Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
morgen door de 500.000km grens
Re: morgen door de 500.000km grens
proficiat !!!
heeft die het heel netjes gedaan
Wel opmerkelijk dat je al aan de 4e koppeling toe bent. Ik heb mijn eerste koppeling bij 312000 vervangen
zit weer een LUK 600 0002 00 in net als er geloof ik origineel in wordt geschroeft.
heeft die het heel netjes gedaan
Wel opmerkelijk dat je al aan de 4e koppeling toe bent. Ik heb mijn eerste koppeling bij 312000 vervangen
zit weer een LUK 600 0002 00 in net als er geloof ik origineel in wordt geschroeft.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Charles 1065
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
- Locatie: Silvolde
Re: morgen door de 500.000km grens
Respectabele kilometerstand! Zo zie je maar wat een dedelijke tank het is!
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: morgen door de 500.000km grens
Dan heb ik nog wel wat in te halen met mijn AXL... ik zit op 145.000...
Heel mooie berichten dit !
Heel mooie berichten dit !
Re: morgen door de 500.000km grens
bijna ingeredenDan heb ik nog wel wat in te halen met mijn AXL... ik zit op 145.000...
Ik zag dat de teller vandaag al weer op 500.650 staat.. Het gaat wel heel hard
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: morgen door de 500.000km grens
proficiat, zo zie je maar goed onderhouden en dan loopt ie naar het miljoen
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: morgen door de 500.000km grens
Ik heb deze week nog iemand gesproken, waar een ACV op het bedrijf loopt met 850.000 km.
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4454
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: morgen door de 500.000km grens
Freeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek
Groetjes webmaster Henk-1 VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Re: morgen door de 500.000km grens
En van de week alweer door de 550.000km grens. Toch weer 50.000 erbij in 1 jaar. De auto is nu technisch beter dan toen: Nieuwe koppeling plus vliegwiel (weer heerlijk stil) en een hardnekkige olielekkage minder. Verder nog steeds eerste turbo, verstuivers, bak, syncro-koppeling etc etc. Volgens mij gaan die auto's eeuwig mee
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
- Multivan Generation
- Berichten: 33714
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: morgen door de 500.000km grens
Ik vind het mooi om te lezen.
Ik vraag me dan wel af, als je zo veel kilometers rijdt,
Of het dan niet financieel , qua milieu, veiligheid, verbruik en qua comfort, niet interressanter is, om wat recenters te rijden?
Ik vraag me dan wel af, als je zo veel kilometers rijdt,
Of het dan niet financieel , qua milieu, veiligheid, verbruik en qua comfort, niet interressanter is, om wat recenters te rijden?
Re: morgen door de 500.000km grens
gefeliciteerd! veel veilige kilometers gewenst!
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: morgen door de 500.000km grens
qua mileu is het beter wat moderners te rijden, echter financieel..... sinds mijn busje 15+ is geworden is mijn fiscale bijtelling van ca 4800,= pj (24% van 20.000,=) naar ca 350,= pj (35% van 1000,=) gegaan.Multivan Generation schreef: ↑20 jun 2017, 18:13 .......
Of het dan niet financieel , qua milieu, veiligheid, verbruik en qua comfort, niet interressanter is, om wat recenters te rijden?
goedkoper kan ik niet rijden.......
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
- Multivan Generation
- Berichten: 33714
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: morgen door de 500.000km grens
De onderhoudskosten en extra werkzaamheden om hem representatief te houden zullen dat wel weer een beetje compenseren.koensch schreef: ↑20 jun 2017, 19:20qua mileu is het beter wat moderners te rijden, echter financieel..... sinds mijn busje 15+ is geworden is mijn fiscale bijtelling van ca 4800,= pj (24% van 20.000,=) naar ca 350,= pj (35% van 1000,=) gegaan.Multivan Generation schreef: ↑20 jun 2017, 18:13 .......
Of het dan niet financieel , qua milieu, veiligheid, verbruik en qua comfort, niet interressanter is, om wat recenters te rijden?
goedkoper kan ik niet rijden.......
Ze worden er niet jonger op he
Onze T4 was niets mis mee, maar wij hebben toen besloten, om richting iets nieuwers te gaan.
Afwegingen voor ons:
- nieuwe uitdaging qua auto
- milieu en regelgeving voor de toekomst (milieuzones, leefbaarheid omgeving)
- nieuw project
- bedrijfs zekerheid voor de toekomst ivm mobiliteit, de kans met een oud beestje stil komen te staan is navenant groter
- meer ruimte
- meer comfort
Dus soms gaat het niet alleen om financiële afwegingen he...
Re: morgen door de 500.000km grens
youngtimer https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... an_15_jaar voor mij geld dat niet heb helaas geen bedrijf. maar voor mennen met bedrijf en een T4 is dat leuk
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: morgen door de 500.000km grens
Op veiligheid en comfort ben ik het met je eens. We hebben overigens ook wat recenters: een tot California omgebouwde T5 Multivan (174pk, AXE) uit.......2004. Een jaar jonger maar liefstMultivan Generation schreef: ↑20 jun 2017, 18:13 Ik vraag me dan wel af, als je zo veel kilometers rijdt,
Of het dan niet financieel , qua milieu, veiligheid, verbruik en qua comfort, niet interressanter is, om wat recenters te rijden?
Niet te vergelijken die twee auto's. Ook de T5 is overigens goed voor 30.000 km per jaar. De T5 heb ik nu wel onder controle maar zeker is dat de techniek veel kwetsbaarder is. En als ik de verhalen hier lees is dat bij de recentere niet per definitie beter. Rijdt fantastisch maar als het om betrouwbaarheid gaat wint de T4 tdi met glans. En financieel: de T4 is allang zakelijk afgeschreven en de afschrijving is bij een auto de grootste kostenpost. Plus: inderdaad is hij over 10 maanden 15 jaar. Onderhoud is door de jaren heen heel constant: distributie, koppeling, remmen, filtertjes, olie en af en toe een tegenvaller maar dat was ook al toen hij jong was. Milieu: volgens mij geeft de productie van een nieuwe auto de grootste milieubelasting; Ook is ons voorgehouden dat moderne diesels veel milieuvriendelijker zijn dan 10 jaar geleden, wat alleen in het laboratorium zo blijkt te zijn (ook de T4 heeft overigens een kat). En als je echt wat aan het milieu wil doen moet je geen 80.000 km per jaar rijden en geen kinderen op shorttrack doen die a) op milieuvervuilende ijsbanen rijden en b) waarvoor je heel Europa voor moet doorcrossen.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: morgen door de 500.000km grens
Hoi Freek,
Gefeliciteerd met je lustrum, en doorrr...
Ik heb nog even te gaan met mijn 280k op de klok...
Tevens herken ik het raadsel van de koppeling, ben ook al met de 3e bezig. Whatever...wellicht kom ik er ooit achter wat het is. (rijstijl is al uitgezocht, is het niet, evenals de vliegwielkeerring )
Gefeliciteerd met je lustrum, en doorrr...
Ik heb nog even te gaan met mijn 280k op de klok...
Tevens herken ik het raadsel van de koppeling, ben ook al met de 3e bezig. Whatever...wellicht kom ik er ooit achter wat het is. (rijstijl is al uitgezocht, is het niet, evenals de vliegwielkeerring )
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle