Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

niet starten t5gp & accu ... tip gevraagd.

vragen over de T5
Plaats reactie
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

niet starten t5gp & accu ... tip gevraagd.

Bericht door fiddler »

Hallo, iemand een tip? Mijn accu was leeg na een 2 weken stilstand, en een aardige buurman hielp even met een start accuutje.

Nou ging dat ff fout; verkeerd om aangesloten, jaja, en nu doet ie het nog steeds niet.

Alleen als je de contact sleutel in de startstand draait gaat een keer kort de claxon. Duidt dit ergens op?

Heb alle zwaardere zekeringen uit de binnen- en motorruimte gecheckt, (hoger dan 10), maar misschien zit er ergens nog een losse grote zekering in de buurt van de start motor of zo. Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken? NB Was van plan morgen (=nu zondag) een andere accu te halen, deze accu had al eerder te snelle leeg loop problemen afgelopen winter. Dank, F.
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 270
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: niet starten t5gp & accu ... tip gevraagd.

Bericht door Ralph Bakker »

Gaat het gloeispiraaltje een keer aan en uit? Dit duidt op dat de ecu stroom krijgt.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: niet starten t5gp & accu ... tip gevraagd.

Bericht door heemskerk »

Claxon wordt klaarblijkelijk door de boordnetmodule geschakeld. Die zal de ompoling gedetecteerd hebben? Eerst maar eens uitlezen. En duimen...
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: niet starten t5gp & accu ... tip gevraagd.

Bericht door fiddler »

Dank voor de reacties; inmiddels heb ik de auto accu een paar uur "normaal" opgeladen met een 220v lader, gestart en bij een proef rit leek alles OK. Alleen de (black & decker 350) jumpstarter is stuk, daar zit geen zekering in zover ik weet na inspektie dus de interne accu zal wel overleden zijn. Zowel mijn garage boer ("uitlezen") en een auto electronica expert die ik ken waren nou net ff op vakantie. -F
Plaats reactie