Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 2004 1.9 TDI wit ombouw

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: T5 2004 1.9 TDI wit ombouw

Bericht door moosev »

Goed bezig, die wandplaten komen niet meer los! Ga je erover heen bekleden of haal je ze voor het bekleden weer los en apart bekleden?
Ben benieuwd naar het vervolg!
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: T5 2004 1.9 TDI wit ombouw

Bericht door Blue Star »

Hoi Atilla,

Je gaat lekker :yes
Ik heb ook nog vilt nodig om te bekleding, ben benieuwd wat jij neemt.
Als je zover bent, kom ik graag even bij je langs om te kijken.
Suc6 met de ombouw.

Grüsse Fred
New Blue Star Bulli :toppie :toppie
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
atilla
Berichten: 195
Lid geworden op: 04 aug 2016, 12:01
Locatie: Nieuw Vennep

Re: T5 2004 1.9 TDI wit ombouw

Bericht door atilla »

Die platen zit idd lekker vast maar met M5 bouten. Dus het is "makkelijk" er uit te halen.
Ik ga zeker platen uit halen voor bekleden.
Ik heb mooie voorbeelden gezien zoals
Afbeelding
Afbeelding

Enige dingen dat ik twijfel over de vilt beplakken direct op carrosserie delen. Tijdens mijn zoektocht had ik er een tegen gekomen dat ie erg slecht stinkt (van wegen slecht gebruik). Wat moet je doen in dat geval??? :bonk Losse platen kan je ieder geval vervangen verversen maar vaste delen gaat volgens mij erg moeilijk.

Fred ik ben van plan Stretch Naaldvilt te nemen eventuele kunnen we samen komen . ER is al een topic over Ik heb al een stukje monstert binnen die voor 6.85 € p/m exc.BTW.
Eventuele kan ik je ook een stukje sturen. Ik denk dat ik helft Juli de bus buiten licht laten zien en hoop tot die tijd genoeg spullen er in zit voor mijn tijdelijke opstellening tot vakantie (inc. isolatie en vilt). wij kunnen dan afspreken. :proost
T5 1.9TDI 105pk 2004 (22-04-2017) Prego viewtopic.php?f=13&t=56270
T5GP 2.0TDI 102PK 2011 (04-04-2019) PregoW2 viewtopic.php?f=13&t=62224
Youtube:http://bit.ly/2lU77yy
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: T5 2004 1.9 TDI wit ombouw

Bericht door moosev »

atilla schreef: 12 jun 2017, 17:46 Enige dingen dat ik twijfel over de vilt beplakken direct op carrosserie delen. Tijdens mijn zoektocht had ik er een tegen gekomen dat ie erg slecht stinkt (van wegen slecht gebruik). Wat moet je doen in dat geval???
Uit je verhaal begrijp ik dat je bedoeld dat de metalen delen van de wanden stinken? Kwestie van schoonmaken lijkt mij. Voor het grondig schoonmaken en ontvetten van de metalen lakdelen heb ik acrysol gebruikt: https://goo.gl/b7LrTE Had aan één spuitbus ruim voldoende. Ook lijm en kit resten gingen er goed af en makkelijk in gebruik. (Wel goed ventileren!)
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: T5 2004 1.9 TDI wit ombouw

Bericht door Blue Star »

Hoi Atilla,

Hoe staat het leven en hoe is het met de vorderingen van je :driveT5
Heb je al vilt besteld en gemonteerd ?
Ik ben zeer benieuwd :toppie

Grüsse Fred
New Blue Star Bulli :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
atilla
Berichten: 195
Lid geworden op: 04 aug 2016, 12:01
Locatie: Nieuw Vennep

Re: T5 2004 1.9 TDI wit ombouw

Bericht door atilla »

Blue Star schreef: 30 jun 2017, 21:31 Hoi Atilla,

Hoe staat het leven en hoe is het met de vorderingen van je :driveT5
Heb je al vilt besteld en gemonteerd ?
Ik ben zeer benieuwd :toppie

Grüsse Fred
New Blue Star Bulli :zwaai :zwaai
Hoi Fred
Het is laatste tijd erg druk en als het niet druk is te moe om achte scherm te zitten.
Ik was sinds aantal weken ieder vrijdag vrij om bij mijn auto te klussen en dat doe ik in een ruimte bij mijn werkgever. Enige voorwaarde dat mag alleen binnen de werk tijden en in privétijd daardoor vrije Vrijdagen:) :jumpklap

Ja de vilt is binnen en vandaag mee genomen naar de bus maar helaas ben ik niet aan toe gekomen. Trouwens ik had ook nog geen spuitlijm gekocht om te plakken.
Ik ben van plan om http://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/st ... spray_333/ deze spuitlijm te kopen maar niet die hittebestendig versie. Ik denk als het een beetje kwaliteit spul is zou dat tegen kunnen. Ik heb gelezen sommige mensen spuitlijm van action gebruikt zonder klachten ....

Ik denk dat ik over 2 weken klaar ben met binnen beplating/bekleden en tijdelijke opzet. Ik laat je weten wanneer je langs mag komen kijken om je ogen te :ie
Laatst gewijzigd door atilla op 01 jul 2017, 18:05, 2 keer totaal gewijzigd.
T5 1.9TDI 105pk 2004 (22-04-2017) Prego viewtopic.php?f=13&t=56270
T5GP 2.0TDI 102PK 2011 (04-04-2019) PregoW2 viewtopic.php?f=13&t=62224
Youtube:http://bit.ly/2lU77yy
Gebruikersavatar
atilla
Berichten: 195
Lid geworden op: 04 aug 2016, 12:01
Locatie: Nieuw Vennep

Re: T5 2004 1.9 TDI wit ombouw

Bericht door atilla »

Toch dat ik achter de computer zit, zal ik een korte verslag maken van de vooruitgang.
Ik heb gedaan: een stalen frame voor de slaapbank stevig vast te zetten en 10cm te verhogen.
Afbeelding Afbeelding
Ik heb gesleufde hoeklijntjes gebruikt om het nog bij zit positie beetje ideale plek te zoeken. (het is niet erg makkelijk zoals multirail maar wel mogelijk :jump )
Afbeelding Afbeelding

Wandplaten kom ik bij sommige plekken net materiaal te kort. Onderkant van de zijplaat (de grote plaat) vind ik toch niet zo erg want na alles op zijn plek komt word toch niet gezien.
Hier onder; heb ik die andere plaat bij de deur moest ik 2 delen maken omdat van de rest plaat niet te complete brede kon halen.
20170623_152921.jpg
Ik zit nu te twijfelen of ik een stukje nieuwe plaat moet kopen of deze op te knappen met een extra steun achterkant te plakken maar dat komt nog... :bonk

Omdat ik andere manier bevestiging heb dan ik gepland de plastic bevestiging rivetjes zijn overbodig geworden. Als er iemand nodig hebben mag met mij contact nemen.
20170628_194251 (1).jpg
20170628_194251 (1).jpg (27 KiB) 5623 keer bekeken
Vandaag was ik bezig gewest met de velgen op te knappen. Ik verwacht op niet maar wat een rotte werk is het weg scheuren van de rust... Het koste me iets meer dan 4 uurtjes werk maar ik vind het resultaat wel waard.

Afbeelding Afbeelding

Zink spray
Afbeelding
Eerste laag (totaal 5 lagen)
Afbeelding
Na 5 lagen verf een detail plaatje
Afbeelding
En hij zit weer op zijn plek
Afbeelding
%50 klaar :muur (Helaas kan ik vandaag alleen maar 2 stuks kunnen afronden volgende week weer :vraagteken :) )
20170630_155427.jpg
Volgende week wil ik de wagen schorsing weghalen en verzekeren. Hebben jullie een voorstel voor verzeker maatschappij? Wat kost het? Het valt niet mee een verzekeraar te vinden.

Ik ben echt niet gewend hele dag met scheurtool te spelen was erg moe maar als ik klaar product kijkt ben ik wel trost op dus wel een tractatie verdient. :proost
20170630_200239.jpg
Fijne avond allemaal.
T5 1.9TDI 105pk 2004 (22-04-2017) Prego viewtopic.php?f=13&t=56270
T5GP 2.0TDI 102PK 2011 (04-04-2019) PregoW2 viewtopic.php?f=13&t=62224
Youtube:http://bit.ly/2lU77yy
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: T5 2004 1.9 TDI wit ombouw

Bericht door Blue Star »

Hoi Atilla,

Ziet er zeer goed uit :yes
Is even wat werk, maar je ziet duidelijk het verschil tussen voor en achter :gekte
Ga door zo :sjaal

Oja. ik heb vandaag een JVC radio gekocht.

JVC
JVC

Grüss aus der Schwarzwald
Fred / New Blue Star Bulli :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
atilla
Berichten: 195
Lid geworden op: 04 aug 2016, 12:01
Locatie: Nieuw Vennep

Re: T5 2004 1.9 TDI wit ombouw

Bericht door atilla »

Blue Star schreef: 07 jul 2017, 23:01 Hoi Atilla,

Ziet er zeer goed uit :yes
Is even wat werk, maar je ziet duidelijk het verschil tussen voor en achter :gekte
Ga door zo :sjaal

Oja. ik heb vandaag een JVC radio gekocht.


DSCF5616.JPG


Grüss aus der Schwarzwald
Fred / New Blue Star Bulli :zwaai :zwaai
Mooie radio Fred. Als je daar mee tevreden ben maag niet uit of je kleur scherm heb of niet.
Ik ga denk ik toch maar eentje vanuit China laten komen maar toch niet die mooie RNS-look maar zo eentje
Afbeelding


De bus is inmiddels weer op weg en verzekerd bij Unive 55€ p/m en belasting 140€ p/m.
Ik had wel mogelijkheden gekregen van de belastingdienst om het grijs kenteken te rijden maar heb niet gedaan.Omdat ik geringe bedrijfs- activiteiten heb wordt bij mij toch maar voorgesteld (mijn boekhouder) omzetten naar prive bus."met DC"

Inmiddels bijna alle spullen gekocht om het bus af te maken voor de komende maand. Dus vanaf nu alles op zijn plek zetten en vast schroeven. :nuts

Vanochtend nog een volle plaat populieren multiplex plaat gekocht omdat ik op twee plekken niet helemaal tevreden bent met de wand platen. Deze platen afgezaagd en klaar gemaakt voor bekleden. Ik ga binnenkort zoveel mogelijk binnenkant bekleden met die stretch vilt.

Hieronder wat plaatjes
Vinyl Vloer bekleed gekocht bij carpetright ze hebben bij 2m rol %30 korting aanbieding en moest ik 29€ afrekenen voor 2.6m.
Afbeelding
Check lay-out van de Vilt of ik nog materiaal over heb voor metalen wanden
AfbeeldingAfbeelding


En Ja Fred wij hebben hier ook mooie spullen in kringloop bedankt voor de tip. :sjaal
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ik weet niet zeker of ik allebei gaat gebruiken maar 15€ voor deze 2 mooie kasten vind ik erg mooie prijs.
T5 1.9TDI 105pk 2004 (22-04-2017) Prego viewtopic.php?f=13&t=56270
T5GP 2.0TDI 102PK 2011 (04-04-2019) PregoW2 viewtopic.php?f=13&t=62224
Youtube:http://bit.ly/2lU77yy
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: T5 2004 1.9 TDI wit ombouw

Bericht door Blue Star »

Hoi Atilla,

Leuke kastjes en mét roldeurtjes :yes
Ben blij voor je dat je ook een paar voordelige kastjes hebt gevonden
en benieuwd naar het resultaat.
Suc6 en we zien de foto's wel verschijnen in jou topic :gekte

Grüss aus der Schwarzwald,
Fred > New Blue Star Bulli :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
atilla
Berichten: 195
Lid geworden op: 04 aug 2016, 12:01
Locatie: Nieuw Vennep

Re: T5 2004 1.9 TDI wit ombouw

Bericht door atilla »

Sinds de bus voor mijn huis staat ieder avond en weekend is bus klusdag.
Zondag fanatiek bezig geweest met de bus van 09:00 to 23:00 avond .
Ik heb volgende punten kunnen afronden.
-Alle lijmresten zoveel mogelijk verwijderd met stanley mes en rem reiniger. (hard werk :bonk ) Daarna beschadigingen verwerkt met zinkspray.
-Noppen folie plakken.
-2x Nieuwe wand platen maken.
-Interieur aantal punten na bekleden met Vilt.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Mijn voorstel voor die andere personen wie ook wil wanden bekleden: (niet dat ik problemen had maar...)
-Koop genoeg materiaal : ik had 6mtr 137cm breed stretch Vilt gekocht was net genoeg 1/1.5mtr extra nog leuker gewest .
- Genoeg lijm: Ik heb 2x spuitlijm van schuimrubberbetaalbaar.nl was echt net goed allerlaatste plaat allerlaatste hoek was lijm op. Dus als ik iets zuiniger geweest was had ik net lijm over voor fijn tuning.
- De stretch vilt wat ik gebruikt heeft een soort van zich zijde (hele kleine verschil) dus de platen moet op juiste manier gelegd en gesneden worden.(Stretch Vilt erg makkelijk te werken om naar alle hoeken te duven en trekken!)
- Plaat randen iets kleiner maken met bekleding past echt moeilijk op zijn plek.
Dat is echt leuke en makkelijke werk en resultaat wat mij betreft is bevredigend.

Deze week nog die over gebleven punten ook afwerken en de bekleding is klaar. :sjaal

Vraag: Ik ben van plan een accu kabel tussen HH-accu(75Ah) en Start accu(75Ah) te trekken maar sterk twijfel over de dikte van kabel. Zover ik kan vinden 25mm2 zal genoeg zijn. En de rest bekabeling in auto (koelbox, led lamp, usb etc) 6mm2 gebruiken. Wat is jullie mening over?
T5 1.9TDI 105pk 2004 (22-04-2017) Prego viewtopic.php?f=13&t=56270
T5GP 2.0TDI 102PK 2011 (04-04-2019) PregoW2 viewtopic.php?f=13&t=62224
Youtube:http://bit.ly/2lU77yy
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 2004 1.9 TDI wit ombouw

Bericht door Multivan Generation »

atilla schreef: 10 jul 2017, 22:23
Vraag: Ik ben van plan een accu kabel tussen HH-accu(75Ah) en Start accu(75Ah) te trekken maar sterk twijfel over de dikte van kabel. Zover ik kan vinden 25mm2 zal genoeg zijn. En de rest bekabeling in auto (koelbox, led lamp, usb etc) 6mm2 gebruiken. Wat is jullie mening over?
Hier kun je daar extra informatie over vinden:
https://mickelmoen.blogspot.nl/2012/12/stroom-dc.html

Zie het tabelletje..

Ik zou zelf 35 mm2 gebruiken, de meerkosten is het niet echt, maar als je later besluit dat je nog een huishoudaccu er extra bij wilt aansluiten,
dan scheelt je dat werk.
De bekabelingsdikte voor de rest is afhankelijk van de vraag die zo'n gebruiker heeft.

Ik heb alle kabels voorzien van een beschermende mantel in de vorm van ribbelbuis,
misschien vind je dat ook wat om toe te passen, misschien ook niet.

https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 24&t=56399

Groetjes en veel bouwplezier..

Peter
Gebruikersavatar
Dirkndh
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 mar 2016, 12:30
Locatie: Noord Brabant

Re: T5 2004 1.9 TDI wit ombouw

Bericht door Dirkndh »

Hoe heb je het stofferen aangepakt?
Ik moet er binnenkort ook aan gaan beginnen maar ben er nog niet over uit hoe ik het aan ga pakken.
Heb je alle stijlen apart gepakt of boven door laten lopen?
En hoe heb je het afgewerkt bij de ramen en de vanger van het achterklep slot?
Gebruikersavatar
atilla
Berichten: 195
Lid geworden op: 04 aug 2016, 12:01
Locatie: Nieuw Vennep

Re: T5 2004 1.9 TDI wit ombouw

Bericht door atilla »

Multivan Generation schreef: 11 jul 2017, 09:26
atilla schreef: 10 jul 2017, 22:23
Vraag: Ik ben van plan een accu kabel tussen HH-accu(75Ah) en Start accu(75Ah) te trekken maar sterk twijfel over de dikte van kabel. Zover ik kan vinden 25mm2 zal genoeg zijn. En de rest bekabeling in auto (koelbox, led lamp, usb etc) 6mm2 gebruiken. Wat is jullie mening over?
Hier kun je daar extra informatie over vinden:
https://mickelmoen.blogspot.nl/2012/12/stroom-dc.html

Zie het tabelletje..

Ik zou zelf 35 mm2 gebruiken, de meerkosten is het niet echt, maar als je later besluit dat je nog een huishoudaccu er extra bij wilt aansluiten,
dan scheelt je dat werk.
De bekabelingsdikte voor de rest is afhankelijk van de vraag die zo'n gebruiker heeft.

Ik heb alle kabels voorzien van een beschermende mantel in de vorm van ribbelbuis,
misschien vind je dat ook wat om toe te passen, misschien ook niet.

https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 24&t=56399

Groetjes en veel bouwplezier..

Peter
Hoi bedankt voor je reactie. Ik gebruik ook de pagina van mickelmoen. Eigenlijk kom ik zelfs 20-25mm2 uit maar idd voor toekomst kiezen van 35mm2 is beter ik ga binnenkort die kabeltje regelen.
Aantal dagen terug via Aliexpress 2x 100A automatishe zekeringen gekocht met gedoeld wachten nog.
zekering.jpg
T5 1.9TDI 105pk 2004 (22-04-2017) Prego viewtopic.php?f=13&t=56270
T5GP 2.0TDI 102PK 2011 (04-04-2019) PregoW2 viewtopic.php?f=13&t=62224
Youtube:http://bit.ly/2lU77yy
Gebruikersavatar
atilla
Berichten: 195
Lid geworden op: 04 aug 2016, 12:01
Locatie: Nieuw Vennep

Re: T5 2004 1.9 TDI wit ombouw

Bericht door atilla »

Dirkndh schreef: 11 jul 2017, 10:37 Hoe heb je het stofferen aangepakt?
Ik moet er binnenkort ook aan gaan beginnen maar ben er nog niet over uit hoe ik het aan ga pakken.
Heb je alle stijlen apart gepakt of boven door laten lopen?
En hoe heb je het afgewerkt bij de ramen en de vanger van het achterklep slot?
Hoi
Ik denk de beste manier is direct beginnen en doen. Als je al met eerste hoek begin te plakken dan weet je meteen hoe dat moet. :jumpklap
Ik heb de stijlen stuk voor stuk geplakt. Als je 2 verschillende stukken elkaar gaat duwen merk je niet eens of er een deling ziet. Doorlopend maken is ook mogelijk maar dan heb je te veel materiaal over.
Raam stijlen heb ik nog niet geplakt maar achter klep rubber heb ik er uit gehaald daarna terug geplaatst resultaat was best goed. Je kan principe ook er onder duwen met een platte schroefdraaier.
Bij de achter klepvanger heb ik tot zwarte afdek kap geplakt. Ik wil later een lange afdekplaat kopen en monteren. Deze materiaal is niet geschikt om er op te lopen.
Rear Threshold Cover.jpg
Dus hierbij zoek ik zo iets maar voor een klep versie.(als die bij mijn bus past?)
Ik zal morgen wat detail foto's maken voor je.
Eventuele kan ik ook voor de materiaal (Stretch Vilt) helpen. Ik kan direct van de grote leverancier kopen. :toppie
T5 1.9TDI 105pk 2004 (22-04-2017) Prego viewtopic.php?f=13&t=56270
T5GP 2.0TDI 102PK 2011 (04-04-2019) PregoW2 viewtopic.php?f=13&t=62224
Youtube:http://bit.ly/2lU77yy
Plaats reactie