Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Willingen in de sneeuw

Reisverhalen verslagen die de weetjeweller meegemaakt hebben. Foto verplicht en een leuk verhaal natuurlijk. Moet wel de moeite waard zijn, geen ritje naar de buurman enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Willingen in de sneeuw

Bericht door arjanzevenaar »

Vorige week paar dagen vrij gestaan in Willingen. Lang geleden dat ik zoveel sneeuw had gezien. Bus heeft zich goed gedragen. Hadden net daarvoor ook de beroemde hefdaksjaal gemaakt zodat toch het dak open kon staan. We hebben een paar fantastische dagen gehad. Hier volgen de fotos.
2017-01-20 20.53.45.jpg
Dit na 1 nachtje sneeuw
2017-01-20 20.43.46.jpg
Elke dag de bus vrijmaken van sneeuw
2017-01-20 20.51.09.jpg
Zoveel sneeuw na 1 nacht.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Willingen in de sneeuw

Bericht door Hanz »

Dat is het echte werk, mooie plaatjes. Hoe was de temperatuur? En hield je het warm met de sjaal? Zelf hebben we het tot 5 graden vorst warm gehouden met een hefdaksjaal.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Willingen in de sneeuw

Bericht door arjanzevenaar »

Het was niet kouder dan -5 graden maar het was vooral de harde wind (windkracht 7 a 8 ) die ervoor zorgde dat het niet heel heet in de bus kon worden maar echt koud hebben we het niet gehad. Ik heb een 4kw standkachel en die kan het makkelijk op 20 graden houden maar omdat we paar dagen zonder stroom hebben gestaan hebben we het zuinig aan gedaan. Niks mooier dan smorgens vroeg bijna alleen op de skipiste te staan.
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Willingen in de sneeuw

Bericht door Walda »

Beste Arjan,

Leuk dat jullie zo'n fijn uitje hebben gehad. Met jullie verhaal hebben jullie ook een paar vragen van beantwoord zonder het te weten. Mijn vragen gingen over de hefdaksjaal in echte sneeuw en de benodigde hoeveelheid kw voor de kachel, en dan nog mooie plaatjes toe.

Bedankt,

Walter
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Willingen in de sneeuw

Bericht door arjanzevenaar »

Walda schreef:Beste Arjan,

Leuk dat jullie zo'n fijn uitje hebben gehad. Met jullie verhaal hebben jullie ook een paar vragen van beantwoord zonder het te weten. Mijn vragen gingen over de hefdaksjaal in echte sneeuw en de benodigde hoeveelheid kw voor de kachel, en dan nog mooie plaatjes toe.

Bedankt,

Walter
:toppie
Hapee
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 okt 2015, 20:55

Re: Willingen in de sneeuw

Bericht door Hapee »

Heel gaaf. Ook nog een grote wens van mij, maar het thuisfront is minder enthousiast :nuts :winter :winter :gif

Waar stond je precies? Waren er ook nog wel wat binnenfaciliteiten?
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Willingen in de sneeuw

Bericht door arjanzevenaar »

Je staat 20 meter verwijderd van het subtropisch zwembad met sauna en de officiele betaalde camperplekken. Maar echte binnenplekken zijn er niet. Wij hadden beetje geluk dat onze buren met hun concorde campers zich gedroegen als weetjewellers, Stonden heel veel buiten met drank en vuurkorf aan.:winter Wij gaan echt voor het snowboarden en skiien. De apres ski is ook erg gezellig.
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Willingen in de sneeuw

Bericht door arjanzevenaar »

2017-01-20 20.55.11.jpg
Gebruikersavatar
S E B A S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 nov 2012, 14:38

Re: Willingen in de sneeuw

Bericht door S E B A S »

Leuke foto's en dapper dat je dit gewoon doet bij deze temperaturen
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Willingen in de sneeuw

Bericht door brugseb »

@Hapee: mocht je doorslaggevende argumenten vinden voor het thuisfront, altijd welkom :bifun :bifun :bifun
@Arjan: David versus Goliath - ofte Concordia; vond ze anders best wel indrukwekkend om naast te staan (op onze Route Napoleon); leuk dat je de kiekjes deelt :zwaai
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Willingen in de sneeuw

Bericht door arjanzevenaar »

gewoon doen, 1 of 2 dagen naar Sauerland. Bevalt het niet dan ben je ook zo weer thuis. Ik wilde dit weekend weer een paar dagen gaan maar het gaat dooien en dan lijkt mij er geen bal aan. We wachten op de volgende vorstperiode (Als die er nog komt :winter )

Wij stonden tussen 5 concorde campers ( het is toch geen concordia :vraagteken ) , 1 daarvan werd bewoond door 1 man...tja verschil moet er wezen. En nogmaals ik sta verbaasd hoe goed de bus het doet bij kou maar ook bij extreme hitte en dat dan na bijna 20 jaar.
Plaats reactie