Raad eens axl heeft?. Ik ga als het dak er ingebouwd is naar Peter toe. Mogelijk kan je daarbij zijn met de kipper zodat je jouw comp. met originele software kan voorzien.
Dat is al gebeurd. Alles geprobeerd met de originele software, geen resultaat. Daarna hebben we hem rijdend gelogd waarbij toch een redelijk verschil in inspuithoeveelheid tussen de verstuivers onderling naar voren komt.
Van zodra ik hem kan missen stuur ik de verstuivers op naar een specialist. Ze moeten op een meetbank voor tweetraps verstuivers, en blijkbaar heeft de bosch service hier om de hoek dat niet.
busbart schreef: ↑17 dec 2018, 08:44
je hebt God, en dan; de Belgische keuring...
raf_construct schreef: ↑05 apr 2017, 11:47
Dat is al gebeurd. Alles geprobeerd met de originele software, geen resultaat. Daarna hebben we hem rijdend gelogd waarbij toch een redelijk verschil in inspuithoeveelheid tussen de verstuivers onderling naar voren komt.
Van zodra ik hem kan missen stuur ik de verstuivers op naar een specialist. Ze moeten op een meetbank voor tweetraps verstuivers, en blijkbaar heeft de bosch service hier om de hoek dat niet.
Bij dieselsend.de ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Inmiddels zijn de verstuivers op de testbank geweest. Helaas waren die 100% in orde. Ik moet dus weer op zoek naar een andere verklaring.
Ik heb daarnet de compressie gelijk gemeten. Die heeft bij een koude motor 1 op 17 tot 1 op 18, Terwijl een AXL volgens fabrieksopgave 1 op 19 moet hebben. Dat lijkt me, bij een koude motor en een twijfelachtige compressiemeter, vrij normaal.
busbart schreef: ↑17 dec 2018, 08:44
je hebt God, en dan; de Belgische keuring...
Het probleem is nu opgelost. Ik heb de motorkabelboom volledig losgehaald en gestript, draadjes allemaal gecontroleerd op beschadiging. Niets gevonden. Alles maar weer dichtgemaakt en gemonteerd, en het stotteren is weg.
busbart schreef: ↑17 dec 2018, 08:44
je hebt God, en dan; de Belgische keuring...
hopelijk blijft het nu definitief - je hebt al een hoop zoekwerk achter de kiezen lijkt me wel genoeg voor even...
en soms moet je je niet teveel afvragen wat het nu precies was - heb ik bij onze oldtimers ook: je demonteert iets wat niet werkt, je vindt niks, je plaatst het terug, en voila... rijden maar!