Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

roest bij raamlijst voor laten verwijderen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
pieter k 1167
Berichten: 299
Lid geworden op: 14 mar 2010, 21:41
Locatie: Ouddorp ZH

Re: roest bij raamlijst voor laten verwijderen

Bericht door pieter k 1167 »

Mn bus is een week weg geweest, maar volgens mij heeft het werk 3 dagen geduurd.
Ik heb mn bus gebracht en ben samen met de kerel naar autotaal glas gereden, daar hebben ze de ruit eruit gesneden, zodat ik zelf ook kon zien hoe het onder de ruit eruit zag. Toen zonder de ruit terug gereden.
We zien wel hoe lang het duurt voordat het weer terug komt. :winter
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: roest bij raamlijst voor laten verwijderen

Bericht door m.c van den berg »

Bij ons is de bus ook 1 week weg geweest. ruit er uit, volgende dag wezen kijken, alle roest er uit gestraald.
Hopelijk voor lange tijd weer vrij van roest :yes
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Chalet
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 okt 2014, 13:08

Re: roest bij raamlijst voor laten verwijderen

Bericht door Chalet »

Het is 6 jaar later. Ben erg benieuwd hoe de raamlijsten er nu uitzien.
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 384
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: roest bij raamlijst voor laten verwijderen

Bericht door Erwin L »

Ben ik ook heel benieuwd naar. Zelf heb ik het in 2012 laten doen bij een gerenommeerd autoschadebedrijf. Raam eruit, hele sponning kaal gemaakt etc. Toch zitten er nu weer diverse plekken rond de ruit die er niet goed uitzien.......
Vier jaar is misschien niet slecht, maar om nu (al) de hele klus weer opnieuw te laten doen - ik heb er wat moeite mee.
T5 1,9 Tdi 2004
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: roest bij raamlijst voor laten verwijderen

Bericht door m.c van den berg »

Bij de voorruit gaat het nog steeds goed :yes

Ooit zijn de achterzij ruiten er uit geweest. nu na 13 jaar kleine plekjes roest.
Dat is dit jaar aan de beurt. :gif
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Chalet
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 okt 2014, 13:08

Re: roest bij raamlijst voor laten verwijderen

Bericht door Chalet »

Dat is heel mooi nieuws. Dank voor je reactie

NB: Zie regelmatig een T4 staan met ernstige raamlijstroest en ben altijd benauwd dat je na herstel ook een abonnement bij de spuiter moet afnemen. Heb een technoblauwe 1999 en daar zit de originele voorruit nog in. Nergens rond de raamlijst is roest te vinden :yes
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: roest bij raamlijst voor laten verwijderen

Bericht door busbart »

Vaak komt die roest ook pas nadat ze een raam vervangen hebben, bij het uitsnijden zijn er altijd van die uilskuikens die hun mes over de lak heen halen, en dat zie je op dat moment niet, maar naderhand ... dus wél :bonk

daarom vind ik het dus nooit leuk dat je hier in FR niet in de werkplaats mag komen, weet je nooit wat voor een lowlife je bus aan het verraggen is.
Groet, Bart
Gebruikersavatar
De Graveur
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:14

Re: roest bij raamlijst voor laten verwijderen

Bericht door De Graveur »

@busbart ..volledig mee eens.
Is bij die van ons ook gebeurd. :huilen
Na het spuiten en opnieuw plaatsen vh voorraam..moest hetzelde raam er weer uit.
Was een stukje binnenbekleding mee geplakt door de sponning heen., gevolg lekage binnen. :muur
Ruit eruit en opnieuw erin.
Binnen 1 jaar roest..maar dat was steenslag werdt gezegt. :groteogen Ja hoor achter de afdekrand.
Afgelopen jaar is de auto totaal bijgewerkt bij Sjaak v Aalst in Alphen ad Rijn.
(Tevens complete antie roest behandeling..google zn naam maar eens.)
Heel veel foto's gemaakt en wat ik al dacht..een mooie snij lijn dwars door de lak/verf lagen.#$@% .
Knoeiers.
Plaats reactie