Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

RemoteJets Transporter

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Hovawart
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2015, 22:59

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door Hovawart »

Beste.....

Gisteren bij de Lidll 3 ledstrips 12 volt van 26cm gekocht voor €9,95. Hebben ook nog een langere versie.
Heb wel foto's gemaakt maar krijg ze nog niet ingevoegd. Bestanden zijn te groot.
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Lange tijd hier niet geweest :groteogen

Heeft verschillende oorzaken, druk en de bus doet het prima dus daar ben ik ook blij mee.

Het schilderen is ondertussen ook begonnen, rechterzijde en neus is nog de blauwe kleur maar links en achter zien er nu zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Maar eerst moet het weer warmer worden voordat ik hier mee verder kan, en dan de reclame erop, stickers liggen al klaar en het moet voor half april helemaal klaar zijn.

Verder heb ik op de achterklep ook een deurschakelaar gemaakt dus met alleen de achterklep open gaat ook alle leds binnen branden.

Vandaag de bus z`n APK gehad en natuurlijk wat puntjes, oa 1 kentekenverlichting, 1 achterlicht is feller dan de ander, koplampen zitten los.
Maar dat is allemaal maar klein werk.

Het wat grotere werk zit in het volgende:
- Linker achterveer gebroken (had al een klein vermoeden),
- remkracht achter te laag
- remdruk verdeler werkt niet.

Die laatste 2 puntjes hebben volgens mij met de eerste te maken, de bus is van achter verhoogd (zo heb ik hem gekocht) en ik vermoedt dat ze de remdruk verdeler daar niet op hebben afgesteld.

Komt daar ook nog bij dat ik eigenlijk alleen maar 'leeg' rond rij (bus zit wel vol maar het gewicht zal niet boven de 100/150Kg uitkomen) dus de achterassen zakken amper in om de remmen goed aan te laten sturen door de verdeler.

Heb ik dat goed?

Maar voordat ik dat ga afstellen zal ik eerst de linker achterveer moeten vervangen (en dan meteen de rechter ook).
Maar zit een beetje te dubben, zal ik hem hoog laten? Of zal ik hem weer 'vlak' zetten?

Wat is jullie ervaring daarmee? Gezien ik eigenlijk ook amper beladen (met gewicht dan) rondscheur :ikrij
En welke veren zouden jullie dan aanraden?

Hoor het graag, kan ik weer wat knutselen.

Grt,
Berto.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door Multivan Generation »

Gezien jouw hoogte zou ik een eibach pro- kit adviseren.
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Dank voor je reactie, maar heb al een setje gewone standaard veren besteld die vandaag worden geleverd en er vanavond onder gaan.

De klep had ik een week of 2 geleden al bestickerd:
Afbeelding

Gisteren de linkerzijde gedaan:
Afbeelding

En vanochtend de rechter- en voorzijde gerold:
Afbeelding

Hopen dat dat een beetje goed opdroogd.

Vanavond zoals gezegd de gewone veren eronder en dan eens kijken hoe die staat.
Ook verwacht ik dan dat de achterrem ook weer normaal mee doet.

Gewone veren is misschien ook wel weer lekkerder want met de caravan erachter hing de caravan soms wel erg laag boven het wegdek.

Grt,
Berto.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door Snautzer »

Hoi Berto Je zou hulpveren kunnen overwegen http://www.easycarparts.nl/mad-hulpveren

Hangt de bus niet door als je met de caravan rijdt

Dat verfje op je bus valt me ook niet tegen trouwens.
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Zal eerst eens kijken of de bus doorgaat hangen met de caravan erachter, verwacht dat dat wel mee zal vallen met maar een 900Kg caravantje.
Als ik hem er nu achter had zakte de bus achter amper in.

We zien wel, eerst maar eens monteren en laten herkeuren.
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Bus is weer goed gekeurd voor een jaar.

Hij staat achter nu dus weer normaal en heb ook op gevoel de remdrukregelaarsysteem achter afgesteld en volgens de keurmeester was dat nu piekfijn in orde :jumpklap
Gebruikersavatar
ptr1968
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jun 2008, 17:00

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door ptr1968 »

Ziet er mooi uit met die nieuwe lak, wat voor merk / type verf heb je gebruikt?

grt. peter
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Hoi Peter,

De linkerkant s beter gelukt dan de rechterkant :huilen
Rechts is de verf toch minder uitgevloeid dan links waardoor deze een minder mooi glad oppervlak heeft :censor

Denk alleen niet dat ik dat nog ga aanpassen, kom een beetje in tijdsnood te zitten anders ivm met een beurs eind deze maand en nog heel veel werk wat ik daarvoor moet doen en het stoort mij (nog) niet erg genoeg om de hele zijkant overnieuw te doen.

Volgende week stickers er maar tegen dan valt het al wat minder op :nuts

Ik heb Flexa hooglans gebruikt met de roller.

Grt,
Berto.
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

De bus reed tot op donderdag na perfect.
Had al voor de vakantie in de planning staan dat ik de distributie riem zou vervangen maar door tijd, drukte, werk, etc. etc. kwam dat er niet van.
Dan na de vakantie maar.

Yep dat dacht ik, ik zou vrijdag met de bus naar een meeting in België gaan maar donderdag avond op de weg naar huis toe stond ik naast een stadsbus en denk, 'damn, die motor maakt een kabaal, die komt niet ver', we trekken beide op, de stadsbus gaat rechtdoor en ik rechtsaf.

Oeps het geluid blijft, dat ben ik zelf :ie

Was vlak bij huis dus de bus geparkeerd en even eronder gekeken, de buurman een oud monteur kwam erbij en samen gekeken en ja hoor de krukas poelie heeft de geest gegeven :huilen
Het multiriem gedeelte is een 5mm richting de motor verschoven waardoor de multiriem zelf er 1 groef naast loopt.
Terugplaatsen kon maar na 2 omwentelingen zat die er al weer naast.

Daardoor gaat de riem vibreren en dat 'losse' gedeelte van de krukaspoelie slingeren en dat maakt heel veel kabaal :huilen

Ben dus maar met de auto naar België geweest.

Maar na de vakantie moet zsm die krukaspoelie vervangen worden zodat ik naar de garage kan rijden om de hele distributieset te vervangen want zo kom ik er niet.

Mijn vraag is het volgende:
- kan ik de krukaspoelie op straat vervangen (ik weet dat ik een tool er voor nodig heb maar als ik die heb, lukt dat dan)?
- en welke krukaspoelie moet ik hebben, kom goedkope en dure tegen, welke is goed tegen een redelijke prijs?

O ja, en dan maar meteen welke betaalbaar en goede distributieriem sett met waterpomp zou ik moeten monteren?


Het is dus voor een T4 van `99 met een 2,5TDI met een riem.

Alvast bedankt voor de info.

Grt,
Berto.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door Multivan Generation »

Ik wil je vakantiepret niet bederven maar zonder goede krukas poelie zou ik er niet over peinzen om met die auto nog op vakantie te gaan.
Dat dingt drijft secundair de dynamo stuurbekrachtingspomp en aircopomp aan maar primair werkt het als trillingsdemper om de onbalans van de krukas wat te reduceren.
Monteer je hem niet dan kan dat motorschade tot gevolg hebben.

Ik heb mijn onderdelen vaak via eBay.de bestelt bij ahwiprecht of zo iets. Is een vw dealer die online verkoopt.

En ja zou je op straat kunnen vervangen met speciale blokkeertool. Let wel op het aanhaalmoment !!
Plus dan nog 180 graden.
Groeten en succes.

Peter
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Sorry voor m`n late reactie, ben nog op vakantie en week 1 heb ik de laptop nog niet open gehad, week 2 breekt aan dus er moet weer wat 'gewerkt' worden.

Eh, geloof ook niet dat ik ergens heb geschreven dat ik met de bus op vakantie moest :knipoog
Kan ook niet want dan heb ik een plek te weinig (of ik moet de vrouw thuis laten :nuts ).

Maar op vakantie met de bus hoefde ik sowieso al niet vandaar dat ik ook schreef dat ik hem na de vakantie zsm moet vervangen.
Durfde in de huidige staat ook niet te ver te rijden, was al blij dat het op 1 kilometer van m`n huis gebeurde en hem kreupelend thuis heb kunnen krijgen.
Kom maandag de 14e terug en heb hem die zaterdag en zondag eigenlijk al weer voor m`n zaak nodig.

Zit nu dus lekker in Spanje buiten op de laptop wat zaken af te handelen en zal zo maar eens spullen gaan bestellen dan liggen ze er als ik terug kom.

Maar okee, krukaspoelie op straat vervangen is te doen, blokeertool kan ik regelen (hoop ik), momentsleutel heb ik op het werk dus dat zal wel lukken.
Zaak is dat ie rijd dat weekend, die week erop ga ik naar een klant/vriend met een eigen autobedrijf zodat ik het meeste zelf kan doen en de puntjes op de i (afstellen) door hun gedaan kan worden.

Dan moet die daarna er weer een tig duizend kilometer tegen kunnen wat poelie en distributie riem betreft :jump

Bedankt zover.

Grt,
Berto.
Laatst gewijzigd door RemoteJets op 10 aug 2017, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Spullen zijn besteld, heb ze uiteindelijk maar gewoon bij onze leverancier besteld in Hilversum, worden komende week afgeleverd op m`n werk.
Die liggen dus klaar als ik terug ben.

Hoop dinsdagavond de 15e dan meteeen de krukaspoelie te kunnen vervangen, ff lekker op straat knutselen :toppie

Grt,
Berto.
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Dag eerder thuis dus ook een dag eerder sleutelen, spullen opgehaald op het werk en op zoek naar een blokeertool.
Dat viel dus tegen, in de buurt alles afgebeld maar of ze wilden hem niet uitlenen/verhuren of ze wisten niet waar ik het over had.

Maar had nog een oude grote dop in m`n gereedschapkist liggen en dat moest toch wel kunnen werken.
Mezelf dus uitgeleefd met de slijptol en een eigen krukas blokkeer gereedschap gemaakt.

Momentsleutels, verlengstukken, doppen, kriksteuntjes en krik in de auto en naar huis.
Daar op de straat aan de gang en verdomd het is gelukt :jumpklap (die Berto is nog niet zo dom :bonk ).

Afbeelding
Kracht viel me alleszins mee, de momentsleutel gaat tot 320Nm maar dat heb ik niet volledig hoeven gebruiken.

En zo zag de oude krukas poelie eruit, die is wel stuk :ie
Afbeelding

Maar boesie doet weer broem broem :ikrij

Bedankt voor de info.

Grt,
Berto.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door Snautzer »

Gaaf deze vorm van bush mechanics :yes
Plaats reactie