Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

isoleren scheidingswand?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

isoleren scheidingswand?

Bericht door mettesboy »

Hello

ongeveer een jaartje geleden heb ik het onderste deel(deel onder de zitbank) van de scheidingswand van m'n dubbele cabine verwijderd uit de wagen.
Moest toen regelmatig wat langere voorwerpen vervoeren vandaar.
Nu herb ik die bak onderaan vandaag terug gemonteerd, er kleefde een plakker van snoeks op, dus is het eentje uit die reeks.
In dat voorbije jaar had ik natuurlijk heel wat geluid dat uit de laadruimte kwam.
De onderkant van die scheidingswand (en eigenlijk de rest ook) is zo'n dun stuk abs plaat.
Zijn er mensen die de scheidingswand onder handen hebben genomen om deze te isoleren tegen deze geluiden uit de koffer? Of is het een beetje zinloos?
Onderaan heb ik nu een soort tochtstrip tussen de bak en de vloer van de cabine gedaan. Ik vond dat de bak trouwens zeer slordig was gemonteerd.
Er zaten van die zelftappende vijsjes in, maar die kon je er toendertijd met twee vingers uittrekken. Is dit bij al die snoeksen zo slordig? (of alleen deze uit belgie :jump )
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

dat gebeurt wel vaker ,.

Bericht door sep »

Hallo ,ook ik heb een dubbele cabine van de firma snoeks ,.....een snoeks prestige ,omdat de cabines van vw zelf destijds zeer matig waren afgewerkt ,viel mijn keuze op snoeks .
Maar dat ik nou tevreden ben over de afwerking /kwaliteit van de gebruikte kunststoffen ben ,..NEE !!! :muur ,het kraakt dat het een lieve lust is ,voelt niet echt solide aan ,en de montage van de delen aanelkaar is ook hobbybob ,zelftappertjes ,plastic dopjes ,...........geweldig is anders .
De huidige omos cabines zitten dan een stuk strakker inelkaar ,en ook de gebruikte kunststoffen voelen dikker en zwaarder aan .
Het idee om de snoeks cabine vanuit de laadruimte te isoleren is volgens mij niet zo`n gek idee .

mvg Sep
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Dan nu een ander geluid!
Ik heb ook een Snoeks luxe dubbele cabine.
Geen gekraak of wat andere geluiden.
Afwerking is perfect!
Ik denk dan ook dat verschillende inbouwers er verschillende inbouw normen op na houden!
Ik ben absoluut tevreden. :klappen

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Het isoleren van de scheidingswand levert niet veel geluidsvermindering op.
Je kunt beter de vloer, de zijwanden en het dak van de laadruimte isoleren.
Plaats reactie