Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multivan of Caravelle

vragen over de T6
Plaats reactie
RobbertB
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2017, 11:14

Multivan of Caravelle

Bericht door RobbertB »

Hallo,

Wat zijn de grote verschillen tussen de Multivan en Caravelle ??

Achterdeurtjes of klep ??
korte wielbasis of de lange ??
en nog meer andere opties die niet te leveren zijn op de modellen !!!

volgens mij zijn ze er alle twee met 4 Motion toch ??

groeten
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multivan of Caravelle

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt gewoon online brochures downloaden en bekijken.
:zwaai
arnovariante
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 jan 2017, 22:16

Re: Multivan of Caravelle

Bericht door arnovariante »

Ze zijn er zeker beide met 4 motion.
Wij hebben een Caravelle Highline.
Volgens mij is het ding helemaal gelijk totaan de 2e en 3e zitrij.
In de MV is die anders.
Toen mijn Caravelle verlaagd werd stonden daar een MV en een Caravelle naast elkaar, beide origineel.
De Caravelle stond duidelijk wat cm's hoger op de poten, zeker de achterwielen.
Zal dan toch wel iets te maken hebben met de mogelijkheid om meer te kunnen vervoeren.
De Caravelle is een type wat niet origineel in Nl is gevoerd door de dealers en is dus alleen verkrijgbaar via grijze import.
Waar wij 'm gekocht hebben staan er tientallen bij elkaar om goed te kunnen vergelijken, lang/kort, MV/Caravelle, enkele of dubbele cabine, alle motorisering met of zonder 4motion.
De verkoper gaf wel aan dat de volgende zending die ze gaan bestellen meer 4 motions zou bevatten.
Blijkbaar is er veel vraag naar.
Caravelle Highline TDI 204 PK DSG
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Re: Multivan of Caravelle

Bericht door Johan nr.46 »

Het verschil is dat de Multivan schuifrails heeft in de vloer en bij een Caravelle staan de stoelen op vaste punten..
Verder zijn er niet veel verschillen.
Ik heb net 2 weken een Caravelle Highline en het bevalt uitstekend.
Bijlagen
20170422_164017XXX klein.jpg
Caravelle Highline 204 pk TDI
deltre
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2017, 13:36

Re: Multivan of Caravelle

Bericht door deltre »

Ik ben me zelf ook aan het oriënteren tussen een Multivan en een Caravelle.
Voor onze gehandicapte zoon hebben we een bus nodig voor het rolstoel vervoer.
Nu wil het oog natuurlijk ook wat en ben ik erg gecharmeerd geraakt van de T6.

Ik ben in ieder geval druk met het zoeken naar de geschikte bus, aanschaf-lokatie en beste opties voor ons doel.
Buiten de eerder beschreven verschillen kan ik er nog een paar benoemen:
- de Caravelle is tevens leverbaar met achterdeuren, de Multivan enkel met klep.
- De Multivan heeft meer mogelijke uitvoeringen (in Duitsland), zie de configurator van de Duitse Volkswagen site:
http://app.volkswagen-nutzfahrzeuge.de/ ... rator.html
Conceptline, Trendline, Comfortline, PanAmericana, Highline, Business, Edition, Generation Six.
- De stoelen van de Multivan worden, vanuit de fabriek, standaard luxer uitgevoerd, ten minste voor de zetels achterin. Deze zijn dan ook robuuster en geven meer comfort. Hierdoor kunnen er dan ook beduidend minder worden geplaatst ten opzichte van de Caravelle.
- De Multivan heeft 2 losse zetels die achterstevoren geplaatst kunnen worden, kunnen draaien en heeft een 3-persoons bank die uitgeklapt kan worden tot een heerlijk bed. Dit t.o.v. de Caravelle met eenvoudig geschakkeerde banken voor 2 tot 3 personen in de opstelling 3/2/3 of 2/2/3.
- Zoals eerder gezegd heeft de Multivan een vloerrails, deze biedt hierdoor meer mogelijkheden met indelingen, plaatsing meubels etc, multi mogelijkheden. De Caravelle heeft vaste punten in de vloer waar zetels geplaatst kunnen worden.

De Multivan is door deze mogelijkheden zeer geschikt om te kamperen of als business bus. Een model eenvoudiger als de California dus.

In Nederland heb ik 2 adressen kunnen traceren met veel modellen om direct te bekijken, in Hengelo en Valkenswaard. Daarnaast vele losse verkoop hier en daar, zowel nieuw als de kop er af.

Nu vraag ik me af: Is het, op enige manier, mogelijk om direct, zonder tussenhandel, bij de fabriek te kunnen kopen, of via de Duitse Volkswagen?
(Ik ben bang het antwoord al te weten)

p.s. zeer mooie bus: Johan nr46! Die 18inch LM Springfield velgen overweeg ik ook!
Plaats reactie