Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

electronica voor standkachel D3LP

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
hollandermarc
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jan 2017, 15:54

electronica voor standkachel D3LP

Bericht door hollandermarc »

Dag allemaal, Helaas heeft mijn Eberspächer standkachel het begeven in mijn California Coach uit 1998. Inmiddels zijn gloeistift, gaas, vlamsensor vervangen, zijn brandstofpomp en printplaat getest en ben ik een heleboel uurloon verder, maar dat leverde geen resultaat. Nu lijkt het aan de aanstuur electronica te liggen. Niets is uiteraard zeker omdat er geen nieuwe voorhanden is om te testen.

Vandaar mijn vraag. Kan iemand mij helpen aan vervangende electronica (steuergerät) Het bijbehorende onderdeelnummer is:
Eberspächer 25 1688 50 00 37

Afbeelding
Dit is hetzelfde model (plaatje van internet), maar een ander nummer. Hij zou er zo uit moeten zien.

Als het kan wil ik hem dan graag overnemen, of gebruiken om te testen of dit inderdaad het probleem verhelpt.


Groet Marc Hollander
Gebruikersavatar
eaglebear
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 dec 2016, 23:13
Locatie: Marknesse

Re: electronica voor standkachel D3LP

Bericht door eaglebear »

Ik ken de 1998 cali niet. Is er een mogelijkheid tot uitlezen van foutcodes? Het kan zijn dat het stuurapparaat te veel startups moest verwerken, dan slaat ie uit. (Foutcode 050). Uitlezen en resetten is dan de enige optie (garage).

Ik kan je helaas niet helpen aan replacement van het stuurapparaat...
:T44EVER Afbeelding :T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: electronica voor standkachel D3LP

Bericht door Multivan Generation »

Vroeger had egbert nog wel eens wat liggen. En oskar vaak ook wel.
Je kunt ze misschien eens benaderen of ze nog wat hebben liggen..
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: electronica voor standkachel D3LP

Bericht door J.F.A. »

hollandermarc schreef:Dag allemaal, Helaas heeft mijn Eberspächer standkachel het begeven in mijn California Coach uit 1998. Inmiddels zijn gloeistift, gaas, vlamsensor vervangen, zijn brandstofpomp en printplaat getest en ben ik een heleboel uurloon verder, maar dat leverde geen resultaat. Nu lijkt het aan de aanstuur electronica te liggen. Niets is uiteraard zeker omdat er geen nieuwe voorhanden is om te testen.

Vandaar mijn vraag. Kan iemand mij helpen aan vervangende electronica (steuergerät) Het bijbehorende onderdeelnummer is:
Eberspächer 25 1688 50 00 37

Afbeelding
Dit is hetzelfde model (plaatje van internet), maar een ander nummer. Hij zou er zo uit moeten zien.

Als het kan wil ik hem dan graag overnemen, of gebruiken om te testen of dit inderdaad het probleem verhelpt.
Neem eens contact op met ons lid. rradd.


Deze heeft er onlangs 2 stuks van mij gekregen. Of zze goed waren en of hij ze gebruikt heeft even mailen.

JFA


Groet Marc Hollander
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Plaats reactie