Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

project audio in bus

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

project audio in bus

Bericht door dennisnotebaart »

zo vandaag op mn vrije dag eens zien of ik wat fotos kan plaatsen van het werk.

alles op de fotos is zelf gemaakt en bekleed in ingebouwd.
IMG-20170406-WA0012.jpg
IMG-20170406-WA0000 - kopie .jpg
IMG-20170406-WA0015.jpg
IMG-20170406-WA0001.jpg
IMG-20170406-WA0016 - kopie .jpg
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: project audio in bus

Bericht door dennisnotebaart »

even een foto van de prachtige scheidingsfilters.
Bijlagen
verkleind.jpg
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: project audio in bus

Bericht door dennisnotebaart »

nog een foto van de 15 inch sub woofer
kicker.jpg
kicker.jpg (22.77 KiB) 1970 keer bekeken
deze word aangestuurd door 2x phoenix gold zx500, dubbelspoels, een slordige 1400 watt RMS :ie :ie :ie :ie :ie

deze versterkers zijn van de zelfde lijn als de 2 versterkers hierboven(witte kasten :bonk )

in totaal speel ik dus met 4 eindversterkers, per deurkant 1 x een 4 kanaals versterker die gebrugd word en dus +- 350 watt rms per kanaal levert aan 1 ohm
en op de woofer 2 versterkers die 600 watt rms leveren per stuk,de woofer is dus een dubbel spoels,en zal dus een 1400 watt rms te verstouwen krijgen.

op dit moment ben ik mn deuren aan het dempen en voorbereiden op de montage van de deur panelen(WELKE EEN BIJNA 1 OP 1 KOPIE ZIJN VAN DE ORIGINELE!!)

MAANDAG KOMT DE NIEUWE 180 AMPERE DYNAMO EN EEN SPECIALE GELL ACCU OM TE VOORZIEN VAN DE NODIGE STROOM.

BEKABELING IS VANAF DE ACCU 75 KWADRAAT ,EN VANAF CHASSIS OOK 75 .
ALLE BEKABELING VANAF DE VERSTERKERS EN DE HEAD UNIT (DE RADIO VOOR DE NIET KENNERS ONDER ONS) IS DOOR MIJ ZELF GESOLDEERD EN GEMAAKT EN VAN HET MERK NORDOST FLATLINE.

dit heb ik gedaan om wat ruimte te winnen en omdat de kenner onder ons wel weet wat nordost kabel is ga ik dat maar niet helemaal uitleggen , maar kort samengevat : hoger segment kabels :lach
ook zijn alle verbindigen aan de speakers volledig gesoldeerd, en niet met knijpertjes aan gesloten(op de foto van het filter nog wel ivm proefdraaien)
voorlopig ga ik er vanuit dat het maandag avond volledig ingebouwd is en speelt, natuurlijk komt daarna de "fine tunning"nog aan bod.

in mn vorige voertuig waar ik dit ingebouwd heb zijn er toch waardes van 142.9 decibel gehaald op een spl meting :yes :yes :yes :gekte :gekte :gekte :gekte :ie :ie :ie :ie

de bedoel nu is om dus meer de sq kant op te gaan (sound quality) ipv luid.
natuurlijk speelt het zo nodig in deze setting ook meer dan oorverdovend hard en zal de punch ook ribbenkast vergruizend zijn, maar de afstelling zal nu echt meer gericht zijn op een mooi strak en gecontroleerd geluid.

UPDATE VOLGT ZO SPOEDIG MOGELIJK, EN EXCUSES VOOR DE VOLGORDE VAN DE FOTOS, IK BEN NU EENMAAL BETER MET MN HANDE DAN MET DE PC. :muur
kicker.jpg
kicker.jpg (22.77 KiB) 1970 keer bekeken
kicker.jpg
kicker.jpg (22.77 KiB) 1970 keer bekeken
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: project audio in bus

Bericht door dennisnotebaart »

PANELEN VERKLEIND.jpg
HIER EEN PROEFJE MET DE PANELEN VOOR DE BEELDVORMING.

MOCHTEN MENSEN DEZE PANELEN OOK ZELF WILLEN MAKEN........ IK BEN ZELF MET ALLE MACHINES DIE IN MN TIMMERMANS WERKPLAATS STAAN ONGEVEER EEN 40 ARBEIDS UREN EFFECTIEF BEZIG GEWEEST PER KANT OM ALLEEN DE PANELEN TE MAKEN, DUS EXCL BEKLEDEN ,UITMETEN VAN DE VORM ETC,ETC

ps: voor geen geld van de wereld maak ik nogmaals zo een set pffffffff (echt een honde baan)

er zijn wel voor zover ik weet bij de duitse firma JEHNERT ,deurpaneelen te koop die zo passen.en naar mijn weten kosten die een 750 euro per kant excl speakers.
Mercury
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 mei 2015, 19:03

Re: project audio in bus

Bericht door Mercury »

Wow.... Dat wordt een bol dak..... :bifun
1992 T4, lang, AAB, camper
Afbeelding
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: project audio in bus

Bericht door dennisnotebaart »

nou........ die mooie auto op het filmpje heeft alles behalve een bol dak, maar ik als auto liefhebber kan je wel zeggen dat mijn hartje ook daar van sneller gaat kloppen !! en dan die mooie reutel van een mooi 572ci bigblock met mooie headers en straigt pipes ...........................grrrrrr IK HEB HOBBY WENSEN TE VEEL EN GELD TE WEINIG :huilen
Mercury
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 mei 2015, 19:03

Re: project audio in bus

Bericht door Mercury »

Gewoon maken wat je mooi vind, elke keer een beetje beter en proberen eruit te krijgen wat je erin gestopt hebt, ik ben ook begonnen met een eend....
1992 T4, lang, AAB, camper
Afbeelding
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: project audio in bus

Bericht door schnarf »

Leuk project Audio liefhebber,

je bedoeld deze panelen he, deze bus heb ik lang geleden gebouwd voor een klant van me.

Jouw PG versterkers zijn uit dezelfde tijd, das erg leuk.

Ik was erg trots op deze install., nog eigenlijk, haha :nuts

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: project audio in bus

Bericht door Snautzer »

Nice!
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: project audio in bus

Bericht door dennisnotebaart »

ja idd die panelen, maar wel een heel vette inbouw hoor !! echt petje af :groteogen :groteogen :groteogen

maar ik vind ze echt onbetaalbaar.
ook de inbouw met die massieve stroomvoorziening vind ik erg mooi, alle panelen afgewerkt in de exacte kleur is ook gaaf.

voor mij is het een werk bus, dus de tijd die jij er daar ingestopt hebt is voor mij natuurlijk niet te doen.

wel heb ik er nu 2 16/5 centimeter , focal utopia in zitten , (met die aparte regel units)
en voor het laag 2x 15 inch dubbelspoels kicker solobaric.

dus voor mij ff voldoende , :wjw

maar nogmaals diepe buiging voor die inbouw.
ook show your sound is erg leuke site , is die nog actueel en actief eigenlijk ?

groeten dennis
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: project audio in bus

Bericht door schnarf »

Dank je Dennis,

Je zult het niet geloven maar deze bus was van een plafond en wanden bouwer, er waren er twee van compagnons in dezelfde kleur, de andere heeft een zelfde installatie maar dan van Rockford Fosgate en die is nog steeds in bezit van de eigenaar.

Tja Showyoursound was mijn idee maar wordt nu beheerd door de bouwer van de site, het is niet meer van mij hoewel dat nog steeds vermeld wordt op de site, is een beetje jammer dat de site niet meer up to date is.

Maar goed , dit gaat niet over mij . maar over busjes en voornamelijk over jouw bus, haha :bonk

Ik ben benieuwd naar de rest van de installatie. :toppie :toppie
Focal is een mooi merk, dus het zal zeker goed gaan klinken

oja ik heb nog een PG EQ230 en de radio en DSP uit die bus :ie
Plaats reactie