alles is 100% nagelopen.ptr1968 schreef: ↑29 apr 2017, 10:41 Kan evt. te maken hebben met inspuittiming.
Je kan dit checken met de vagcom.
Ideaal is 55 in basic settings, als je erboven zit (timing vroeger) heb je wat meer vermogen onderin, en wat minder vermogen met hogere toeren.
Bij mij had ik 'm bij de riemenwissel op 57 staan, 20.000km later stond die op 60, trekt goed onderin.
Meer info : http://www.gerritspeek.nl/vag-com_pomptiming.html
En check alle vacuum slangen op breuk ed.
Timing 60 in beide .
Is de bus van voor 1999 Groen dashboard, 8 bit ECU deze heeft een gat in het laag toeren gebied en komt pas los boven 2000 RPM.(bus Arjan)
Of van begin 1999 Blauw dashboard ,16 bit ECU deze "hangt aan het gas" en heeft onder 2000 RPM gewoon een beter koppel.(bus Wim)
Volgen kenners is dit de reden en ook het verschil tussen deze 2 uitvoeringen.
De latere versie heeft meer rekenkracht en daardoor meer mogelijkheden.
Dus moeten we ons bij deze uitkomst neerleggen
Groetjes Wim