Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Te veel strooilicht T5GP 2011! Iemand de perfecte oplossing?
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 17 apr 2012, 21:26
- Locatie: Noord-Holland
Re: Te veel strooilicht T5GP 2011! Iemand de perfecte oplossing?
Vandaag langs geweest bij een specialist hier in de buurt waar ik wel vaker kom.
Ook omdat ik gelijk naar een DAB+ radio/navigatie wilde kijken.
De specialist wilde ze niet wagen aan de eventuele uitbouw en inbouw van de units.
En veroordeelde al de "aftermarket" oplossingen tot Chinese troep.
Denk dus dat ik maar kies voor uitbouwen of een extra set via Marktplaats op de kop tikken.
En vervolgens laten ombouwen door Retrofitlab en uitvoeren met LED.
Maar eens kijken of dit een redelijke oplossing is.
Mocht het zover zijn, zal ik een foto posten.
Ook omdat ik gelijk naar een DAB+ radio/navigatie wilde kijken.
De specialist wilde ze niet wagen aan de eventuele uitbouw en inbouw van de units.
En veroordeelde al de "aftermarket" oplossingen tot Chinese troep.
Denk dus dat ik maar kies voor uitbouwen of een extra set via Marktplaats op de kop tikken.
En vervolgens laten ombouwen door Retrofitlab en uitvoeren met LED.
Maar eens kijken of dit een redelijke oplossing is.
Mocht het zover zijn, zal ik een foto posten.
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Te veel strooilicht T5GP 2011! Iemand de perfecte oplossing?
Goh,
daar denken ze op het T4 forum,
in dit topic toch anders over:
viewtopic.php?f=2&t=53075
Hebben ze de skills er niet voor om koplampen om te bouwen,
of hebben ze geen ervaring met automatische hoogteregulering achteraf zelf inbouwen?
Of vinden ze de aftermarket koplampen te min van kwaliteit?
Een uitbouw en inbouw van koplampen moet een beetje specialist toch wel voor elkaar krijgen.
Heb je trouwens mijn project op mijn site bekeken? linkje
Dat vereist wel wat meer skills maar is wel mooi..
En ik heb zelf mijn componenten en de kwaliteit daarvan uitgezocht, en dan heb je dus iets unieks..
Moet voor een T5GP toch ook mogelijk zijn?
Volgens de letter van de wet moet je bij xenon verlichting, bij een auto na 1-1-2007 (dacht ik) verplicht automatische hoogte regulering hebben. Vroeger ook koplampsproeiers, maar die eis is vervallen. De vraag is hoe ze bij een APK-keuring de juiste werking van de hoogte regulering kunnen controleren (= hintje).
Verder als je originele componenten wilt gebruiken en het zo maken, zo als het af-fabriek geleverd is, dan ben je veel duurder uit en moet er veel meer vervangen worden, als in het geval van retrofitten.
Doe er je voordeel mee
groeten Peter
daar denken ze op het T4 forum,
in dit topic toch anders over:
viewtopic.php?f=2&t=53075
Waarom durfde die specialist het niet aan?Patatbakker schreef: De specialist wilde ze niet wagen aan de eventuele uitbouw en inbouw van de units.
En veroordeelde al de "aftermarket" oplossingen tot Chinese troep.
Hebben ze de skills er niet voor om koplampen om te bouwen,
of hebben ze geen ervaring met automatische hoogteregulering achteraf zelf inbouwen?
Of vinden ze de aftermarket koplampen te min van kwaliteit?
Een uitbouw en inbouw van koplampen moet een beetje specialist toch wel voor elkaar krijgen.
Heb je trouwens mijn project op mijn site bekeken? linkje
Dat vereist wel wat meer skills maar is wel mooi..
En ik heb zelf mijn componenten en de kwaliteit daarvan uitgezocht, en dan heb je dus iets unieks..
Moet voor een T5GP toch ook mogelijk zijn?
Volgens de letter van de wet moet je bij xenon verlichting, bij een auto na 1-1-2007 (dacht ik) verplicht automatische hoogte regulering hebben. Vroeger ook koplampsproeiers, maar die eis is vervallen. De vraag is hoe ze bij een APK-keuring de juiste werking van de hoogte regulering kunnen controleren (= hintje).
Verder als je originele componenten wilt gebruiken en het zo maken, zo als het af-fabriek geleverd is, dan ben je veel duurder uit en moet er veel meer vervangen worden, als in het geval van retrofitten.
Doe er je voordeel mee
groeten Peter
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Te veel strooilicht T5GP 2011! Iemand de perfecte oplossing?
Ik heb gewoon handbediende hoogteregeling, komt ook zonder problemen door de keuring met mijn projectoren en xenon.
Als het maar werkt, ze kijken of hij omhoog en omlaag gaat. Werkt dit en het lichtbeeld is goed, dan is het geen enkel probleem.
Als het maar werkt, ze kijken of hij omhoog en omlaag gaat. Werkt dit en het lichtbeeld is goed, dan is het geen enkel probleem.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Te veel strooilicht T5GP 2011! Iemand de perfecte oplossing?
Precies Jeroen,Jeroen T5 204 schreef:Ik heb gewoon handbediende hoogteregeling, komt ook zonder problemen door de keuring met mijn projectoren en xenon.
Als het maar werkt, ze kijken of hij omhoog en omlaag gaat. Werkt dit en het lichtbeeld is goed, dan is het geen enkel probleem.
zo heb ik het dus ook..
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 17 apr 2012, 21:26
- Locatie: Noord-Holland
Re: Te veel strooilicht T5GP 2011! Iemand de perfecte oplossing?
Ziet er prachtig uit Peter, had het al eens bekeken. Mooi als je dit zo kan.Multivan Generation schreef:Goh,
daar denken ze op het T4 forum,
in dit topic toch anders over:
viewtopic.php?f=2&t=53075
Waarom durfde die specialist het niet aan?Patatbakker schreef: De specialist wilde ze niet wagen aan de eventuele uitbouw en inbouw van de units.
En veroordeelde al de "aftermarket" oplossingen tot Chinese troep.
Hebben ze de skills er niet voor om koplampen om te bouwen,
of hebben ze geen ervaring met automatische hoogteregulering achteraf zelf inbouwen?
Of vinden ze de aftermarket koplampen te min van kwaliteit?
Een uitbouw en inbouw van koplampen moet een beetje specialist toch wel voor elkaar krijgen.
Heb je trouwens mijn project op mijn site bekeken? linkje
Dat vereist wel wat meer skills maar is wel mooi..
En ik heb zelf mijn componenten en de kwaliteit daarvan uitgezocht, en dan heb je dus iets unieks..
Moet voor een T5GP toch ook mogelijk zijn?
Volgens de letter van de wet moet je bij xenon verlichting, bij een auto na 1-1-2007 (dacht ik) verplicht automatische hoogte regulering hebben. Vroeger ook koplampsproeiers, maar die eis is vervallen. De vraag is hoe ze bij een APK-keuring de juiste werking van de hoogte regulering kunnen controleren (= hintje).
Verder als je originele componenten wilt gebruiken en het zo maken, zo als het af-fabriek geleverd is, dan ben je veel duurder uit en moet er veel meer vervangen worden, als in het geval van retrofitten.
Doe er je voordeel mee
groeten Peter
Maar ik ben veroordeeld tot "specialisten" die dit kunnen verzorgen voor mij.
Ik heb bijzonder weinig met techniek en electra, dat is een combinatie die niet werkt.
Vandaar dat ik op zoek moet naar een goede partij die dit kan verzorgen.
Re: Te veel strooilicht T5GP 2011! Iemand de perfecte oplossing?
De oplossing, een T6 kopen met LED, perfect.
- Matthijs hoek
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:47
- Locatie: Utrecht
Re: Te veel strooilicht T5GP 2011! Iemand de perfecte oplossing?
VW Transporter T6 2.0 TDI 84 PK --> 175 PK. Van Hoek Schilderwerken: voor al uw Lak en Latex spuitwerk. Niks is te gek.
Re: Te veel strooilicht T5GP 2011! Iemand de perfecte oplossing?
Bereid je dan maar voor op een dramatisch lichtbeeld helaas.Matthijs hoek schreef:http://www.ebay.de/itm/VW-T5-GP-LED-Tag ... SwRMRYTeAU
Met lens, dus led lamp erin en klaar.
Zijn echt habbibabbie lensjes, zonder enige focus.
Ik heb de mijne nu uit elkaar liggen om er 1x Bi-xenon Mini D2S 3.0 twin kit in om te bouwen.
3.0 betekent verbouwen, de 2,5 gaat er waarschijnlijk zo in
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Led in standaard koplamp
Ik kwam wat tegen wat ik jullie niet wilde onthouden.
LED in standaard koplamp reflector.
https://pilotxenonshop.com/h7-l2-led-can-bus-kit-hilox
Leverancier claimt:
zegt genoeg denk ik...
Groetjes Peter
LED in standaard koplamp reflector.
https://pilotxenonshop.com/h7-l2-led-can-bus-kit-hilox
Leverancier claimt:
Kijk naar het filmpje en scroll naar 3:46 en bekijk het lichtbeeld ...Perfecte lichtbundel
Omdat we bij de ontwikkeling van deze H7 L2 LED de standaard H7 halogeenlamp als uitgangspunt hebben genomen, heeft deze H7 LED exact dezelfde lampvoet als brandpunt als de standaard lichtbron. Daarom heeft deze LED altijd een goed lichtbeeld en een perfecte pasvorm. Zo ben je verzekerd van een goed werkend product en je verblindt geen tegenliggers.
zegt genoeg denk ik...
Groetjes Peter