Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

welk dashboard t4 1996

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

welk dashboard t4 1996

Bericht door dennisvt4 »

hallo

als vw liefhebber ben ik na div golfjes bezig met de mijn eerste t4

na veel gelezen te hebben had ik toch nog een vraag over het dashboard. hoeveel verschillende zijn er geleverd in de periode `96 is dit 1 dezelfde of is
zijn er meerdere soorten ?

had (heb)een bus op het oog die niet zo`n kaal dashboard had. en ook zachte vloerbedekking.

wellicht van een multivan ? maar dit is een verlengde versie

groeten Dennis
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Volgens mij zijn er maar twee dashboardversies geleverd in 96...

het verschil is comfort of niet-comfort (comfort heeft "zachter" materiaal bovenop (kun je ietwat indrukken, niet keihard plastic)

Dan kan er nog wel of geen airbag op de bijrijdersplek zitten, is het niet-comfortdashboard ook leverbaar geweest met dashboardkastje, en laatst begreep ik dat comfort dit ook kan hebben (ik moest het dashboard flink aanpassen om het kastje er in te krijgen (96 met comfortdash)

De verschillen in bouwjaren zit hem in de schakelaars en het zwarte deel er omheen....

t/m95 schakelaars als in de passat 90-96 en lichtschakelaar in wip-variant euhhh verlichting van schakelaars is.... groen?

96 t/m98 drukschakelaars in horizintale rechthoekvorm draaiknop voor verlichting. groene DB verlichting

vanaf 99 vertikaal rechthoekige drukschakelaars, driehoekige alarmlichtschakelaar draaiknop voor licht en rode verlichtig in schakelaars, vanaf dit dashboard type ook nieuw model tellerunit met blauw/rode verlichting
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
thijs
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mar 2007, 19:54
Locatie: lichtenvoorde

Re: welk dashboard t4 1996

Bericht door thijs »

dennisvt4 schreef:hallo

als vw liefhebber ben ik na div golfjes bezig met de mijn eerste t4

na veel gelezen te hebben had ik toch nog een vraag over het dashboard. hoeveel verschillende zijn er geleverd in de periode `96 is dit 1 dezelfde of is
zijn er meerdere soorten ?

had (heb)een bus op het oog die niet zo`n kaal dashboard had. en ook zachte vloerbedekking.

wellicht van een multivan ? maar dit is een verlengde versie

groeten Dennis
je hebt ze ook met het oude type dashboard,(1995 en ouder)met van die gammele 4-kante schuifknoppen,druknop in plaats van draaiknop voor verlichting.ik heb wel zachtevloerbedekking,maar deze heb ik er zelf ingelegd.
Gebruikersavatar
essie
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:25
Locatie: utrecht

Bericht door essie »

verlichting zou geen probleem zijn hoor, wel met kabelboom en verlichting schakelaar vervangen. verder is achterruit schakelaar ook te vervangen of met kabelboom of alleen de achterkant van de schaker stekker aanpassten, deze is ook voor je waarschuwlichten. volgens mij moet je kachel bediening ook lukken allen welde juiste kabels bediening voor je kachel.
voor de verdere info kan je Rene 150 mailen. Bij mij is het wel gelukt . eerst normale kachel biedinning, naar een poosje climaatcontrol er in gebouwd.

suc6
Plaats reactie