Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Houten Transporter vloer

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Umfufu
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jan 2017, 11:16

Houten Transporter vloer

Bericht door Umfufu »

Ik heb 2 vraagjes ivm mijn project in voorbereiding. Project fotos gaan komen.

1. De originele houten werkvloer ligt best hoog volgens mij. Onder de vloer ga ik isoleren en ontdreunen, maar gebruiken de meesten van jullie die vloer dan weer met bv zeil of kur e.d. of gebruiken jullie veelal iets nieuws en verwijderen jullie de oude vloer. De mijne is nog best netjes.

2. De wanden isoleren; ik wil ontdreuningsplaten gaan gebruiken dn niet stinkende schapenwol :bonk. Een andere goedkope en betere oplossing heb ik nog nier gelezen. Op de panelen zitten al vierkante ontdreuningsplaten af fabriek geplakt volgens mij. Zijn die goed of verwijderen jullie die?
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 511
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Houten Transporter vloer

Bericht door moosev »

De houten vloer ga ik hergebruiken. Open ruimtes tussen de ribbels opgevuld met 9mm multiplex, daaarop ribben van 15mm, daartussen 15mm Xtrem en daar komt de vloer met vinyl weer op.

Wanden zijn ontdreunt met Flash Band (http://www.ebay.nl/itm/Grey-150mm-x-10M ... Swkl5XdSua) en opgevuld met niet stinkende schapenwol.
Zie ook: viewtopic.php?f=13&t=55800

Succes met het project!

gr Rene
Umfufu
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jan 2017, 11:16

Re: Houten Transporter vloer

Bericht door Umfufu »

moosev schreef: 18 mar 2017, 08:43 De houten vloer ga ik hergebruiken. Open ruimtes tussen de ribbels opgevuld met 9mm multiplex, daaarop ribben van 15mm, daartussen 15mm Xtrem en daar komt de vloer met vinyl weer op.

Wanden zijn ontdreunt met Flash Band (http://www.ebay.nl/itm/Grey-150mm-x-10M ... Swkl5XdSua) en opgevuld met niet stinkende schapenwol.
Zie ook: viewtopic.php?f=13&t=55800

Succes met het project!

gr Rene
Hoi Rene
Bedankt. Waarom heb je die triplexplaatjes onder de ondervloer gelegd en niet direct de isolatie?

Ik zag jouw dat jouw schapenwol mooi geel was dus gereinigd is. Waar heb je die gekocht en hoeveel had je nodig.?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Houten Transporter vloer

Bericht door Multivan Generation »

Umfufu schreef: 18 mar 2017, 08:18
2. De wanden isoleren; ik wil ontdreuningsplaten gaan gebruiken dn niet stinkende schapenwol :bonk. Een andere goedkope en betere oplossing heb ik nog nier gelezen. Op de panelen zitten al vierkante ontdreuningsplaten af fabriek geplakt volgens mij. Zijn die goed of verwijderen jullie die?
Er is pas nog een discussie geweest over isoleren met schapenwol versus met alubutyl en Reimo Xtrem isolator.
In T5 projecten of T5 camper forum.
Mickel Moen, Anno en onder andere ik waren daarbij betrokken..

Of schapenwol de goedkoopste oplossing is weet ik (zo net nog ) niet.

Vloer hergebruiken of niet, hangt ook af hoe je je meubels vast wil zetten (aanrijdings-proof). Wil je dat, onder andere, op de vloer doen,
dan heb je wat dikte nodig.

Groeten Peter
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Houten Transporter vloer

Bericht door ktmkrik »

Zoals een goede pizza als de bodem niet goed is word het bovendeel ook niets, een goede bevestiging begint dus in de bodem door zowel de houten als de metalen vloer, in de wand krijg je een deugdelijke bevestiging door gebruik te maken van beugels en deze te buigen in een hoek zoals afgebeeld op de derde foto en nooit in 1x een 90 graden hoek.
Zie foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: Houten Transporter vloer

Bericht door de Viking »

Umfufu schreef: 18 mar 2017, 08:18 Ik heb 2 vraagjes ivm mijn project in voorbereiding. Project fotos gaan komen.

1. De originele houten werkvloer ligt best hoog volgens mij. Onder de vloer ga ik isoleren en ontdreunen, maar gebruiken de meesten van jullie die vloer dan weer met bv zeil of kur e.d. of gebruiken jullie veelal iets nieuws en verwijderen jullie de oude vloer. De mijne is nog best netjes.

2. De wanden isoleren; ik wil ontdreuningsplaten gaan gebruiken dn niet stinkende schapenwol :bonk. Een andere goedkope en betere oplossing heb ik nog nier gelezen. Op de panelen zitten al vierkante ontdreuningsplaten af fabriek geplakt volgens mij. Zijn die goed of verwijderen jullie die?
Ligt de vloer er inderdaad goed in, dan niet uithalen, volgens mij ook geen meerwaarde.
Ik heb gekozen voor kurk op de vloer als afwerking, warm en isolerend.

Paar plaatjes voor ontdreuning bijplakken is al genoeg, schapenwol is de beste isolatie en stinkt niet en kan je in alle hoeken stoppen

Kijk maar bij mijn projekt:
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: Houten Transporter vloer

Bericht door Anno »

X-trem gebruiken als geluidsisolatie vloer is een wat zinloze bezigheid. Uit mijn metingen met een dB meter blijkt dat de demping dan precies 0 dB(a) bedraagt. Er zijn materialen verkrijgbaar die wel dempen.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Houten Transporter vloer

Bericht door Multivan Generation »

Anno schreef: 20 mar 2017, 11:09 X-trem gebruiken als geluidsisolatie vloer is een wat zinloze bezigheid. Uit mijn metingen met een dB meter blijkt dat de demping dan precies 0 dB(a) bedraagt. Er zijn materialen verkrijgbaar die wel dempen.
@ anno,
Hij schreef niet dat hij geluidsisolatie nastreeft voor de vloer.
De topicstarter schreef alleen de vloer isoleren.
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: Houten Transporter vloer

Bericht door Anno »

@Multivan,

TS heeft het over ontdreunen en isoleren van de vloer. Het lijkt er dan op dat geluidsreductie nagestreefd wordt.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Umfufu
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jan 2017, 11:16

Re: Houten Transporter vloer

Bericht door Umfufu »

Anno schreef: 22 mar 2017, 07:05 @Multivan,

TS heeft het over ontdreunen en isoleren van de vloer. Het lijkt er dan op dat geluidsreductie nagestreefd wordt.
Hoi Anno dat klopt. Heb jij nog tips om de houtenvloer er tijdelijk uit te halen. Ik zie zoveel kit rond de randen van mijn t5gp
Plaats reactie