Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bijzondere campers op Marktplaats

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door brugseb »

Tja Brecht, toch nog even doorlezen op het forum.
Deze "California" doet bij mij heel wat belletjes rinkelen: de unieke stickers (die ik al jaren zoek, maar niet vind) wijzen naar Belmondo Campers, bedrijf dat er intussen is mee opgehouden, maar niet meteen bekend stond voor goede afwerking bij het volledig herspuiten van hun projecten (cfr. de vele lopers zie andere topics). De kasten en zelfs het bed zijn niet van Westfalia bovendien, ook het hefdak met buitenscharnieren komt niet overeen met een '92 T4, dus dit is op het eerste zicht een wellicht uit Duitsland geïmporteerd voertuig, door Belmondo opgeknapt, met een deftig camperinterieur en aftermarket hefdak. Maar een Westfalia California? Dacht het niet...
Hoeft uiteraard geen probleem te zijn - hangt er van af wat je wilt, voor deze prijs zul je er wel plezier aan beleven.
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

Inderdaad weer zo'n handelaar die een camper als 'Westfalia California' verkoopt terwijl er niets van Westfalia aan zit. Maar wel de prijs van een echte California vragen. De bus is in april 2013 in Nederland ingevoerd en heeft sindsdien al 3 eigenaren gehad.
De prijs is een meeneemprijs, dus garantie kan je helemaal vergeten.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
RichardK
Berichten: 251
Lid geworden op: 21 feb 2015, 19:00
Contacteer:

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door RichardK »

Is geen originele California qua interieur..
Life's What You Make it...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

brugseb schreef: 03 aug 2017, 14:15 ... met een deftig camperinterieur en aftermarket hefdak. Maar een Westfalia California? Dacht het niet...
Zo deftig is dat interieur niet, als ik de foto's goed bekijk zie ik naast de gootsteen een klep. Daaronder zit misschien een koelbox of misschien een gaspit, maar vast niet allebei. Het lampje boven het aanrecht zit op het kale metaal geschroefd. Dit geeft wel te denken hoe de camper verder is geïsoleerd en afgewerkt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door brecht »

Super fijn dat jullie zo mee kijken en mee denken! Over renaultjes 4 en iide honda brommers kan je me alles vragen. Over T4 tjes weet ik niet niet zo veel. Zeker niet van specifieke westfalia /california campers.

We zijn overigens niet per se op zoek naar een westfalia. Als t maar een eerlijke camper is die eerlijk wordt aangeboden. zonder veel of groot achterstallig onderhoud. Dan mag t zelfs zelfbouw zijn.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

Met zelfbouw is natuurlijk niets mis, in het projectenforum zijn heel wat mooie voorbeelden van zelfbouw te vinden. En ook een echte Westfalia heeft zo zijn onhandigheidjes. Maar het voordeel is wel dat de T4 Westfalia's super degelijk gebouwd zijn en dat ze qua campertechniek ook goed in elkaar zitten (gas, water, verlichting, verwarming). Bij een zelfbouwcamper is dat veel moeilijker te beoordelen en het is erg vervelend om er op reis achter te komen dat iets niet lekker werkt. Het is daarom ook dat Westfalia's altijd wat duurder zijn, maar ook waardevaster. Vandaar dat sommige handelaren hun klanten graag lokken met zogenaamde 'originele Westfalia's' terwijl ze dat duidelijk niet zijn. En wat de onhandigheidjes van de Westfalia betreft, op het forum staan ook genoeg voorbeelden om met een paar kleine aanpassingen het comfort een stuk te verhogen.
En je kunt natuurlijk ook nog zoeken naar een Reimo of Carthago inbouw. Ook echte fabriekscampers maar meestal wat vriendelijker geprijsd.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

Klopt, alle T4 California's zijn al behoorlijk op leeftijd en dan gaan er dingen stuk, maar dat soort componenten zijn allemaal te vervangen of te repareren/reviseren. Ik gaf alleen maar aan waarom Westfalia's over het algemeen duurder zijn dan zelfbouw campers. En nogmaals, met een zelfbouw camper hoeft niets mis te zijn.
En een aantal berichten terug gaf ik ook al aan dat voor het beschikbare budget (5-10.000) het heel lastig zal zijn om een camper te vinden waarvan zowel het autogedeelte als het campergedeelte helemaal op orde zijn. Vandaar ook mijn tip om eens naar een Carthago of Reimo te kijken of eventueel een Ford Nugget (beetje vloeken in de kerk). Bij die merken ligt het prijspeil duidelijk lager.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Snautzer »

Hanz schreef: 04 aug 2017, 12:00 Ford Nugget (beetje vloeken in de kerk). Bij die merken ligt het prijspeil duidelijk lager.
En daar is in geval van de Nugget wel een aardige reden voor :ie . https://www.nkc.nl/problemen-22-tdci-mo ... en-rijtje/

( maar ik begrijp je uiteraard helemaal, en je hebt gelijk.)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

Ja, dat probleem met die Ford motor ken ik. Maar: "Het gaat om de motoren van het type 2.2 TDCi, uit de periode van 6 januari 2006 tot 17 oktober 2010."
Volgens mij zoekt Brecht naar een iets oudere camper en bij de Nugget hebben we het dan meestal over een 2.5 TD motor en dat zijn best betrouwbare werkpaardjes.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door brecht »

Dat gedoe met transits is gelukkig alleen met de 2.2 dci ? Motor. Daar zal ik met ons budget toch niet aan gaan komen. :) we kijken ook naar transitjes hoor. Maar op de een of andere manier zijn die vaak echt afgeragd.

Gelukkig is er veel verlloop in het aanbod. Er staat elke dag wel iets op wat interessant lijkt.

Nu weer deze bijvoorbeeld.
vw t4 westfalia
€ 8.500,00
http://link.marktplaats.nl/m1190196451? ... ialbuttons
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Beckontheroad »

brecht schreef: 04 aug 2017, 20:04 Dat gedoe met transits is gelukkig alleen met de 2.2 dci ? Motor. Daar zal ik met ons budget toch niet aan gaan komen. :) we kijken ook naar transitjes hoor. Maar op de een of andere manier zijn die vaak echt afgeragd.

Gelukkig is er veel verlloop in het aanbod. Er staat elke dag wel iets op wat interessant lijkt.

Nu weer deze bijvoorbeeld.
vw t4 westfalia
€ 8.500,00
http://link.marktplaats.nl/m1190196451? ... ialbuttons
En al gereserveerd....
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Multivan Generation »

Ik lees vaak:
De camper heeft een sterke 2.4 Dieselmotor
Ik moet dan altijd wel glimlachen ....

Heb ze pas weer zien rijden in Noorwegen, berg op,
met een stoet auto's in file er achter aan..
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door brecht »

Dank voor het meedenken allemaal mensen! Het is de bovenstaande camper geworden (die al gereserveerd was). We zijn er super content mee.

Alhoewel het, zoals zo vaak gezegd op dit forum, allemaal al erg oud is, en je nooit 100% zekerheid hebt, ziet het er allemaal goed uit. Super net interieur, en exterieur en een gelofwaardige "slechts" 240K kilometer.

De advertentie is al weg, dus er zijn geen foto's meer om ye delen. Komend weekend gelijk maar ff weg, dan zal ik er wat maken.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door J vd Pal »

Brecht,

Gefeliciteerd met de aankoop. Veel plezier met jullie nieuwe camper.

Ik adviseer je de lader en koelkast electronica preventief te laten nakijken door HenkK hier op het forum. Dan weet je zeker dat je niet de volgende bent met een bus vol met rook, kapotte lader of koelkast.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanssyncro »

En deze dan: https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... =mympBuyer

"verlengde t4 westfalia met slaap hefdak"
"Let op dit is een verlengde uitvoering dus 45 cm langer als de normale uitvoering ! Van de gewone uitvoering zijn er genoeg te koop maar van de verlengde niet!"
hahahaha...nee van die lengte zijn er helemaal geen, grapjas.

"Opbouw lengte : 4 tot 5 meter " of toch een korte? In ieder geval is onze lange met wijsneus meer dan 5 meter. Zijn hele advertentie klopt voor geen meter.

Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Plaats reactie