik heb onze lange t5 zelf als camper omgebouwd, en wij nemen ook graag onze fietsen mee. Wat ik niet wil is fietsendragers op de trekhaak die je moet kantelen, of fietsen eerst verwijderen om de deuren te kunnen openen om bij de lade's en kastjes te kunnen komen.
Ook heb je fietsendragers die op de bumper steunen: Dat is helemaal niks.
Daarom een fietsendrager gemaakt geheel van RVS, en opgehangen aan de linkerachterdeur De verticale stangen aan de bovenkant in rubber "opgehangen" en aan de onderzijde van binnenuit vastgeschroefd. De drager zelf, neem je er nu met twee boutjes simpelweg af, of je klapt hem op naar boven. De verticale gepolijste stangen laat ik permanent zitten. Ziet er nog leuk uit ook .
Linkerdeur kun je Linker deur kan nu met fietsen en al geopend worden. Volkswagen gaf aan dat de deur met circa 50 kilogram mag worden belast.
Ook mijn 270 graden scharnieren.
Fiamma heeft zoiets ( als enige ?? ) in zijn programma. Van Fiamma heb ik wel de losse bevestigingssteunen gekocht om bovenzijde fietsen vast te maken aan de verticale buizen.
Op de foto zit de drager nog voor de kentekenplaat dus te laag: hij kan eenvoudig hoger gemonteerd worden; dus geen verlichting en kentekenplaat nodig.
[a
WP_20161228_007.jpg
WP_20161228_004.jpg
ttachment=0]WP_20161228_008.jpg[/attachment]
Bijlagen
WP_20161228_008.jpg
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: fietsendrager op linkerdeur

Bericht door Walda »

Dat ziet er mooi uit en 4 life.

groeten,

Walter
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: fietsendrager op linkerdeur

Bericht door Hanz »

redbaron schreef:... dus geen verlichting en kentekenplaat nodig.
Wel als de fietsen er op staan. Kentekenplaat moet volledig en goed zichtbaar zijn en dat is niet het geval met twee fietswielen ervoor.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: fietsendrager op linkerdeur

Bericht door Hanz »

Dank voor de correctie, ik moet gewoon beter lezen. :huilen
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: fietsendrager op linkerdeur

Bericht door bvddobb »

Mooi hoor! Het is dat wij nu een klep hebben, anders zouden we je vragen er voor ons ook zo één te maken! Mooier dan alles wat we aan vergelijkbaars gezien hebben!
Plaats reactie