Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vince's T5 GP

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Multivan Generation »

Vince Lankhorst schreef: 12 mar 2017, 19:10 Ben alleen nog aan het twijfelen of de carter bescherming (die nu tegen de bumper opdrukt) erop blijft. Hoor graag jullie mening!
Ik zou het hele ding er af laten.
Of je doet alles , dus inclusief sidebars of je doet niets.
Bij een T5 GP staat een pushbar niet is mijn mening, en daar vroeg je naar.

Groeten Peter
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Vince Lankhorst »

Multivan Generation schreef: 12 mar 2017, 20:03
Vince Lankhorst schreef: 12 mar 2017, 19:10 Ben alleen nog aan het twijfelen of de carter bescherming (die nu tegen de bumper opdrukt) erop blijft. Hoor graag jullie mening!
Ik zou het hele ding er af laten.
Of je doet alles , dus inclusief sidebars of je doet niets.
Bij een T5 GP staat een pushbar niet is mijn mening, en daar vroeg je naar.

Groeten Peter
Thanks voor je mening! Dinsdagavond komen de zwarte sidebars/treeplanken eronder dus wordt aan gewerkt!
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik ga binnenkort ook dat opbergvak met 12 volt inbouwen. Tijdje terug heb ik alle onderdeelnummers daarvan gepost op het forum
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Vince Lankhorst »

Jeroen T5 204 schreef: 13 mar 2017, 21:40 Ik ga binnenkort ook dat opbergvak met 12 volt inbouwen. Tijdje terug heb ik alle onderdeelnummers daarvan gepost op het forum
Bij een GP (geen idee of dat bij jouw t5 ook zo is) zit de aansluiting nogal vrij klote verborgen... Net achter 2 metalen delen van het frame van het dashboard... Heb gewoon bij de bestaande aansluiting een aftakking gemaakt. Vergeet niet eerst je zekering onder de zitting eruit te halen, scheelt weer een zekering. Ik heb die overigens vervangen voor 20amp, standaard 15 amp
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Vince's T5 GP - EGR Trouble

Bericht door Vince Lankhorst »

Dusss. Tijdje stil geweest op het forum.. Had ook eigenlijk niet echt de tijd om iets te plaatsen. Helaas nu noodgedwongen wel.

Gisteravond weer op de A2 de bus in de noodloop geklapt... Dit keer met veel horten en stoten ben ik met een gangetje van 40 over de vluchtstrook tot thuis gekomen.. Weer de ANWB voor de deur en nu is het helaas helemaal gebeurd. Aangezien de vorige keer de turbo wat lastig deed vermoed de ANWB meneer dat er zodoende condens in de regelunit van de EGR is gekomen. Hier is eigenlijk niks meer van over... Veer die erin zit is gecorrodeerd en daardoor gebroken, een ander veertje in 2'en.. Tandwielletje dat gewoon meer draait alsof het geen tanden meer heeft dus de bus staat stil...
Afbeelding
Afbeelding
Fijn bijkomend probleem dat zoiets altijd om een zaterdagavond moet gebeuren en zondag (De enige vrije dag deze week) alles in deze fijne 24uurs economie dicht is... Dus geen bus, geen werk.. We gaan het zien allemaal... Er was niets op voorraad in iedergeval bij de dealer...


Ohja, de sidebars zitten er wel onder overigens. De trekhaak die ik heb aangeschaft ook, hiervoor moest ik de bumperdrager aanpassen alleen dat is nog niet helemaal lekker, de achterdeuren raken de bumper bij openen en sluiten. Maar ook helaas kan ik dat even niet meer aanpassen aangezien ik het in m'n rug heb en eigenlijk geeneens kan werken, laat staan bukken of tillen... Helaas gaat het leven van een ZZP'er niet over rozen..

Wel hadden jullie nog een paar fotootjes te goed!
Afbeelding

Met zijn grote broer :
Afbeelding

Trekhaak monteren, best wat werk overigens... Kabelset moet nog gelegd worden en aangesloten... Nog meer werk :bonk
Afbeelding

En met zijn partner in crime, van een goede vriend en tevens collega :
Afbeelding
Afbeelding
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Gebruikersavatar
chrisjemol
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 aug 2016, 20:32
Locatie: G-town

Re: Vince's T5 GP

Bericht door chrisjemol »

godver klote zeg
altijd drama die egr's verneem ik...
VW T5 caravelle highline, 2,5 tdi 210pk ABT Sportsline
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Vince Lankhorst »

Zoo dus,

EGR klep is met gehele koeler toen de volgende dag vervangen...

Gelukkig liep ongeveer 2 weken later de turbo vast... Geen idee hoe het mogelijk was... Maargoed, daar zit dus nu ook een revisieturbo op!

Vandaag eindelijk weer eens wat tijd gehad Dus na m'n bakkie :koffie de bus maar eens goed onder handen genomen! Gelukkig blinkt hij nu weer van binnen en buiten en is het geen rijdende vuilstort meer!

Van de week als het meezit eindelijk de kabelset onder de bus hangen! Daarnaast nog druk bezig om diverse onderdelen bij elkaar te sprokkelen zodat het overgrote deel in 1 keer naar de spuiter kan, Dan wordt zo goed als alles wit!

Ook nog op zoek naar nieuwe slofjes en onderdelen voor de bus. Alleen dat is nogal moeilijk te vinden vind ik zelf, mochten mensen wat tips hebben daarover hoor ik het graag!

Afbeelding
Afbeelding
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: Vince's T5 GP

Bericht door RITC »

Gaaf hoor die zwarte sidebars en bullbar. :yes
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Vince Lankhorst »

RITC schreef: 20 mei 2017, 07:02 Gaaf hoor die zwarte sidebars en bullbar. :yes
Thanks! :yes
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Vince Lankhorst »

Zo, een kleine update. De bus houdt zich vooralsnog erg goed, enige wat ik merk is dat hij na de vervangen van de EGR klep bij gas los laten een halve seconde inhoud, hoorbaar en voelbaar. Beetje vreemd. Maar dat zou zo horen? De toerenteller schommelt dan ook even bij het loslaten van het gas.

Daarnaast flink aan het verzamelen van onderdelen om naar de spuiter te brengen voor de "All White" conversie :yes

Volgende week woensdag wordt de motorsoftware geupdate naar 140pk (zonder chip) :jump Dan kom ik eindelijk weer vooruit met een geladen bus :jumpklap

Nu rest nog snel nieuwe sloffen vinden, wat niet zo makkelijk gaat :bonk Want ik heb inmiddels Max Verstappen profiel op m'n bandjes. :sjaal
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Vince Lankhorst »

:yes Yippieee! Na lang zoeken, (dagen, nachten, weken lang) internet afstruinen iets op de kop weten te tikken! Orginele 18" Canberra's :jump
Ze zijn niet in perfecte staat, hebben voor redelijk wat stoeprand schade, maar ach. Daar was de prijs ook naar! Het lijkt een compleet andere bus. Kwa uiterlijk, maar ook kwa rijgedrag en vooral verbruik :bonk
Afbeelding

Ook meteen mijn winddeflectors erop gezet die binnen waren gekomen en het oogt allemaal al een stuk beter! We zijn hard op weg met de "Dikke Transpo" zoals mijn collega's hem inmiddels noemen :lach

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Blue Star »

Hoi Vince,

Ziet er inderdaad dik uit :yes
Wat een paar velgen al niet uitmaakt he :gekte
Heb juist ook 18"velgen aangeschaft en je hebt meteen een heel andere Bulli
BMW Alpine 18 " LM Velgen
BMW Alpine 18 " LM Velgen
Suc6 met je verdere plannen :yes

Grüsse aus der Schwarzwald, Fred
New Blue Star Bulli :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
chrisjemol
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 aug 2016, 20:32
Locatie: G-town

Re: Vince's T5 GP

Bericht door chrisjemol »

Blue Star schreef: 05 jun 2017, 14:38 Hoi Vince,

Ziet er inderdaad dik uit :yes
Wat een paar velgen al niet uitmaakt he :gekte
Heb juist ook 18"velgen aangeschaft en je hebt meteen een heel andere Bulli

DSCF5220.JPG

Suc6 met je verdere plannen :yes

Grüsse aus der Schwarzwald, Fred
New Blue Star Bulli :zwaai :zwaai
hallo Fred, wat staat je bus hoog? Ga je parijs dakar meerijden? :toppie
VW T5 caravelle highline, 2,5 tdi 210pk ABT Sportsline
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Vince Lankhorst »

Bussie heeft inmiddels zijn motorupdate gehad :driveT5 :yes
Nu is het echt oppassen geblazen voor de :geflitst Trekt een heel stuk beter op en door. Nu geen halve minuut wachten als je gas wilt geven in de 5 :toppie
Inmiddels een spoiler van RS Design laten komen :lach Nu nog alleen de 2 bumpers en dan alles door naar de spuiter :sjaal
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
AhmedT5GP
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 apr 2015, 19:22

Re: Vince's T5 GP

Bericht door AhmedT5GP »

Hallo Vince!

Ik heb zelf ook een t5GP. Ik heb nu een canbus setje xenon er in. Heel raar als ik gewoon het dimlicht aan heb dan ontstaat er geen storing aka branden dashlampje, maar zodra ik het grootlicht aanzet terwijl ook de xenon brandt, dan is het raak.

Iemand enige idee hoe dit kan?
Plaats reactie