Oliedruklampje begon ineens te piepen en blijft knipperen en toerenteller is daarbij gestopt.
kan niet meteen info vinden bij zoeken, iemand ideeen?
groetjes
Ben
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
problemen toerenteller en oliedruklampje
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 15 dec 2011, 19:18
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 15 dec 2011, 19:18
Re: problemen toerenteller en oliedruklampje
Wat bedoelen jullie met groene klokken of groen klokkenhuis?
Ben
Ben
- autocaravana
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21
Re: problemen toerenteller en oliedruklampje
Bij mij was het toerenteller/oliedruklampje-probleem de opmaat tot twee jaar lang allerlei storingen, noodloop en diverse onverklaarbare foutcodes.
Het zoeken richtte zich inderdaad eerst op slechte contacten en slechte toerentellersensor, maar dat was bij mijn T4 van 1999 niet de oorzaak.
Uiteindelijk bleek de ECU, vooral onder vochtige omstandigheden, niet goed meer te werken vanwege verzameld vocht en vuil. Na het schoonmaken van de ECU en het vervangen van de vacuümslang die de ECU-kast ingaat waren alle problemen uit de wereld.
Het zoeken richtte zich inderdaad eerst op slechte contacten en slechte toerentellersensor, maar dat was bij mijn T4 van 1999 niet de oorzaak.
Uiteindelijk bleek de ECU, vooral onder vochtige omstandigheden, niet goed meer te werken vanwege verzameld vocht en vuil. Na het schoonmaken van de ECU en het vervangen van de vacuümslang die de ECU-kast ingaat waren alle problemen uit de wereld.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 15 dec 2011, 19:18
Re: problemen toerenteller en oliedruklampje
Bedankt voor de reacties zover.
Het gaat bij mij om een T4 uit maart 2000. Blauw klokkenhuis dus.
Ik ben nogal een leek en vraag me af of ik het goed begrepen heb.
Het kan dus liggen aan:
a. een sensor die niet goed werkt of geen goed contact heeft . Begrijp ik goed dat dit een oliedruksensor of een toerentellersensor kan zijn?
b. een niet goed werkende ECU, veroorzaakt door vocht en vuil. In dat geval schoonmaken ECU en vacuumslang vervangen.
Ik vraag me af (echte leek dus) of ook de toerenteller niet kapot kan zijn.
ben
Het gaat bij mij om een T4 uit maart 2000. Blauw klokkenhuis dus.
Ik ben nogal een leek en vraag me af of ik het goed begrepen heb.
Het kan dus liggen aan:
a. een sensor die niet goed werkt of geen goed contact heeft . Begrijp ik goed dat dit een oliedruksensor of een toerentellersensor kan zijn?
b. een niet goed werkende ECU, veroorzaakt door vocht en vuil. In dat geval schoonmaken ECU en vacuumslang vervangen.
Ik vraag me af (echte leek dus) of ook de toerenteller niet kapot kan zijn.
ben
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 15 dec 2011, 19:18
Re: problemen toerenteller en oliedruklampje
de bus rijdt verder goed, dus volgens black bulli zou het niet aan de ECU liggen maar moet het probleem gezocht worden bij de sensoren begrijp ik.
begrijp ik dan goed dat het niet voor de hand ligt dat de toerenteller kapot kan zijn?
het lukt me op een of andere manier nog niet op de wiki t4 website te komen waar black bulli naar verwijst
begrijp ik dan goed dat het niet voor de hand ligt dat de toerenteller kapot kan zijn?
het lukt me op een of andere manier nog niet op de wiki t4 website te komen waar black bulli naar verwijst
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: problemen toerenteller en oliedruklampje
Onlangs met zekeringen houder werkzaam geweest?
Losse blauwe stekker van zekeringen kast naar tellerunit veroorzaakt dit probleem.
Alle stekkers achter op de zekeringen kast aandrukken, dan is je probleem weg.
Grtzzz René
Losse blauwe stekker van zekeringen kast naar tellerunit veroorzaakt dit probleem.
Alle stekkers achter op de zekeringen kast aandrukken, dan is je probleem weg.
Grtzzz René