Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Piepjes uitschakelen elektrische deuren

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nekam
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 aug 2016, 10:44

Piepjes uitschakelen elektrische deuren

Bericht door Nekam »

Wij hebben onze Multivan omgebouwd naar camper. Alles helemaal mooi en goed, alleen hebben we (helaas) elektrische deuren (er waren maar 2 Multivans te koop, zoals wij deze wilden hebben, maar helaas beiden met elektrische deuren).
Nu vinden we het vervelend dat er bij het dichtgaan van die irritante alarm piepjes te horen zijn.
We vinden het al een beetje gênant om op de camping met een busje met elektrische deuren te staan, laat staan de aandacht die je trekt met die piepjes. Je kunt wel op de knop drukken om de elektrische deuren uit te schakelen, maar dan gaan ze loeizwaar open en dicht...

Weet iemand hoe je die piepjes uit kan zetten?

Ik kan geen zekering vinden daarvoor die ik eruit kan trekken en ook kan ik de 'speakertjes' niet lokaliseren, zodat ik ze los zou kunnen trekken.

Alvast bedankt!

Groet, Rob
:T54LIFE Multivan 4Motion Highline
Gebruikersavatar
Nekam
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 aug 2016, 10:44

Re: Piepjes uitschakelen elektrische deuren

Bericht door Nekam »

Dank je wel voor je link. Had mijn hoop inderdaad op softwarematig uitschakelen gevestigd, maar dat gaat hem zo te zien niet worden...
In het filmpje is dus ook voor maar één deur...en ik heb er twee...wordt niet zomaar een dag werk denk ik :huilen
Ik ga het (proberen) uit (te) zoeken en zal jullie op de hoogte houden.
:T54LIFE Multivan 4Motion Highline
jordydereus

Re: Piepjes uitschakelen elektrische deuren

Bericht door jordydereus »

Tape over de pieper plakken. Hoor je hem bijna niet meer.
En alles blijft origineel.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Piepjes uitschakelen elektrische deuren

Bericht door heemskerk »

black bulli schreef:
jordydereus schreef:Tape over de pieper plakken. Hoor je hem bijna niet meer.
En alles blijft origineel.
Dat kan ook,het punt is dat je heel de zooi moet demonteren om überhaupt bij de print te komen waar de pieper zit.....


En, wanneer je dan toch zo diep in de materie zit is het niet heel veel meer moeite om er een microswitch tussen te zetten zodat het bij verkoop of wanneer gewenst weer gewoon aan te zetten is. Ik heb het sterke vermoeden dat wanneer er een schakelaartje tussen gezet wordt dit geen foutmelding oplevert..
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Piepjes uitschakelen elektrische deuren

Bericht door Jeroen T5 204 »

Al geprobeerd met Vagcom om het softwarematig uit te schakelen? Ik kan de piep van de achteruitrijsensoren ook instellen namelijk.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Nekam
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 aug 2016, 10:44

Re: Piepjes uitschakelen elektrische deuren

Bericht door Nekam »

jan2009 schreef:
Nekam schreef:Wij hebben onze Multivan omgebouwd naar camper. Alles helemaal mooi en goed.

Groet, Rob
Heb ik dat Projekt gemist?
Is toch altijd heel leuk en leerzaam om te zien hoe iemand dat weer aanpakt.
Sorry, was al bijna klaar met de camper toen ik me voor weetjewel inschreef. Ook nauwelijks foto's genomen tijdens de werkzaamheden...
In het kort: Reimo slaap-hefdak erop, beneden bedverlenger, zelfbouw keukentje (broer is meubelmaker), zelf bijrijdersstoel draaibaar gemaakt, zelf elektra aangelegd, (mooie RVS Victron walstroom aansluiting op het deel onder het linker achterlicht, kabel doorgetrokken naar keukentje alwaar aardlek en zekeringkastje en 3-weg 220v stopcontact geplaatst, ook een CTek MXS 5.0 acculader) en zelf gordijntjes in gemonteerd.
Hoe kan ik foto's invoegen?
:T54LIFE Multivan 4Motion Highline
Gebruikersavatar
Nekam
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 aug 2016, 10:44

Re: Piepjes uitschakelen elektrische deuren

Bericht door Nekam »

Jeroen T5 204 schreef:Al geprobeerd met Vagcom om het softwarematig uit te schakelen? Ik kan de piep van de achteruitrijsensoren ook instellen namelijk.
Op de Duitse fora nergens gevonden dat dat softwarematig kan, maar wellicht dat een 'handige Harry' het wel weet....
Ik weet wel via via iemand die helemaal into VW is en ook nog eens jarenlang VW bedrijfswagen monteur is geweest, dus daar ga ik binnenkort eens langs. Laat het weten.
:T54LIFE Multivan 4Motion Highline
Gebruikersavatar
Nekam
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 aug 2016, 10:44

Re: Piepjes uitschakelen elektrische deuren

Bericht door Nekam »

jan2009 schreef:
Nekam schreef:Wij hebben onze Multivan omgebouwd naar camper. Alles helemaal mooi en goed.

Groet, Rob
Heb ik dat Projekt gemist?
Is toch altijd heel leuk en leerzaam om te zien hoe iemand dat weer aanpakt.
Ik heb in het kort, in 4 delen, bij T5 projecten omschreven (met foto's) hoe de bus is geworden.
Multivan 3-k.jpg
:T54LIFE Multivan 4Motion Highline
Marmar
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2016, 22:39

Re: Piepjes uitschakelen elektrische deuren

Bericht door Marmar »

Hoi allemaal,

Graag zou ik weten waar dat piepding van de schuifdeur zit, zodat ik die kan afplakken.

Alvast super bedankt.

Groeten Martin
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: Piepjes uitschakelen elektrische deuren

Bericht door STEGMA »

Achter de zijbekleding achterin(omgeving D stijl) zit de motor voor de schuifdeur.Op de printplaat op dezelfde locatie bevindt zich de beeper.Heb je 2 zijdige schuifdeur dan vermoed ik dat het aan de andere kant hetzelfde zit.Niet weg te schrijven(safety measure VW)Dus handmatig verwijderen of dicht kitten.bron TX board.Je kunt natuurlijk de automatische deursluiter uitschakelen dan loopt de deur zwaar maar ben je van t gepiep af. :toppie
Marmar
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2016, 22:39

Re: Piepjes uitschakelen elektrische deuren

Bericht door Marmar »

Super. Dankjewel.
👍🙏
Plaats reactie