Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Camper funderingen...

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Camper funderingen...

Bericht door offline »

Hoi, een tijd niet geweest hier maar mijn bus heb ik nog. Staat weliswaar al ruim een jaar stil in een hoek op het pad maar ik heb hem nog steeds.
Een hele tijd gedacht om hem weg te doen maar er nooit van gekomen. Ik wil al een hele tijd een T3 westfalia kopen en opknappen maar ja, wil je een beetje meekomen zal je aan een 1.9TDI inbouw moeten en dan blijft het verder toch een erg oude bus ( ben je eenmaal gewend aan wat er hede ten dage standaard in een bus zit dan wordt het een hele toer dat ook in een T3 te krijgen buiten het feit dat je dat ook nog moet kunnen.
Voor een paar weken terug in de buurt van Åre een meerdaagse fjäll wandeling gemaakt, vervolgens via Trondheim naar beneden naar huis. Dat alles met een klein iglo tentje in een personenauto. Op zich goed te doen (mazzel met het weer).

Ik ben toen eigenlijk op het idee gekomen om mijn 2004 T5 multivan highline met 7 plaatsen mischien camper te laten worden.

De bus heeft de afgelopen jaren buiten olie en filter wissel weinig liefde gekregen en er is dus (best veel) achterstallig onderhoud.
Er zal een nieuwe kop op moeten. Bekende euvel met de injektoren.
Wiellager links voor
Airco verliest druk (waarschijnlijk een leiding onder de auto naar achteren).
Interieur ventilator werkt niet
Raam mechaniek links voor wisselen.
De aandrijfas rechts voor is 300 km oud :ie

Het hoeft geen luxe inrichting te worden. Mijn gedachte gaat uit naar bv een systeem dat ik op de bestaande rails kan maken. Zo van 2 stoelen eruit en 2 units erin 1 keuken unit en een koel unit. Deze zouden dan schuifbaar moeten blijven en de kookunit makkelijk (deels) uitneembaar zodat je buiten kunt koken. Een hefdak gaat het niet worden, dat vind ik (nog) niets. De achterbank is al als bed om te vouwen dus daar hoef ik nog niet over na te denken.

Op deze manier zou ik een reisauto hebben waar ik eenvoudig in kan overnachten. Makkelijk als we eens ff een paar dagen weg willen of op familie bezoek gaan.

Iemand ideën waar ik op moet letten of andere handige tips/sites.

Groet, Marco
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Camper funderingen...

Bericht door Multivan Generation »

Hee,
Offline is weer online :sjaal :feest

Ik heb genoeg ideeën voor je hoor.
Wel even afhankelijk van waar je bus woont..
Sommige dingen mogen in het buitenland bijvoorbeeld wel en in Nederland niet :zwaai

Stuur me anders een PB.

Groeten Peter
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: Camper funderingen...

Bericht door offline »

Ha Peter, ik heb je nieuwe projekt gelezen, mooi hoor.

Mijn bus woont net als zijn baas in Zweden. Ik moet hier ff uitvogelen hoe het met camper belasting zit. Anders kijk ik of ik hem grijs kan maken voor 5 pers. Ik weet niet of je hier ook aan een tussenschot moet. Dat wordt eigenlijk prio1 Daarna wil ik een olie sample laten testen om te kijken of ik niet op diesel ipv motorolie reed. Is dat voor elkaar zal ik waarschijnlijk aan de gang gaan.
Ik heb de bus met 30.000 km gekocht toen ie 2 of 3 jaar oud was en ik vind het met recht een multi functioneel vervooermiddel.
Het zou lekker zijn als het wat wordt in elk geval. Eventueel een kar erachter met de motorfietsen. We wonen net te ver van bv Göteborg af om ff een dagje te gaan. Heb je een campertje dan rij je op vrijdagavond die kant op en kom je zondagavond weer terug. Op die manier hou je het in je portemonee ook nog een beetje ph neutraal :knipoog

Marco
Plaats reactie