Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 Kachel

vragen over de T6
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: T6 Kachel

Bericht door Pim 328 »

Is in onderzoek bij de fabriek, maar tot op heden nog geen oplossing.
Dat de ventilator aanslaat ook al is de auto koud of na een lange rit en je zet dan de motor uit.
Dit is in geprogrammeerd heeft te maken regenereren. laatste ook voor afkoelen van de roetfilter.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
De timmerman
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2017, 20:09

Re: T6 Kachel

Bericht door De timmerman »

Net nieuw op het forum en eigenaar van een t6 uit jan. 2017
Na veel overwegingen toch voor een t6 gekozen vanwege veel problemen met een bedrijfsauto van een ander merk.
Helaas heb ik dezelfde problemen met de kachel, niet te regelen en de koelvin gaat inderdaad zijn eigen gang.
Heb op dit moment alle vertrouwen in mijn dealer en ga er vanuit dat de problemen opgelost gaan worden want ik ga dit niet accepteren, baal er ontzettend van!
Gebruikersavatar
Matthijs hoek
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:47
Locatie: Utrecht

Re: T6 Kachel

Bericht door Matthijs hoek »

nou zo`n drama is het toch niet
VW Transporter T6 2.0 TDI 84 PK --> 175 PK. Van Hoek Schilderwerken: voor al uw Lak en Latex spuitwerk. Niks is te gek. :T6NOLESS
Ceesiemeij
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jul 2013, 20:29

Re: T6 Kachel

Bericht door Ceesiemeij »

Nou ik mijn bus afgelopen maandag bij de dealer gehad voor onderhoud en daar ook het probleem neergelegd en daar kreeg ik later een a4 tje onder me neus geschoven over de werking van de kachel ik zal zo even proberen om een foto van te maken en hier teplaatsen
De timmerman
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2017, 20:09

Re: T6 Kachel

Bericht door De timmerman »

Klopt heb ik ook gehad, blijft een zwakke oplossing
De kachel blijft erg slecht te regelen.
Het is dus zo dat waneer de draaiknop alleen op de
Vooruit gericht is een ontwasemings functie heeft.
Dus als je de knop iets naar links of rechts draait
Schakel je die functie uit en kan je de temperatuur
Normaal inregelen, wat wel iets uitmaakt maar naar
Mijn idee nog niet afdoende. Moet de knop van de
Temperatuur nog steeds bijna naar koud draaien wil
Het enigsinds aangenaam worden.
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: T6 Kachel

Bericht door mettesboy »

Ikenmijnkois schreef:Ihij is timmerman en moet en heeft een auto zo besteld hoe hij het wilde, hij zei mij het volgende bij mijn t5 GP kon ik bv de achterdeuren helemaal opendoen tot aan de zijkant waar het wiel zit. Korte uitvoering.
Ik heb nu een verlengde uitvoering maar met bestellen geen probleem, maar de achterdeuren kunnen niet helemaal open, met een verlengde uitvoering i.v.m. de bedrading achter ruit verwarming lukt het niet. Is hem naderhand mede gedeeld, hij wilde afstand nemen van zijn nieuwe bus.

Als je (België) een lange caravelle of zo configureert, dan staat er een optie 'opening achterdeuren 250°' voor 491€
dit staat enkel bij de lange versie, bij de korte is dit misschien standaard?
heeft ie dan niet gewoon een vinkje vergeten te zetten?
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: T6 Kachel

Bericht door Pim 328 »

Is nu wel een schrijven van bij de dealer, dit kunnen ze vinden in dealer extra net, bij de tap aftersales.

Zet de stand van de kachel niet op de voorruit maar 2 clickjes naar links of rechts. Dan werkt de temperatuur klep wel hoe die moet werken.

Dit heeft te maken met een extra functie in het climatronic regelapp. dat als die vol op de voorruit staat de voorruit met alle macht wordt ontwasemd, wordt dus extra hete lucht naar geblazen. Dit omdat dit bij een t5gp een klacht was dat de voorruit slecht ontwasemde met koud/nat weer of als je met veel mensen in de bus zat.
Dus als je wegrijd eerst vol op de voorruit zetten en is die helemaal ontwasemd, dan 2 clickjes naar links of rechts draaien. dan werkt de kachel hoe die moet werken.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
VWMAC
Berichten: 75
Lid geworden op: 08 jul 2012, 20:30

Re: T6 Kachel

Bericht door VWMAC »

:knipoog Maar wat moet je nu doen met de beste uitvinding van VW, namelijk Voorruit verwarming! :bifun
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: T6 Kachel

Bericht door Ikenmijnkois »

Ik heb ook de klacht neer gelegd bij de dealer Forapark, die zei me het volgende.
Omdat de voorruit slecht wordt ontwassend bij de T5 GP is besloten dat bij de nieuwe T6 geheel op vol vermogen te ontwassend en daar komen ze dan mee na bijna 2 jaar, dat hadden ze dus niet erbij kunnen vermelden, dat wisten wij nog niet dit gegeven hebben we sinds kort te horen gekregen van- uit de fabriek in Duitsland
Ik vind het gewoon lulkoek, waarom ik had een T5 GP uit november 2011 en die deed het prima.
Ik denk dat het de tempratuur sensoren zijn, die niet goed zijn afgesteld op de voorruit.
Had er dan een climatronic in gedaan zodat in de Multivan.
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
De timmerman
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2017, 20:09

Re: T6 Kachel

Bericht door De timmerman »

Helemaal mee eens, waarschijnlijk hebben alle eigenaren van een T6 een schrijven gekregen van de hoofdimporteur met de verklaring maar ondanks dat blijft de temperatuur nauwelijks te regelen, had liever een aparte schakelaar gehad die ook op mijn VW Polo zit, werkt perfect. Als ik nu maar 1 klikje verder op de temperatuur draaiknop draai wordt het alweer bloedheet. Denk dat het wel belangrijk is dat zoveel mogelijk eigenaren dit kenbaar maken bij hun dealer dan is de kans groter dat ze er iets aan gaan doen lijkt mij...
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: T6 Kachel

Bericht door Henk250 »

Mijn T6 van september 2018 heeft ook dit euvel.
Of te heet ,of te koud.
:muur :muur
Bij de MAN dealer waar ik was afgelopen week,kreeg ik te horen:
PON is bezig met een oplossing.
Als ik dit topic lees denk ik dat dat bullshit is en er geen oplossing is of komt.
MAN zou me op de hoogte houden,het is daar in ieder geval ook bekend dus.

:ikrij
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: T6 Kachel

Bericht door alfagek »

Afgelopen week mijn Nieuwe T6 gehaald.

Heb hetzelfde probleem als hierboven allemaal is vermeld.

Wacht wel af als er een oplossing is, naar de dealer gaan is dus geen optie. ( aan de reactie's van diverse dealers te zien )
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
KlaasLagrou
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2020, 15:51

Re: T6 Kachel

Bericht door KlaasLagrou »

Beste,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kocht mijn T6 in juni 2018, een kleine 2 maand liep alles perfect. Tot ergens in augustus ik opmerkte dat de airco veel minder goed presteerde. Ik hoorde iemand met dezelfde klacht en tijdens de winter merkte ik op dat de lucht echt veel te heet blaast.

Ik meldde het probleem bij de vw garage en ze erkenden het probleem. Ik zou niet de enige zijn. Het zou al eens voorgekomen zijn bij een audi model. VW neemt nota en zou werken op het probleem. Ik kreeg de tip om de blazers niet op de ruiten te zetten en zo gaat het idd iets beter, maar het probleem is niet opgelost.

Ik zette wat druk door met mijn verzekeraar te dreigen met een in gebreke stelling. Daarna hebben ze nog eens alles nagekeken maar niet gevonden. Nog steeds zelfde probleem.

Binnenkort moet ik nog eens binnen voor iets anders en ga ik nog eens door op dit probleem want dit jaar in juni loopt mijn 2jaar garantie af.

Ik denk toch dat ik vw officieel in gebreke zal laten stellen voor dit ongemak.
Plaats reactie