Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

knarsend geluid bij het achteruit parkeren

vragen over de T6
Plaats reactie
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

knarsend geluid bij het achteruit parkeren

Bericht door Ikenmijnkois »

Hoi
Zijn er nog mensen die ook klachten onder vinden bij het achteruit parkeren, rare geluiden
En hebben een van jullie hier de klacht al neergelegd bij de dealer.
Ik ga er as maandag 10 april heen voor deze klacht, lijkt wel of de schijfrem vast zit bij het achteruit rijden om te parkeren?

Ook wordt dan de voorruit vernieuwd, ik ben dan wel een dag mijn auto kwijt.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Gebruikersavatar
rvanderraad
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 dec 2008, 09:57
Locatie: hoofddorp

Re: knarsend geluid bij het achteruit parkeren

Bericht door rvanderraad »

Nee heb ik geen last van.

Voorruit er uit ????
Kan je timmeren, zullen we dan een wip maken?!
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: knarsend geluid bij het achteruit parkeren

Bericht door Ikenmijnkois »

rvanderraad schreef: 09 apr 2017, 08:48 Nee heb ik geen last van.

Voorruit er uit ????
Ja De vooruit wordt vervangen i.v.m. steenslag sorry vergeten erbij te vermelden.

Toch wel achterlijk van VW je koopt een splinter nieuwe VW Transporteer t6 ik neem er ook een nieuwe verzekering bij die sluit ik ook bij VW af, en dan blijk ik bij Plusdiensten Assadeuren verz te zijn, Al risk, dus niet de VW zelf.
Als je je garantie wilt behouden dacht ik, dan moet alles Original zijn dus ook de ruit de verwarming en de regensensor moeten na de inbouw ook weer ingeleert worden nieuwe ruit VW eigen bijdrage €150,00 en als zelfstandige moet je natuurlijk ook de btw van de ruit er bij betalen, ofte wel €271,80
totaal, de btw kan ik natuurlijk wel weer terug vorderen maar moet hier weer bijna 4 maanden op wachten.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: knarsend geluid bij het achteruit parkeren

Bericht door Ikenmijnkois »

jan2009 schreef: 10 apr 2017, 18:37 Niet zo best
Je voorruit vervangen kan het begin zijn van roest in de sponning
De tijd zal het leren.
Hoi
Nou dat begint goed leuk om te lezen dit, hoezo is dat al vaker gebeurd als de voorruit vervangen moet?
Kan moeilijk met een ster en een scheurtje van circa 25 á 30 cm aan de bestuurders kant, blijven door rijden.
Ik kan er weinig aan doen als dat gebeurd, dat mag de VW dealer dan oplossen als dat daadwerkelijk daar van dan komt.
Volgens mij heb je een aantal jaar garantie op roest van binnen uit?
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

GEEN knarsend geluid bij het achteruit parkeren MEER

Bericht door Ikenmijnkois »

Goede avond Heren / Dames

Het is niet te geloven heb iedere dag last als ik de Transporter T6 achteruit parkeert in het parkeervak. Ik hoor daarbij een klote geluid knarsend en of piepend geluid of er iets aanloopt.
Ik had daarvoor een afspraak gemaakt bij de Witte Brug Forapark vandaag samen met het vervangen van de voorruit, ik parkeer de bus achteruit maar niets te horen natuurlijk, het is net als dat je verrot van de kiespijn, bij je tandarts komt dat je ineens verlost bent van de pijn, kennen jullie zeker wel.
De monteur die mee reed hij zei we geloven je direct alleen jammer dat het niet te horen is zei die, maar hij zei we gaan je remmen er afhalen en we maken alles zo goed mogelijk schoon, ook de schijfremmen worden grondig gedaan. eenmaal bij het afrekenen ik had een Volkswagen Polo gehuurd die is in mindering gebracht op de rekening wat toch weer wat scheelt in de kosten. er kwam wel een nieuwe pad bij voor het regensensor.
en bij het achteruit parkeren thuis niets te horen, misschien zat er wel weet ik veel wat tussen. :gekte :jumpklap :zwaai
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: knarsend geluid bij het achteruit parkeren

Bericht door Ikenmijnkois »

Nou het is allemaal opgelost ben er tot nu zeer tevreden mee.
Wat hebben ze uitgevoerd. van allebei de achter as de wielen, remmen, en schijfremmen er af gehaald,
Alles goed schoon gemaakt en weer terug geplaats. Ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Wat het euvel was is de monteur een raadsel want hij is niets tegen gekomen?
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: knarsend geluid bij het achteruit parkeren

Bericht door Multivan Generation »

Ikenmijnkois schreef: 10 apr 2017, 19:05
jan2009 schreef: 10 apr 2017, 18:37 Niet zo best
Je voorruit vervangen kan het begin zijn van roest in de sponning
De tijd zal het leren.
Hoi
Nou dat begint goed leuk om te lezen dit, hoezo is dat al vaker gebeurd als de voorruit vervangen moet?
Volgens mij heb je een aantal jaar garantie op roest van binnen uit?
Gr. Marcel
Bij een ruit er uit halen,
wordt de ruit er uit gesneden.
Het is erg van belang, dat er in de raamsponning geen snijschade optreedt,
en als dit opgetreden is,
dat het dan goed behandeld wordt met de juiste droogtijd.
Vaak is voor die droog- en behandeltijd, geen tijd. Er moeten immers nog meer auto's gebeuren.
Pas een paar jaar later kan er op die plaats dan roest ontstaan.
Dan ben je dus al te laat.
Garantie op roest van binnenuit, kan je wel eens vies tegenvallen..

groeten Peter
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: knarsend geluid bij het achteruit parkeren

Bericht door Ikenmijnkois »

Hoi Peter
Nou dat is natuurlijk wel jammer als het daadwerkelijk daardoor zal komen, de tijd zal het ons vertellen.

De bus heeft de hele dag daar gestaan in verband met garantie, VW heeft denkelijk problemen onder vonden in het verleden als een auto te snel weer mee gegeven woord, ruiten lijm moet goed drogen werd er verteld als we de auto na 2 uur weer mee geven aan de klant ,kan het voor komen als je je deur dicht doet druk in de enkele cabine ontstaat waardoor de ruit kan zakken en er lekkage kan ontstaan.
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Plaats reactie