Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

LWB DC ombouw naar Camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Daan D
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mei 2011, 17:41

Re: LWB DC ombouw naar Camper

Bericht door Daan D »

Grrr!! de O-ringen zijn het helaas niet, zijn al een keer vervangen bij het vorige baasje blijkbaar. Bij test rijden slaat af en toe de motor uit als de koppeling wordt ingetrapt. :nuts Starten wordt dan weer lastig omdat starten al moeilijk was bij een warme motor. Morgen controleren: Starttoerental van de startmotor. Blijkt dat als de gemeten toeren lager zijn dan een bepaald aantal toeren, de verstuivers niet worden vrijgegeven om diesel te injecteren. Ook controleren: of de dieselpomp in de tank voldoende druk brengt. Je verveelt je niet met zo'n bus :wjw
Gebruikersavatar
Daan D
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mei 2011, 17:41

Re: LWB DC ombouw naar Camper

Bericht door Daan D »

Blijkbaar hebben de O-ringen toch hun werk gedaan? Hij start enorm goed, hele enkele keer heel even tikkeltje later maar ja.. misschien ben ik wel te kieskeurig. Hij rijd super dus ik moet niet klagen. Ik baalde wel vorige week toen ik de eerste keer sinds jaren een eigen schade maakte aan de bus. Ik moest even indraaien op een inrit voor een tegenligger op een smal weggetje. Blijkt er een steen te liggen tussen het gras en struikgewas!! :censor Helaas is net het onderste stukje van de bus ook beschadigd. Daarin tegen beschermd de sidebar toch wel de bus, anders had ik de deur ook nog beschadigd omdat de sidebar behoorlijk naar binnen is geduwd. Toch maar opgegeven aan de verzekering.
IMG_9215A.jpg
Gebruikersavatar
Daan D
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mei 2011, 17:41

Re: LWB DC ombouw naar Camper

Bericht door Daan D »

Nu na ca. 234.000 KM gereden te hebben, alweer start problemen met de bus. Weer het bekende probleem met de verstuivers die teveel speling hebben. Aangezien het een super fijne bus is op vakantie en ik hem niet weg wil doen, het probleem radicaal aanpakken. ik heb gekozen om stalen bussen in de cilinderkop laten plaatsen waardoor het probleem niet meer voorkomt. Gisteren begonnen om 9 uur en om 19 uur had ik de cilinderkop er eindelijk uit.
2016-05-18 13.12.28B.jpg
Helaas is op nokkenasgeleiders van 2 cilinders hele lichte slijtage te zien, en zal in de toekomst de slijtage alleen maar toenemen. Dus nu alles open ligt ga ik hierop niet besparen en komt er een nieuwe nokkenas in, hydraulische klepstoters en glijlagers.
2016-05-17 14.54.12B.jpg

tevens naar het uitlaatspruitstuk gekeken die ik jaren geleden heb laten lassen, maar dat ziet er nog helemaal perfect uit! Geen scheurtje erin!

Vrijdag krijg ik de cilinderkop terug en ga ik alles terug erin bouwen, ik ben benieuwd.
2016-05-17 17.38.08B.jpg
Gebruikersavatar
Daan D
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mei 2011, 17:41

Re: LWB DC ombouw naar Camper

Bericht door Daan D »

Na ruim 6 jaar camperplezier is het dan einde oefening... In Frankrijk kwam een busje de bocht om gevlogen en reed helemaal op mijn weghelft omdat hij met zijn telefoon aan het spelen was. Op het laaste zag hij mij en gaf nog een ruk aan het stuur gelukkig zodat ik niet frontaal ben geraakt. Ik kon niet uitwijken omdat er een taluut was en voor dat je het weet is het al gebeurd en volgt er een enorme klap! Wat een geweld en energie komt erbij vrij! :nuts :nuts
IMG_0977BB.JPG
Vrij beangstigend als je een busje met ca. 90 km/h op je af ziet komen en je kan nergens heen :ie Meneer de fransman is verderop in de berg tot stilstand gekomen..
IMG_0999BB.JPG

De hele wielophanging en aandrijving is kapot, hulpframe scheef, motorsteunen afgebroken, deurscharnieren helemaal verbogen, kortom de bus is total loss en ik heb er helaas afscheid van moeten nemen. Wel even wennen om zo onverwachts geen camperbusje meer te hebben. Toch maar weer naar een busje kijken die ik weer kan ombouwen :wjw

Toch aan het overwegen om zelf een SCA dak te monteren. Zijn er mensen die het al een keer hebben gedaan? Zou je het nog een keer doen of was het erg veel werk? Alle info is van harte welkom! Op naar een nieuw project met hopelijk een betere motor dan de k***e 5 cilinder 2,5ltr blokken!
Gebruikersavatar
Daan D
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mei 2011, 17:41

Re: LWB DC ombouw naar Camper

Bericht door Daan D »

Ja zo is dat ook Jan! Absoluut. Gelukkig had ikzelf niets en heeft het busje me goed beschermd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: LWB DC ombouw naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Dat is balen zeg.
Misschien is het financieel aantrekkelijk om je eigen dak her te gebruiken?

Groeten Peter
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: LWB DC ombouw naar Camper

Bericht door Vince Lankhorst »

Wat k*t en echt zonde van je bus! Hoop dat het nog enigzins positief uitpakt met het verzekeringswerk zodat je wellicht een andere bus kunt kopen!
Gelukkig had je zelf niks! :groteogen
Succes en sterkte.
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Gebruikersavatar
Daan D
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mei 2011, 17:41

Re: LWB DC ombouw naar Camper

Bericht door Daan D »

Dankjewel Jongens! Het dak hergebruiken is niet meer mogelijk omdat het voertuig in totaliteit is opgekocht. Ik mocht alleen maar mijn eigen spullen eruit pakken en niet van de bus afhalen etc. Ik wou nog zo graag de sidebars, bullbar en.. en... meenemen :muur :gekte
De bus terug kopen vond ik te duur. Ik heb de dagwaarde gekregen, maar o o dat was even schrikken zeg! :ie
Voor ons zelfbouwers zit er erg veel emotionele waarde, bouwtijd, etc. in maar daar wordt totaal niet naar gekeken. Mijn fout is dus ook dat ik hem niet had laten taxeren. Weer een aandachtspunt voor de uiteindelijke nieuwe camper. Dus wees slim en laat hem taxeren voor de mensen die het nog niet weten! Ik heb al een T5 GP busje op het oog. Hou jullie op de hoogte!
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: LWB DC ombouw naar Camper

Bericht door sanderdb »

dagwaarde zonder rekening te houden met het feit dat het een camper is ?
Gebruikersavatar
Daan D
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mei 2011, 17:41

Re: LWB DC ombouw naar Camper

Bericht door Daan D »

Nee dat wel Sander! Gelukkig wel anders was het helemaal erg geweest!
Plaats reactie