Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 california buitenkeuken
T4 california buitenkeuken
Niet echt een echt bus project maar aangezien ik deze info nog nergens ben tegengekomen deel ik het toch maar even.
Via een tip van een medewerker van Poptop kwam ik achter een toepassing in het ontwerp van Westfalia die ik nog niet eerder gehoord had.
Hij zei dat het kooktoestel zo bedacht was dat je het makkelijk los kunt halen om het in een buitenkeuken te plaatsen.
Klonk wel aannemelijk want waarom anders de gasslang met een snelkoppeling verbinden en van die achterlijke vleugelboutjes gebruiken om het kooktoestel vast te zetten . Ik kon op internet hier helemaal niets over vinden dus ben ik zelf maar aan de slag gegaan. Ik vond het wel een slim idee eigenlijk: zonder extra spullen mee te hoeven zeulen toch een buitenkeuken kunnen gebruiken op de camping.
Ik had nog wat tentpalen liggen voor de poten, extra gasslang met drukverdeler en snelkoppeling gekocht en een ontwerpje gemaakt voor een zo compact mogelijk keukentje. Daarbij wilde ik ook dat deze na het koken dienst kon doen als bijzettafeltje. Zie verder de foto's hieronder.
Misschien brengt het iemand anders nog op ideeën om zoiets ook te gaan maken.
Via een tip van een medewerker van Poptop kwam ik achter een toepassing in het ontwerp van Westfalia die ik nog niet eerder gehoord had.
Hij zei dat het kooktoestel zo bedacht was dat je het makkelijk los kunt halen om het in een buitenkeuken te plaatsen.
Klonk wel aannemelijk want waarom anders de gasslang met een snelkoppeling verbinden en van die achterlijke vleugelboutjes gebruiken om het kooktoestel vast te zetten . Ik kon op internet hier helemaal niets over vinden dus ben ik zelf maar aan de slag gegaan. Ik vond het wel een slim idee eigenlijk: zonder extra spullen mee te hoeven zeulen toch een buitenkeuken kunnen gebruiken op de camping.
Ik had nog wat tentpalen liggen voor de poten, extra gasslang met drukverdeler en snelkoppeling gekocht en een ontwerpje gemaakt voor een zo compact mogelijk keukentje. Daarbij wilde ik ook dat deze na het koken dienst kon doen als bijzettafeltje. Zie verder de foto's hieronder.
Misschien brengt het iemand anders nog op ideeën om zoiets ook te gaan maken.
- Bijlagen
-
- In opgeborgen toestand
- buitenkeuken_06 (450x338).jpg (119.13 KiB) 2571 keer bekeken
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: T4 california buitenkeuken
Mooi gemaakt.
Ik ben benieuwd wat de belastingdienst daarvan zegt.
Je voldoet dan niet aan de eisen namelijk voor wat betreft de inrichtingseisen.
Van brandrup was een onderstel voor het kookstel ooit leverbaar. Misschien dat er iemand dat heeft en maatvoering kan plaatsen?
Groeten Peter
Ik ben benieuwd wat de belastingdienst daarvan zegt.
Je voldoet dan niet aan de eisen namelijk voor wat betreft de inrichtingseisen.
Van brandrup was een onderstel voor het kookstel ooit leverbaar. Misschien dat er iemand dat heeft en maatvoering kan plaatsen?
Groeten Peter
Leuk bedacht zeg. Geen idee dat het mogelijk was. Is het gastoestel eenvoudig in en uit te bouwen?
Misschien kun je nog een keer een foto plaatsen van iets dichterbij met het gastoestel in de buitenkeuken?
Misschien kun je nog een keer een foto plaatsen van iets dichterbij met het gastoestel in de buitenkeuken?
Mwa, belastingdienst maak ik me niet zo druk over. doe dit alleen als ik op de camping in Frankrijk sta en het lijkt me sterk dat de belastinginspecteur me daar komt opzoeken . Of het moet toevallig mijn buurman op de camping zijn maar dan bied ik hem wel een biertje aan .
De rest van het jaar zit de kookplaat gewoon in de keuken gemonteerd.
Het kooktoestel zit gewoon met dezefde vleugelschroefjes in de buitenkeuken gemonteerd en het ligt op vier blokjes hout die ik onder het blad heb gelijmd.
De rest van het jaar zit de kookplaat gewoon in de keuken gemonteerd.
Het kooktoestel zit gewoon met dezefde vleugelschroefjes in de buitenkeuken gemonteerd en het ligt op vier blokjes hout die ik onder het blad heb gelijmd.
Hartstikke leuk verzonnen en gemaakt, veel plezier er van zou ik zeggen.
Groeten,
Walter
Groeten,
Walter
Goed idee, mooi uitgevoerd. Ik heb de foto's opgeslagen, dan heb ik nog een klusje voor als ik me nog eens verveel.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
@ Hanz
Als je interesse hebt heb ik nog wel een setje bouwtekeningen voor je. Mooi projectje zolang het weer nog te slecht is voor kamperen
Als je interesse hebt heb ik nog wel een setje bouwtekeningen voor je. Mooi projectje zolang het weer nog te slecht is voor kamperen