Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Transformatie Multivan naar California

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
dapain
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jan 2009, 22:13

Transformatie Multivan naar California

Bericht door dapain »

Hallo Allemaal,

na enkele jaren op de achtergrond dit forum te hebben gevolgd leek het me nu tijd mijn ervaringen en projecten met jullie te delen. Mijn naam is Anno . Ben een gelukkige vader van een zoontje van 3 en een schat van een vriendin. In het dagelijkse leven ben ik vestigingsmanager in een Automaterialen groothandel in het noorden van het land.

Sinds mijn 17e ben ik besmet geraak met het autovirus en alles wat daar omheen hangt. Vele projecten heb ik gebouwd in de afgelopen jaren: verschillende t3 tdi's, t4 2.4 project zwo met turbo van een acv, verschillende t4's, golfjes van vr6 tot tdi en 20vt's enz enz. Ook ben ik enkele jaren lid geweest van de club vw-speed.nl en heb international weekendjes en meeting bijgewoond :proost.

Nu we in wat rustiger vaarwater zitten, huisje boompje beestje en een fantastisch plekje om te sleutelen en te wonen ben ik mn hobbys weer gaan oppakken. Na deze zomer mijn omgebouwde dc te hebben verkocht en mn ouders hun semi-intergrale camper mogen lenen om af te reisen naar Kroatie, misten we direct het genot van onze t4. Zo gezegd zo gedaan opnieuw opzoek naar een goede vervanger. Het doel was een freestyle of late California, totdat ik een "koopje"tegen kwam in een originele California Joker van 1998 met onderhoud vanaf 0 en zeer goed onderhouden. Toch besloten deze camper te kopen ondanks we iets andere wensen hadden. Op het eerste gezicht een super bus. Redelijk goed in de lak, (wel de bekende plekjes maar achh ja hij zou toch Toffe Braun worden) zgan motor, alle dure onderhoud gehad en nog voorzien van mobilteitsgarantie.

Na de bus opgehaald te hebben kwam ik de volgende dag buiten en zag een paar druppen olie op de oprit , en als ik ergens een hekel aan heb...... Hup de bus in het hok en op de brug. Wat ik toen zag had ik bij een 98er nog nooit gezien. Zo slecht van onderen, terwijl de dealer m de week ervoor nog heeft voorzien van nieuwe apk. Binnenkuipen, voorste chassisbalken bodemplaat etc etc totaal verrot. Nu heb ik serieuze projecten gemaakt in mn leven , maar hier pas ik echt voor. De vorige eigenaar waren fantastische mensen en wisten dit ook echt niet, wat ik heilig geloof, maar dat een dealer hun enkele maanden daarvoor totaal meer als 6000 euro hebben laten betalen voor onderhoud terwijl de bus zo slecht was kan ik met mn volle verstand niet bij.

Maar geen stress overal is een oplossing voor. Vorige week een Multivan opghaald uit Noord Brabant en het feest kan weer beginnen. Het plan is om de California geheel te strippen en alles om te bouwen naar de Multivan. Ik heb dit vaker gedaan dus alles behalve tijd is geen probleem. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen!

Groetjes Anno
Laatst gewijzigd door dapain op 02 jan 2017, 20:32, 3 keer totaal gewijzigd.
dapain
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jan 2009, 22:13

Re: Transformatie Multivan naar California

Bericht door dapain »

En nog een fotootje van een t4 die ik afgelopen jaar heb verkocht. Tevens zal ik ads plaatsen de onderdelen die ik niet nodig ben bij de ombouw zodat een andere wjw er misschien iets mee kan.
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: Transformatie Multivan naar California

Bericht door raf_construct »

Lijkt me een project waar je heel veel voldoening van gaat hebben.
Wat ze bij sommige dealers klaarspelen daar kan ik persoonlijk ook niet bij.
Ik ben benieuwd naar je vorderingen!
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
mohendiz
Berichten: 86
Lid geworden op: 20 mei 2015, 19:20

Re: Transformatie Multivan naar California

Bericht door mohendiz »

Hoi, ik ga dit volgen. Ben dol op projecten. Die blauwe ziet er geweldig uit! :toppie :toppie
dapain
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jan 2009, 22:13

Re: Transformatie Multivan naar California

Bericht door dapain »

Thnx!. De nieuwe om te bouwen Multivan wordt weer dezelfde kleur. De schaal vh hefdak gaat vandaag naar de spuiter en de rest vd onderdelen zullen vandaag hoofdzakelijk gedemonteerd worden!. Begin is er.
dapain
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jan 2009, 22:13

Re: Transformatie Multivan naar California

Bericht door dapain »

Het is een heeeeele tijd stil geweest. Ik ben helaas altijd veel te druk en teveel projecten om naar mijn idee dit topic bij te houden :nuts . De t4 is inmiddels klaar, omgekeurd en heeft de ons de afgelopen weken een super vakantie bezorgt waarbij we 3700 km hebben getourd :yes .Het volgende project staat klaar en daarmee gaat de t4 de verkoop in. Ik zal proberen van het volgende project meer bij te houden. Hierbij nog wat fotos vd ombouw. Mochten er mensen zijn met vragen stel gerust. Ik heb de afgelopen jaren meerder bussen omgebouwd en bij een t4 en t3 is niks mij onbekend! Grts Anno
dapain
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jan 2009, 22:13

Re: Transformatie Multivan naar California

Bericht door dapain »

Het nieuwe project is een t4 uit 2002. Een 2.5 tdi Ajt met California ombouw. Gespoten in een fantastische kleur van Audi. De bus heeft cosmetisch maar met name technisch veel liefde nodig. Het volgende staat op de planning:

Stoelverwarming inbouwen
Storingen oplossen: Airbag lampje, cruise control activeren, en de koelkast werkt net via het bedieningspaneel
Motorisch: Volvo 2 traps Bosch verstuivers, inlaatspruitstuk en turbo van een volvo, nieuwe distrubutie, rvs uitlaat etc etc
mohendiz
Berichten: 86
Lid geworden op: 20 mei 2015, 19:20

Re: Transformatie Multivan naar California

Bericht door mohendiz »

Mooie velgen op die zwarte. Hier lijkt precies niet veel werk meer aan. :toppie
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4695
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Transformatie Multivan naar California

Bericht door Hanz »

Misschien slim om voor dit nieuwe project ook een nieuw topic aan te maken. Titel dekt nu de lading niet meer.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 880
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: Transformatie Multivan naar California

Bericht door powerpiep »

Ik heb nog een turbo en uitlaatspruitstuk van een Volvo liggen, de turbo is al gedraaid en gespaced zodat hij ongeveer op dezelfde plaats blijft.
Ik had hem klaar om in te bouwen toen ik een 111kw turbo tegenkwam.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
dapain
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jan 2009, 22:13

Re: Transformatie Multivan naar California

Bericht door dapain »

Bedankt voor het aanbod maar ik heb reeds een complete motor liggen. Wat bedoelt u precies met gespaced?
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 880
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: Transformatie Multivan naar California

Bericht door powerpiep »

Als je de Volvo turbo 180 graden draait zodat de slangen ongeveer op de zelfde plaats zitten, raakt het turbinehuis het uitlastspruitstuk. Dit is op te lossen met een 12mm spacer tussen het spruitstukb en turbo.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Plaats reactie