Deskcamp schreef:Blijkt een kwetsbaar systeem, vooral ook omdat de verwarming niet vanzelf uit gaat.
Is dat zo, dat het niet automatisch uitgaat?
Bij de T4 staat hij aan, als je de knop van de achterruit verwarming aanzet en gaat na maximaal 5 minuten weer uit, dacht ik.
Ik moet de spiegelverwarming aanzetten met het stelknopje op de deur. Ik kreeg van een dealer het advies daar op te letten.
Of het 'T5' eigen is weet ik niet. Misschien zit het verschil wel in dat ik geen verwarming in de achterruit heb. (Iets dat me ook verbaasd heeft bij een verder zo luxe uitgevoerde auto - misschien kan dat niet met dubbel glas??)
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools." Douglas Adams
In mijn T4 California zit ook een dubbele achterruit en daardoor geen achterruitverwarming. De knop van de achterruitverwarming schakelt daarvoor in de plaats de verwarmde spiegels in. Ik moet ze dus wel zelf aan- en uitzetten.
In mijn 2007 T5 werd toen al gezegd dat de schakelaar snel door brandde als de spiegel verwarming aan bleef staan.
Je zou denken dat ze dat inmiddels opgelost hebben.
Maar daar zou ik eens kijken als ik jou was.
Hier ook het probleem dat beide zijde geen verwarming in de spiegel...
Als ik de glazen loshaal meet ik wel 12 volt op de stekkers ... betekent dit dan dat de beide verwarmingselementen kapot zijn?
toevallig gister geinformeerd naar nieuwe glazen.. Links 64.30 ex btw en rechts 64.60 ex btw... net ff te duur om zomaar te kopen...
Nu je het zegt: mijn schakelblok voor ramen, sloten en spiegels heb ik er uit gehaald omdat het slot wel open maar niet dicht wilde. Toen bleek dat alle schakelaars waren geoxideerd. Met enig geduld, contactspray en één nieuwe schakelaar alles weer gefixt.
De schakelaars zitten op een plek waar ze bij regen ogenblikkelijk water vangen. Doe je raam open bij een parkeerplaats om een bonnetje te trekken en de boel is al nat.
Afdeling 'niet zo heel goed over nagedacht'.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools." Douglas Adams
runnerted schreef:Hier ook het probleem dat beide zijde geen verwarming in de spiegel...
Als ik de glazen loshaal meet ik wel 12 volt op de stekkers ... betekent dit dan dat de beide verwarmingselementen kapot zijn?
toevallig gister geinformeerd naar nieuwe glazen.. Links 64.30 ex btw en rechts 64.60 ex btw... net ff te duur om zomaar te kopen...
Je moet eigenlijk de weerstand meten op de spiegel maar de kans is groot dat je gelijk hebt.
runnerted schreef:Hier ook het probleem dat beide zijde geen verwarming in de spiegel...
Als ik de glazen loshaal meet ik wel 12 volt op de stekkers ... betekent dit dan dat de beide verwarmingselementen kapot zijn?
toevallig gister geinformeerd naar nieuwe glazen.. Links 64.30 ex btw en rechts 64.60 ex btw... net ff te duur om zomaar te kopen...
Neem gewoon alternatief. Zoek maar eens op spiegelglas T5. Zag er in de gauwigheid al een voor €19,- verwarmbaar...
Deskcamp schreef:Nu je het zegt: mijn schakelblok voor ramen, sloten en spiegels heb ik er uit gehaald omdat het slot wel open maar niet dicht wilde. Toen bleek dat alle schakelaars waren geoxideerd. Met enig geduld, contactspray en één nieuwe schakelaar alles weer gefixt.
De schakelaars zitten op een plek waar ze bij regen ogenblikkelijk water vangen. Doe je raam open bij een parkeerplaats om een bonnetje te trekken en de boel is al nat.
Afdeling 'niet zo heel goed over nagedacht'.
Precies. Ook al eens gehad. Zou verwachten dat deze schakelaarunits op z'n minst spatwaterbestendig zouden moeten zijn.
runnerted schreef:Hier ook het probleem dat beide zijde geen verwarming in de spiegel...
Als ik de glazen loshaal meet ik wel 12 volt op de stekkers ... betekent dit dan dat de beide verwarmingselementen kapot zijn?
toevallig gister geinformeerd naar nieuwe glazen.. Links 64.30 ex btw en rechts 64.60 ex btw... net ff te duur om zomaar te kopen...
Je moet eigenlijk de weerstand meten op de spiegel maar de kans is groot dat je gelijk hebt.
kun je me trouwens in het kort uitleggen op welke stand ik de multiemeter moet zetten, en wat ik moet meten.... met wat meten bedoel ik natuurlijk wat er aan weerstand gemeten moet worden... ik ben daar nog niet heel handig in
kun je me trouwens in het kort uitleggen op welke stand ik de multiemeter moet zetten, en wat ik moet meten.... met wat meten bedoel ik natuurlijk wat er aan weerstand gemeten moet worden... ik ben daar nog niet heel handig in
Draadjes los van de spiegel en dan met de multimeter in de ohm (omega-tekentje) stand over de twee contactjes van de spiegel meten. De meter stuurt dan een heel klein beetje stroom door de spiegel en meet hoeveel er nog door komt. Ik weet niet wat de weerstand moet zijn maar als er oneindig of een heel hoge weerstand aangegeven is de spiegel kapot. Ik las ergens dat het rond de 20 Ohm zou moeten zijn.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools." Douglas Adams