Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stink lucht

vragen over de T4
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: stink lucht

Bericht door Beckontheroad »

Geen airco die stinkt..?

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
eaglebear
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 dec 2016, 23:13
Locatie: Marknesse

Re: stink lucht

Bericht door eaglebear »

slopelrijder schreef:Eaglebear, zal het nameten...
En mijn uitlaat is goed, vorig voorjaar vervangen, en dat ruikt bij een diesel anders...

Andere vraag bijbehorend... een "smart scheidingsrelais" , kan die ook de oorzaak zijn van zo'n lucht?
Ik weet niet wat een "smart" scheidingsrelais doet. Een Accu scheidingsrelais wordt geïnstalleerd tussen de start- en de extra hhaccu. Zodra het contactslot van het voertuig is ingeschakeld krijgt het relais stroom, waardoor de extra accu wordt doorverbonden. Beide accu’s worden dan bij draaiende motor opgeladen. Zodra het contactslot van het voertuig wordt uitgeschakeld, wordt verbinding tussen de twee accu’s verbroken, waardoor je dan de tweede accu zorgeloos gebruiken kunt, terwijl de startaccu volledig geladen zal blijven.
Misschien wordt de aanwezige diode als "smart" gezien, dat weet ik niet, evenmin of een kapot relais of dynamo de veroorzaker is.
:T44EVER Afbeelding :T44EVER
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: stink lucht

Bericht door wilko »

Is het alleen bij deze koude temperaturen? Misschien de lucht van je voorverwarmer?
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: stink lucht

Bericht door slopelrijder »

Black bulli, mijn pid met specifiek meter slaat niet op alarm gelukkig...
maar het bleek inderdaad mijn huishoudaccu te zijn... bij doormeten vanmiddag....op de accu 12 volt TOT ik de motor starte...het voltage dropte dan naar 6 volt, waarna de accu warm werdt....
andere ( gebruikte) accu erin, gewoon 13,8 volt laadstroom zonder gekke dingen....
dus ook weer opgelost....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Mercury
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 mei 2015, 19:03

Re: stink lucht

Bericht door Mercury »

Ik heb dit ook al meer dan een jaar. Accu en spanningsregelaar is het bij mij niet. Ik vermoed een dood dier in het luchtsysteem. De stank begint minder te worden.

Ben zelf ook al overal naar op zoek geweest..... Ik gaf eerst mijn zoon en de hond de schuld....
1992 T4, lang, AAB, camper
Afbeelding
Plaats reactie