Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen

Bericht door Endebendebus »

Verstuivers laten controleren😑Met 260000 km onderste grens bereikt voor twee van de 5 de rest matig. Gaan voor de revisie in Harderwijk 😊
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen

Bericht door LAYCA »

Endebendebus schreef: 12 mei 2017, 16:58 Verstuivers laten controleren😑Met 260000 km onderste grens bereikt voor twee van de 5 de rest matig. Gaan voor de revisie in Harderwijk 😊

Hoi Thomas
Verklaard dit ook het rouwe lopen?
Wat kost dit geintje die revisie?

Hopende dat het nou goed is :toppie

Groeten Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen

Bericht door Endebendebus »

Hoi Wim,
Ik hoop dat hij wat stillergaat lopen en omdat de verstuivers verschillend waren, ook misschien wat regelmatiger. Alhoewel die 5 cilinder onverstoord z'n rondjes blijft draaien. Zwarte rookpluim te verklaren.
Ik ga maandag naar Buchli in Harderwijk. 125 ex btw norzels per stuk. Daarop nog kosten van afstel plaatjes en arbeid. Ex btw ex korting. Zit ik al gauw op 750 euri. Dat zijn geen grappen meer. Daar ben ik net zoveel geld aan kwijt als volledige koprevisie en volledige turborevisie samen. :bonk
Moet ik nog die ene keering doen, een keer de koelvloeistof verversen, pendelsteun zweeft nog ergens in de post, brandstoffilter vervangen, ga ik waarschijnlijk nog voor de vakantie naar Ismet voor de koppeling vliegwiel keerring krukas en bak keerringen. Dan ben ik op de standkachel(d3) die het maar niet wil doen wel klaar. Pfff
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
ptr1968
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jun 2008, 17:00

Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen

Bericht door ptr1968 »

Je kan de verstuivers ook los bestellen in duitsland (firad; €125 voor een set van 5)en dan zelf monteren in de injectoren.
Ik heb dat 2 jaar geleden gedaan, gewoon met dezelfde plaatjes/veerdruk, nog steeds perfect vermogen en geen rook/stank meer.
Is niet moeilijk, maar moet schoon werken.

http://www.dieselsend.de/duesen.shtml
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen

Bericht door Endebendebus »

ptr1968 schreef: 13 mei 2017, 14:45 Je kan de verstuivers ook los bestellen in duitsland (firad; €125 voor een set van 5)en dan zelf monteren in de injectoren.
Ik heb dat 2 jaar geleden gedaan, gewoon met dezelfde plaatjes/veerdruk, nog steeds perfect vermogen en geen rook/stank meer.
Is niet moeilijk, maar moet schoon werken.

http://www.dieselsend.de/duesen.shtml
Hoi, bedankt voor je link. Voor mijn model Bosch Acv verstuivers betaal je dan nog 480 ex verzenden. Dan is er nog niks afgesteld of afgeperst. Nee dit steekt zo nauw voor dat verschil ga ik geen risico lopen. :toppie
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen

Bericht door Endebendebus »

Na de revisieverstuivers gemonteerd te hebben, valt gelijk de rustigere loop van de motor op. :jumpklap
Met rijden, geen rook( behalve flink doortrekken ) en het lijkt wel of de dame een verjongingskuur heeft ondergaan :proost missie geslaagd tot zover.
Nokkenas kering lekt niet echt meer, kan het zijn dat die pfte keeringen zich nog moeten zetten?
Voorlopig durf ik de bodemplaat er nog niet onder te zetten. Ben zelf nog enigszins wat gevoelig vwb lekkende onderdelen :nuts moet slijten!
Nog een vraag voor wie het weet: is de spanrol distibutie te stellen zonder de trillingsdemper te verwijderen? Dus alleen het bovenste beschermblik achter de trillingsdemper te verwijderen ( en de multiriem enzo)
Pijltje is iets van vlaggetje ( stond goed)
Vast bedankt
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen

Bericht door Oskar 725 »

ja, dan moet je er bij kunnen, maar als het pijltje bij de inkeping staat (+/-) is het goed!
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen

Bericht door Endebendebus »

Dank Oskar. Toen de motor stilstond was ie iets van de kerf maar net binnen de vlag( naar onderen) als hij loopt staat hij bijna weer op de inkeping. Ik hou het even in de gaten. Mocht alles zo nog "zetten" ( wat ik ook raar vind) kan ik vrij "gemakkelijk" de riemspanning bijstellen.
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen

Bericht door Oskar 725 »

Het is een mee verende spanrol, zolang hij binnen de tolerantie beweegt is het goed.
Je hoeft daarom eigenlijk nooit de distributie zijde tijdens de levensduur van de riem bij te stellen.
Pompzijde is een ander verhaal, dit luistert veel nauwer. :ikrij
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: TDI timing niet zichtbaar in grafiek-nu wel-maar nieuwe problemen

Bericht door LAYCA »

Nog FF volhouden en hij als nieuw :yes

Gaat goed komen met hulp van :wjw

Groetjes Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Plaats reactie