Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nog een T4 naast de rat...

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Nog een T4 naast de rat...

Bericht door rick_k »

Dat kan ik inderdaad uitleggen.

Na de T4 vind ik de kwaliteit van de VW's zwaar tegenvallen. De gesloten bus die ik nu nog heb, doet het momenteel nog prima, maar hij is 17 jaar oud, dus heel lang kan hij niet meer mee (ivm milieuzones).

Ik vind de T5 of Crafter te zwak van constructie. Ik heb daar erg veel problemen mee gehad (onder meer bij mijn werkgever momenteel zijn we daar volledig over op Mercedes). Verder voegt een T5 mij niet heel goed, zit met mijn knie tegen de schakeltunnel.

Dus persoonlijk ben ik het vertrouwen in de VW's van zeg na 2003 kwijt. Ook heeft de dealer daar niet erg aan meegeholpen.

De oprijwagen heb ik inmiddels al sinds augustus 2016, heeft ook een hoop problemen gehad (brandstofpomp lek, laaddek lag te laag waardoor hij aanliep, vering achter te zwak).

Maar goed, als ik dus een nieuwe bus wil, dan heb ik liever een Sprinter, daar heb ik erg weinig problemen mee gehad tot nu toe.

Aan de andere kant heb ik laatst een Dodge RAM 2500 5,9 Cummins diesel gereden, denk toch dat dat het gaat worden...

mvg Rick
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Nog een T4 naast de rat...

Bericht door rick_k »

Ik hoor trouwens wel weinig slechte verhalen over de 2.0 TDI 140 pk...

mvg Rick
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Nog een T4 naast de rat...

Bericht door rick_k »

Nog een fotootje met de mistlichten erbij dan:

Afbeelding

mvg Rick
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Nog een T4 naast de rat...

Bericht door rick_k »

De gesloten wagen heeft een setje opknap velgen gekregen. Maar goed, voor 75 euro inclusief banden mag ik natuurlijk niet klagen...

Het zijn 16" 9J Borbet velgen:

Afbeelding

mvg Rick
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Nog een T4 naast de rat...

Bericht door rick_k »

Ik heb trouwens bij de oprijwagen een paar leuke schakelingen erin gemaakt. Straks wordt alles LED achter, de nieuwe lampunits zijn net binnen, dus het kan opgebouwd gaan worden.

Ik heb de oranje lichtjes aan de voorkant alsmede de US lights in de richtingaanwijzers en de stadslichtjes in de verstralers achter een schakelaar zitten die spanning ontvangt van de kentekenplaatverlichting. Met andere woorden, je kunt die extra verlichting zo uitzetten (ivm APK en omdat het officieel niet gevoerd mag worden). Ook met de parkeerverlichting brand alleen 1 stadslichtje in de koplamp.

De verstralers, breedstralers en zwaailichten zijn ook op het groot licht geschakeld. De zwaailichten zijn ook gewoon inschakelbaar, of gewoon helemaal uit dus ook niet op het groot licht. De verstralers en breedstralers zijn ook gewoon uit te schakelen zodat ze niet schakelen op groot licht en daarnaast kun je ook gewoon de breedstralers inschakelen met stadslicht of dimlicht.

De zwaailichten zitten ook op de trekhaakaansluiting, de autotrailer krijgt er nog een paar flitsers op.

De werklichten achteraan schakelen of gewoon aan, uit of geschakeld over de achteruitrijverlichting. Ook de trekhaak (13 polige doos opgebouwd) schakeld aan of uit op pool 8 met de werkverlichting.

Ik vind het leuk om zulke schakelingen te bouwen met behulp van diverse schakelaars (NO en NC contacten), relais en diodes, gewoon omdat je het niet overals ziet. En het ziet er natuurlijk gewoon erg gaaf uit vind ik.

mvg Rick
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Nog een T4 naast de rat...

Bericht door rick_k »

Kun je hier ook al op een andere manier foto's op zetten? Ik ben niet zo handig met computers...

mvg Rick
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nog een T4 naast de rat...

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt ze als bijlagen toevoegen..
Zie ook de forum tips en trucs
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Nog een T4 naast de rat...

Bericht door rick_k »

Dank je!

mvg Rick
Plaats reactie