Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

uitlaatgas stank

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Ronald-T4
Berichten: 168
Lid geworden op: 02 sep 2016, 20:13
Locatie: Net over de grens bij N.W. Schans

Re: uitlaatgas stank

Bericht door Ronald-T4 »

snowman schreef: 15 sep 2015, 18:24 Dank jullie voor de reacties
Waarschijnlijk moet ik m toch wat vaker op z`n staart trappen want ik merk dat als ik een keertje flink doorrij in duitsland dat mijn bus daarna een stuk soepeler loopt, het motorgeluid is dan ook mooier.
Is de roetkat eenvoudig te verwijderen zonder speciaal gereedschap ? zodat ik m leeg kan maken.
Beter is het om de kat te vervangen voor een stuk buis.
Krijg je geen weerstand van luchtwervelingen in het huis van de kat.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: uitlaatgas stank

Bericht door frank884 »

Ik had dat toen de timing niet goed stond, toen die van mij veel te laat stond rookte die ook direct na het starten een beetje, nadat die perfect is afgesteld rookt die helemaal niks, en die heeft 342000 gelopen, en de verstuivers zijn gewoon origineel en er wordt (buiten 2x/jaar een heel lange afstand) "alleen maar" rustig mee gereden en alleen maar in de 5e versnelling boven de 2000/2200 rpm gedraaid. de ERG is wel al 10 jaar dicht en de roetkat ook al v.a 2006 de container in!!!. het is wel de 102 pk versie (ACV) en niet de 151 pk
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Zwartbusje
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 mei 2016, 18:49
Locatie: Oudewater

Re: uitlaatgas stank

Bericht door Zwartbusje »

Ok, het is mij in ieder geval een stuk duideljker geworden, bedankt daarvoor. Eergisteren is hij nog eens opnieuw op tijd gezet. Ook al stond hij al op tijd, maar nu is er ineens geen (zwarte) rook meer. Althans niet zo abnormaal. Stank blijft.
Ik heb nu ook geleerd dat je niet zo zielig met he gaspedaal moet werken. Alle power en lucht zit voorbij de helft van de slag van je pedaal.
Alleen vraag ik me nog wel af hoe het kan dat mijn ford focus 1,9 tdci van 2007, helemaal nergens naar ruikt. Of je moet je neus in de uitlaat hangen :nuts
Toch wel een puntje voor vw, vind ik...
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
Plaats reactie