Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 wil ik in gaan ruilen voor een andere t6

vragen over de T6
Plaats reactie
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

T6 wil ik in gaan ruilen voor een andere t6

Bericht door Ikenmijnkois »

Goede middag
Ik heb een 132 kw 180 pk bi turbo t6 CFCA motor blok er in zitten.
Ik dacht dat ik een ander type motor blok er in had zitten, Helaas sprongen bij mij de tranen in de ogen toen ik het te horen kreeg van de dealer toen ik er om vroeg. Vandaar mij nooit is gevraagd of ik de extra garantie er bij wilde kopen.
Ik heb er nu een kleine 9600 km op zitten.
Ik heb een 80 liter tank maar als die bijna in het rode staat, heb ik net 700 km gereden moet k al weer tanken. zit wel iedere dag ruim een ton gewicht in, einde van de dag is die weer leeg. maar ja het is een bedrijfsauto zo je dan toch denken.
Vind het allemaal een beetje triest dat er met dit motor blok zoveel trammelant is geweest in het verleden, maar dat dit dan ook nog in een t6 verkocht wordt, vind het in 1 woord verschrikkelijk.
Als je weet dat dit type motor problemen geeft mag je zoiets toch niet meer aan de man en of vrouw brengen.
Al met al kost deze mooie t6 toch gauw een bak geld.
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T6 wil ik in gaan ruilen voor een andere t6

Bericht door Pascal-141 »

Ik dacht onlangs toch gelezen te hebben dat de 2.0TDI blokken een tijd geleden geupdated zijn en de problemen met overmatig olieverbruik over zouden moeten zijn met de nieuwe motoren ?
De oorzaak van het overmatig olieverbruik lag hoofdzakelijk aan de EGR koeler , als ik me goed herinner.

Heb je problemen met de motor ?

Wat betreft het verbruik : 700km rijden op 1 tank , met 1000kg lading en rekening houdend dat de motor nog bijlange niet ingereden is , vind ik dat een heel net verbruik !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: T6 wil ik in gaan ruilen voor een andere t6

Bericht door Ikenmijnkois »

NEE TOTAAL GEEN PROBLEMEN MET DE MOTOR.
HIJ RIJD ALS NIEUW, TREKT GOED OP, MAAR HEB HET ZELFDE MOTORBLOK ER IN ZITTEN WAAR PROBLEMEN MEE ZIJN GEWEEST IN HET VERLEDEN.
EN HEB OOK DE BI-TURBO ER IN ZITTEN.
EURO 5 MOTOR BLOK.
EN DAT MAAKT MIJ ER NIET VROLIJK OP.

IK HAD IN MIJN T5 GP OOK EEN EGR KOELER ZITTEN.
IK KREEG EEN NOODLOOP ERG KLEP KAPOT,
DIE HEB IK BIJ VAG TECHNIEK IN NEUEN DICHT LATEN ZETEN ROETFILTER ER UIT LATEN SCHRIJVEN, EN EEN TUNIG OP MAAT ROLLERBANK HAD TOEN 178 PK EN 350 NM 5 BAK
DAAR LAG OOK DEZE ZELFDE TANK MET WATER GEVULD IN, MAAR DIE REED EEN HEEL STUK GOEDKOPER,
DIE REED MET GEMAK TOT BIJNA 1000 KM
OOK EEN 80 LITER TANK.
143.000 KM OP DE TELLER.
JAMMER DAT DIE TOTAAL LOS GEREDEN IS DOOR EEN BLINDGANGER.
GR. MARCEL
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: T6 wil ik in gaan ruilen voor een andere t6

Bericht door Egbert&Manon »

Bij ons rijden zo'n 8 stuks GP rond en ook zo'n 8 T6.
Allen met dezelfde 2 liter motoren. (EURO 5 EN 6)
De gp's halen 1000km op een tank.
De t6en zo'n 800km, vanwege een kleinere tank.

Ik heb vorige week meer dan 900km gehaald op een tank, maar dan moet je heel rustig rijden.
Ik heb het idee dat hij zuiniger wordt.
Nu 12000km.

Weet je zeker dat je geen kleinere tank hebt?


Als die biturbo zo slecht is/was, zouden ze daar echt wel mee gestopt zijn.
Mogelijk is deze behoorlijk verbeterd, voordat hij in de T6 ging.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: T6 wil ik in gaan ruilen voor een andere t6

Bericht door Ikenmijnkois »

Ik Hoop het Egbert
Het is echt een super mooie Transporter T6 en heb echt een 80 liter tank
Ik heb heel toevallig gisteren getankt iets meer dan 57 liter ging er in maar had maar 435 km gereden ermee.
Ik heb 22 dagen werk de rest van de maand is die leeg.
ER staat nu 9887 km op maar begint te hikken als ik een benzine station tegen komt.
Daar komt bij dat die volgens de omschrijving 1209 kg mocht laden, tis dat ik geen trekhaak er op hebt zitten, anders kwamen er scheuren in het weg dek te zitten, zo laag staat die dan.
Ik heb de auto gekocht ruim de helft aanbetaalt en de rest lease op 5 jaar met rente zit ik dan net boven de €40.000.00 Omdat ik per ongelijk bij iemand op de achterkant geklapt was, feb. 2016 is mijn no-claim bij de verzekering naar 0 vrije jaren gegaan de vrouw die ik aanreed heeft een letsel schade in gediend en dat heeft de verz een hoop geld gekost. Met het kopen van de nieuwe T6 werd ik niet meer toegelaten bij de verz. omdat ze bang zijn dat ik meer geld kost dan ik op levert voor de verz.
Ik ben nu voor zowel de nieuwe all risk verz. en Lease zo'n €770,00 iedere maand kwijt. Ik weet wel wel mag het allemaal wel terug halen als zzp'er maar moet het toch eerst allemaal betalen en einde van het jaar worden dan pas de autokosten verrekent En is die na 5 jaar eigendom.
Ik zit er heel sterk aan te denken om deze in te ruilen op een T6 met euro 6 motor en dan volledig bij dealer te leasen dat is alleen nog maar hoeft te tanken. dat is het idee dat ik hebt.
Ik heb nu onder vonden toen mijn ruit moest vervangen worden, dat ik een auto moet huren maar als ik dan een verglijkbare auto daarvoor in plaats wil met een trekhaak zodat ik mijn werk kan voortzetten moet ik die uit eigen zak betalen ondanks ik all risk verz bent.
Daar heb je geen last van als je hem least bij de Dealer.
Ik gaat het binnenkort eens even met de accountant erover hebben, waar ik verstandig aan doet.
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: T6 wil ik in gaan ruilen voor een andere t6

Bericht door Egbert&Manon »

Hij is pas zuinig op hele lange stukken weg waar je 60 tot 100 km/uur mag.

Met welk toerental trek je op?
Ik blijf meestal onder 2200 tpm met optrekken.
Vanaf 1200 begint de motor er al aan te sleuren.
Boven 3000 kom ik in principe nooit.

Ik kan hem zo'n 300 meter voor een rotonde/kruising al uit laten rollen.
De snelheid zakt dan nauwelijks.

Afgelopen week een ochtend in hartje amsterdam geweest.
Het verbruik is dan schrikbarend als je van verkeerslicht naar verkeerslicht kruipt.


Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: T6 wil ik in gaan ruilen voor een andere t6

Bericht door Ikenmijnkois »

Goede Avond
Ik rijd met het verkeer mee, en wat de toerental betreft tja wat kan ik daarvan vetellen kijk ik eigenlijk niet naar, ik schakel wel gewoon door en zet hem meeste met 50 km in cc 5e versnelling en met 80 in de 6e versnelling ook op cc, 100km op cc behalve als mijn afspraak in het nauw komt dan rijd ik wel stug door, om op tijd te zijn.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: T6 wil ik in gaan ruilen voor een andere t6

Bericht door Rafke 108 »

Marcel, jouw verbruik is wel echt hoog.
Ik haal met mij Calfornia (DSG 150pk) makkelijk 850 km met een 70 l tank en met de 4motion 204pk waarmee ik vorig jaar naar Camperjam reed haalde ik ook 900 km. Terwijl dat ik toch vrij vlotte rijstijl heb, niet echt op mijn verbuik let en altijd goed geladen rondrij... zoals in mijn T4 en T5's vroeger merk je wel dat je het mooiste resultaat kan bekomen als je lange afstanden doet (wat logisch is)..
laat je bus is uitlezen ofzo? Misschien is er wel iets aan de hand waardoor het hoge verbruik te verklaren is?
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: T6 wil ik in gaan ruilen voor een andere t6

Bericht door Ikenmijnkois »

Ik zal er eens naar vragen bij de dealer je weet maar nooit.
thanks voor de tip.
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: T6 wil ik in gaan ruilen voor een andere t6

Bericht door mettesboy »

Je verbruik lijkt me inderdaad echt wel hoog...
Ik heb nu wel een 'rustige' rijstijl de laatste jaren.
Hij is inderdaad heel zuinig op 50-70-90km wegen als je de cruise-control aan hebt.
vanaf 115-120 vind ik hem meer verbruiken dan de T5gp....

Met m'n T5GP 180pk handgeschakeld reed ik keer op keer meer dan 1000km op een tank (maar kon toen wel 83-84liter tanken)
Nu met m'n T6 204pk Dsg haal ik met wat geluk 1000km, maar ALTIJD meer als 950km (tot nu toe max 79l getankt.) Ofwel is die nieuwe 80liter tank effectief 'ietwat kleiner dan voordien? of geeft hij sneller aan dat ie leeg is.
Bij de T5GP kon je eigenlijk ook 150km rijden voordat de naald van de tankinhoud begon te bewegen... bij de T6 begint ie al veel sneller te dalen....
Nu ja, de dealer zei me dat het met de T6 echt niet aan te raden is 'droog' te komen staan... dus probeer het lot niet al te veel uit te dagen (met de T5gp 1 keer gestrand op 100m van tankstation en dan 83,5 getankt....
Iemand al meer dan 80L getankt in de nieuwe 'grote' tank?
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: T6 wil ik in gaan ruilen voor een andere t6

Bericht door Ikenmijnkois »

Meer tanken in een 80 liter tank?
Dat kan echt niet, ik weet niet bij welk tankstation u tankt maar denk dat de diesel bij de pomp niet goed staat afgesteld op 1 liter.
Een tank met inhoud van 80 liter, wordt heus niet meer in getankt het is een stalen constructie de tank zal niet uitzetten.
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: T6 wil ik in gaan ruilen voor een andere t6

Bericht door Ikenmijnkois »

Ikenmijnkois schreef: 22 apr 2017, 06:18 Ik Hoop het Egbert
Het is echt een super mooie Transporter T6 en heb echt een 80 liter tank
Ik heb heel toevallig gisteren getankt iets meer dan 57 liter ging er in maar had maar 435 km gereden ermee.
Ik heb 22 dagen werk de rest van de maand is die leeg.
ER staat nu 9887 km op maar begint te hikken als ik een benzine station tegen komt.
Daar komt bij dat die volgens de omschrijving 1209 kg mocht laden, tis dat ik geen trekhaak er op hebt zitten, anders kwamen er scheuren in het weg dek te zitten, zo laag staat die dan.
Ik heb de auto gekocht ruim de helft aanbetaalt en de rest lease op 5 jaar met rente zit ik dan net boven de €40.000.00 Omdat ik per ongelijk bij iemand op de achterkant geklapt was, feb. 2016 is mijn no-claim bij de verzekering naar 0 vrije jaren gegaan de vrouw die ik aanreed heeft een letsel schade in gediend en dat heeft de verz een hoop geld gekost. Met het kopen van de nieuwe T6 werd ik niet meer toegelaten bij de verz. omdat ze bang zijn dat ik meer geld kost dan ik op levert voor de verz.
Ik ben nu voor zowel de nieuwe all risk verz. en Lease zo'n €770,00 iedere maand kwijt. Ik weet wel wel mag het allemaal wel terug halen als zzp'er maar moet het toch eerst allemaal betalen en einde van het jaar worden dan pas de autokosten verrekent En is die na 5 jaar eigendom.
Ik zit er heel sterk aan te denken om deze in te ruilen op een T6 met euro 6 motor en dan volledig bij dealer te leasen dat is alleen nog maar hoeft te tanken. dat is het idee dat ik hebt.
Ik heb nu onder vonden toen mijn ruit moest vervangen worden, dat ik een auto moet huren maar als ik dan een verglijkbare auto daarvoor in plaats wil met een trekhaak zodat ik mijn werk kan voortzetten moet ik die uit eigen zak betalen ondanks ik all risk verz bent.
Daar heb je geen last van als je hem least bij de Dealer.
Ik gaat het binnenkort eens even met de accountant erover hebben, waar ik verstandig aan doet.
Gr. Marcel
DAT GAAT HEM NIET WORDEN VW T6 MET EEN BEETJE VERGLIJKBARE OPTIE'S BEN JE AL GAUW €1100 Á 1300 EX BTW KWIJT IN DE MAAND.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: T6 wil ik in gaan ruilen voor een andere t6

Bericht door mettesboy »

Ikenmijnkois schreef: 08 mei 2017, 23:17 Meer tanken in een 80 liter tank?
Dat kan echt niet, ik weet niet bij welk tankstation u tankt maar denk dat de diesel bij de pomp niet goed staat afgesteld op 1 liter.
Een tank met inhoud van 80 liter, wordt heus niet meer in getankt het is een stalen constructie de tank zal niet uitzetten.
Gr. Marcel
Toch wel hoor, en bij verschillende tankstations.
zowel m'n T5 als T5gp kon 3-4 liter meer in dan in m'n T6...
In de T6 krijg ik geen druppel meer dan 80 in helaas...
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: T6 wil ik in gaan ruilen voor een andere t6

Bericht door Ikenmijnkois »

Ik heb me maar eens ingehouden en heel normaal gereden met de bus gewoon honderd CC.
Ik kan nu ook gelukkig water tanken voor mijn werk vlak bij het werk waar ik moet zijn, dus kan er praktisch leeg naar toe en een klein stukje met een volle tank water 850 liter scheelt enorm rijd nu dik 800 km op echtwaar een 80 liter tank ik heb tot aan het 1e rode streepje door gereden en ben toen gaan tanken er ging iets meer dan 75 liter brandstof in dit bewijst echt dat ik een 80 liter tank hebt.

In de tussen tijd dat ik niet op het forum geweest bent is er weer van alles gebeurd waar je als mens niet op zit te wachten zo had ik een MF stuur dat behoorlijke beschadigingen hebt rond om het stuur, jammer ik er geen foto's van kan plaatsen, het valt niet onder de garantie want het komt van buiten af wordt er dan gezegd en hier heb ik ontzettend veel moeite mee, dat het niet gewoon vergoed wordt.

Dan de achter bumper bescherm plaat die is van kunststof die vertoonde van de een op de andere dag 2 bulten waardoor de deur zonder het indrukken van de bumper niet dicht gaat zonder dat het aanloopt, ook hier zegt de dealer dat het van buitenaf komt en dus niet onder garantie valt.
Echt om gek van te worden.
Ik moest contact met de dealer opnemen waar ik de bus gekocht had die vond het wat vreemd, hij gaf te kennen dat het stuur gewoon vervangen moet worden maar toen hij contact heeft genomen met Forapark Den Haag draaide die het ineens terug, en zei dat witte brug Den Haag gelijk had.
ik heb toen mijn ongenoegen geuit ik heb de bumper beschermplaat vernieuwd gekregen, maar moest deze wel zelf vervangen ik kan u rustig vertellen dat dit een zeer triest k.t zooite is, zal zeker nooit meer een vw aanschaffen een service van lik me kl.te maar, ik zat er aan te denken om er een advocaat op te zetten maar die kosten zijn natuurlijk niet te dragen voor mij.
Maar 1 ding weet ik zeker nooit meer een vw
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T6 wil ik in gaan ruilen voor een andere t6

Bericht door Pascal-141 »

Ikenmijnkois schreef: 08 mei 2017, 23:17
Een tank met inhoud van 80 liter, wordt heus niet meer in getankt het is een stalen constructie de tank zal niet uitzetten.
Gr. Marcel
De tank een stalen constructie ??? :muur De laatste 30 jaar zitten er alleen plastic brandstoftanks onder VW busjes ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie