Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Pdc voorkant

vragen over de T6
Plaats reactie
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Pdc voorkant

Bericht door Ikenmijnkois »

Hoi
Ik zette vanmorgen mijn auto vlak achter een geparkeerde auto maar wat mij opvalt is dat de censoren aan de voorkant niet in werking treden.
Ik bellen met de dealer.
Ze gaan eerst de fabrieks instellingen er bij halen dus ff je kenteken door geven.

Hij zei mij het volgende die gaan niet aan die gaan alleen aan als je aan het achter uit parkeren gaat, en je zet hem dan naar voor uit dan werken ze wel maar niet zo even achter een geparkeerde auto zetten.
Daarvoor moet ik dan dat P tje indrukken die op je dashboard zit.
Ik vind dat maar een belachelijke situatie zeg ik tegen hem, hij zei dat is ter verkoming dat als je in de file rijd dat die niet de hele tijd afgaat.
Ik zei hem dat ik dat helemaal een belagende uitdrukking is wat je nu aanhaalt als dat zo is houd je toch afstand.

Wat weten jullie hiervan af ik heb nog nooit met pdc in de voor bumper gereden! ik weet niet wat ik er van denken moet heeft hij gelijk of zit die me maar wat aan te praten.
Mvg. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
JtvdB
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 jan 2014, 16:29

Re: Pdc voorkant

Bericht door JtvdB »

Het klopt wat hij zegt. Enerzijds ook vanwege het rijden in de file. Maar ik kan me ook zo voorstellen dat als je met lage snelheid in bijvoorbeeld een sneeuwbui rijdt de sensoren de sneeuwvlokken op kunnen merken. Erg irritant lijkt me.

Maargoed, indien je de sensoren in de voorbumper wilt gebruiken moet je even het knopje indrukken... ;)

gr. J
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: Pdc voorkant

Bericht door Gerrit354 »

Werkt bij BMW ook zo, even wennen maar gewoon knopje drukken en het werkt.
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: Pdc voorkant

Bericht door Ikenmijnkois »

Bedankt voor het duidelijke antwoord
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: Pdc voorkant

Bericht door Rafke 108 »

Ik heb naast men T6 ook een mercedes van de zaak en daar gaan ze wel heel de tijd bij traag rijden. Meestal makkelijk maar soms irritant hoor (in de file in stadsomgeving > mensen die voor je auto oversteken of zoals nu sneeuw dat er overschuift enz enz...) Ik heb er in de T6 intussen een gewente van gemaakt op idd het P-tje in te duwen, maar eerlijk gezegd gebruik ik de voorste niet echt, ben vooral blij met de achterste. Eens je die gewend bent is het een mooie optie.
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: Pdc voorkant

Bericht door Ikenmijnkois »

Is inderdaad ook een prettig iets gewoon het p tje indrukken werkt perfect idd.
Bedankt voor de duidelijke antwoorden.
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Gobert
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:24

Re: Pdc voorkant

Bericht door Gobert »

Ik had die situatie bij een C5. Fijn als je met een continue gillende wagen een paar 100 km in de sneeuw mocht rijden....
Plaats reactie