Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 california overspuiten

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

T4 california overspuiten

Bericht door Freestyle »

We hebben de camper opnieuw laten spuiten (alles behalve het dak).
Want:
gescheurde achterbumper, steenslag, beide zijkanten krassen en wat deukjes.
Alles bij elkaar zag het er niet fraai meer uit.
Gelijk een aantal klusjes die nog lagen meegenomen:
spiegel inklap mechniek gemaakt (stangetje van de bovenste veer was afgebroken, gemaakt met onderdeel uit een donorspiegel).
Aantal klikkers van de schuifdeurbekleding weer vastgelijmd.
achter sproeier vervangen, was het plastic doorvoerbuisje was WEER kapot gegaan. Alle vloeistof in mijn achterklep in plaats van op mijn achterruit.
Nieuw tankklepje gehaald want die begon een beetje krokant te worden.

Ik heb zelf alle binnenbekleding losgehaald, spiegels en schuiframen gedemonteerd en de windafwijzer en rail verwijderd, water en elektra aansluiting gedemonteerd zodat de spuiter zich kon concentreren op de dingen die ik zelf niet kan. Had nog wel meer zelf willen demonteren maar moest nog wel naar de spuiter toe rijden :knipoog .

Hieronder wat foto's bij de spuiter:
schadefoto20161219_01.jpg
schadefoto20161219_03.jpg
schadefoto20161219_10.jpg
schadefoto20161230_04.jpg
schadefoto20161230_17.jpg
schadefoto20161230_26.jpg
schadefoto20161230_26.jpg (112.06 KiB) 2731 keer bekeken
De voorbumper moest helemaal kaal gehaald worden want die was niet goed gespoten in het verleden.
Verder zat er behoorlijke roest in de sponning van de achterruit :ie . Er zat ook een klein beetje roest op de wielkasten achter en de dorpel bij de schuifdeur maar dat bleek heel erg mee te vallen.
Hij ziet er weer netjes uit nu :jumpklap . Kunnen we er weer wat jaartjes tegenaan want we zijn nog steeds heel tevreden met ons busje :wjw
Alleen nog even de zwarte stickers op de stijlen er weer op plakken en de folie op de achterbumper en dan is ie weer helemaal af (ff wachten tot het wat warmer is).
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: T4 california overspuiten

Bericht door brugseb »

super facelift, een gelukkig busje (en wellicht ook baasje) :toppie :toppie
om goed te zijn zou de onze ook zo'n kuur kunnen gebruiken - mag ik informeren naar grootte orde van wat je kwijt was aan de spuiter?
greetz
Bart
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: T4 california overspuiten

Bericht door odorf »

Mooi werk!

Opvallend dat bij een '2003' de achterklep bij de raamrand zo enorm geroest was.

Ben benieuwd naar de verdere resultaten.

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Globetrotter
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mar 2016, 18:33

Re: T4 california overspuiten

Bericht door Globetrotter »

Benieuwd naar de foto's van het resultaat zodra deze er zijn. Mooie klus!
Weer een mooie T4 voor langere tijd op de weg.... :driveT4
Elke daag een bitje vieren :sjaal
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: T4 california overspuiten

Bericht door Freestyle »

@Bart Het was niet goedkoop :huilen
Was €5400 kwijt. Had het goedkoper gekund? Waarschijnlijk wel maar het feit dat het bij mij achter was en dat ik vertrouwen had in deze spuiter op basis van de voorgesprekken waren mij wel wat waard. Stel je voor dat het resultaat niet goed was geweest :ie dan was het wel een hele teleurstelling geworden. Ondanks dat het niet helemaal in een keer goed was heeft de spuiter het netjes opgelost en kostte het mij alleen maar wat tijd.
@odorf ik was ook verrast door de roest in de sponning. Ik denk dat het raam er niet helemaal goed ingekit is of door de vorige eigenaar er een keer uit is geweest.

Als hij helemaal klaar en gewassen is zal ik nog wel wat fotootjes plaatsen maar dan ziet het er natuurlijk uit als een frisse strakke t4 :lach
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: T4 california overspuiten

Bericht door brugseb »

Wow :ie toen werd het hier even stil :winter
zal voorlopig toch maar de meest dringende dingen aanpakken denk ik
maar ja - you love the bus or you don't
greetz
Bart
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 california overspuiten

Bericht door Pascal-141 »

5400eur om je T4 deels te herspuiten ? :ie :ie

was dat inclusief glijmiddel ? Want volgens mij ben je voor zo'n astronomisch bedrag gewoon "genomen" ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: T4 california overspuiten

Bericht door Freestyle »

Misschien, maar ik denken van niet. Eerdere discussies over dit onderwerp leverde soortgelijke prijzen op.
Maar als je een goedkoper adres weet waarbij je zeker weet dat alles grondig gedaan wordt zonder vriendenprijsje deel het vooral, dan hebben anderen er ook wat aan. :wjw
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: T4 california overspuiten

Bericht door Freestyle »

Ik ben het met je eens dat het veel geld is, of het duur is is een andere vraag.
We hebben er dus ook wel 3 keer over nagedacht of we het zouden doen. Voor ons was de afweging of de T4 weer helemaal netjes maken en er nog (10?) jaren mee doorrijden of inruilen voor een T5. Na het bekijken van de prijzen voor een recente T5 california was de keus wel snel gemaakt :ie zelfs met inruil van onze T4 moest er nog een hele smak geld bij en wat krijg je daar dan eigenlijk voor. Ik lees toch veel klachten over de T5 en we zijn eigenlijk superblij met het vernuftige en robuuste westfalia ontwerp gecombineerd met een betrouwbare T4. Tuurlijk ben ik wel een beetje jaloers op het uiterlijk en de cockpit van de T5 maar functioneel zou ik er niet veel op vooruit gaan. Dus hebben we maar besloten om de T4 een midlife update te geven waar de buitenkant onderdeel van is. Op termijn wil ik ook het hefdakdoek vervangen en het interieur een beetje opfrissen. Dan kan hij er hopelijk weer 10 jaar tegenaan :driveT4 :campingT4 , de tijd zal het leren.
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 california overspuiten

Bericht door Pascal-141 »

Freestyle schreef:Ik ben het met je eens dat het veel geld is, of het duur is is een andere vraag.
We hebben er dus ook wel 3 keer over nagedacht of we het zouden doen. Voor ons was de afweging of de T4 weer helemaal netjes maken en er nog (10?) jaren mee doorrijden of inruilen voor een T5. Na het bekijken van de prijzen voor een recente T5 california was de keus wel snel gemaakt :ie zelfs met inruil van onze T4 moest er nog een hele smak geld bij en wat krijg je daar dan eigenlijk voor. Ik lees toch veel klachten over de T5 en we zijn eigenlijk superblij met het vernuftige en robuuste westfalia ontwerp gecombineerd met een betrouwbare T4. Tuurlijk ben ik wel een beetje jaloers op het uiterlijk en de cockpit van de T5 maar functioneel zou ik er niet veel op vooruit gaan. Dus hebben we maar besloten om de T4 een midlife update te geven waar de buitenkant onderdeel van is. Op termijn wil ik ook het hefdakdoek vervangen en het interieur een beetje opfrissen. Dan kan hij er hopelijk weer 10 jaar tegenaan :driveT4 :campingT4 , de tijd zal het leren.
Goede beslissing , de T4 is gewoon veel betrouwbaarder dan de T5 . Ook het camperinterieur is solider dan dat van de T5 . :toppie
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie