Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mini project: Stoffen panel delen deur van leer voorzien

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Mini project: Stoffen panel delen deur van leer voorzien

Bericht door Snautzer »

Omdat de sleet toch wel aardig zit op de panelen van de bestuurdersstoel en de passagiers stoel eens rondgekeken hoe dit alles wat te verfraaien.
Peter Multivan Generation had nog armsteunen liggen die ik kon overnemen. Dat plaatste mij gelijk in een luxe positie om dat ik nu kan experimenteren zonder dat ik dadelijk met een afgrijselijk misbaksel van een arm steun zit.
Ik heb een tijdje geleden 2 alfa interieurs (zwart en rood) op MP gekocht eigenlijk alleen voor de voorstoelen. De achterbanken waren plan 2 eventueel om de 2 de rij bank ook te ver Alfa-en. Daar zag ik van af omdat de basis van beide teveel verschilde.

Plan is nu het mooie leer wat om beide bank delen zit te gebruiken om de deur panelen te verfraaien. Ik kies hiervoor de zwarte bank delen. Vind ik mooier dan alles rood en bovendien zit deze combo vaak in Alfa's. Het mag duidelijk zijn dat ik een zwakke plek heb voor Alfa Romeo.

Het leer (wat verrassend soepel is) wat om de schuimen gedeelte van de bank zit is een hoes. Zit aan de onderkant vast met stalen ringetjes (veel!) en staaldraad. Met een knijptang en wat geduld en tijd gaat dat er vrij gemakkelijk af.
De arm steun op de hoes gelegd en als ik het goed gezien heb kan het gecapitonneerde gedeelte over het grootste gedeelte van de daadwerkelijke armsteun. Het gecapitonneerde gedeelte is net te lang zodat er geknipt moet worden en met een naaimachine zal moeten worden afgehecht.
Ik ga nu eerst een sjabloon maken van een oud laken zodat ik het leer zo goed mogelijk kan afknippen.
deurleuning.jpg
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Mini project: Stoffen panel delen deur van leer voorzien

Bericht door Blue Star »

Suc6 Snautzer,

Wordt waarschijnlijk wel weer mooi :yes
Je rode Alfa stoelen vind ik ook tof :gekte

Grüsse Fred
Blue Star Bulli XXL :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
mohendiz
Berichten: 86
Lid geworden op: 20 mei 2015, 19:20

Re: Mini project: Stoffen panel delen deur van leer voorzien

Bericht door mohendiz »

Heb je al iets gedaan met je interieur? Ben best benieuwd
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Mini project: Stoffen panel delen deur van leer voorzien

Bericht door Snautzer »

Jazeker. Het is mogelijk de complexe form van de armsteun te bekleden met leer. Veel lijm en geduld. Als ik het in het echt nog eens zou moeten doen zou ik een hele soepele kunst leer nemen. Het is echt lastig om de werkjes die in het bank leer zitten gelijk met links en rechts te maken. Dat is dan ook gelijk de reden dat dit een roemloze dood is gestorven. Maar goed de volgende keer zal het een stuk beter gaan.
mohendiz
Berichten: 86
Lid geworden op: 20 mei 2015, 19:20

Re: Mini project: Stoffen panel delen deur van leer voorzien

Bericht door mohendiz »

Jammer, het idee speelde ook in mijn hoofd om de deurpanelen te bekleden. Alfa leer vind ik persoonlijk erg knap
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Mini project: Stoffen panel delen deur van leer voorzien

Bericht door Snautzer »

Kan wel. Een soepele kunstleer zou prima gaan,
Plaats reactie