Wil graag mijn stuurwiel vervangen met een MFA mogelijkheid. Volgens de duitse foria gaat het om een multifunktionslenkrad.
Je kan het gebruiken van meerdere donor auto's zoals bv:
Golf 4, bora, passat 3b, passat 3bg
heb er een gevonden op EBAY(89 euro):
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/treeb ... 956918%7C0
Nou heb ik geen ESP en de bus stamt uit 1999(diesel), blauwe verlichting.
Heb ik dan alleen genoeg aan de de stuur of moet ik ook het schleifcontactring erbij kopen, aangezien er extra mogelijkheid moet zijn voor de bediening.
Wie o wie heeft al zijn stuur vervangen door bv een stuur uit een passat met MFA(met knopjes aan de zijkant van de airbag om de radio te bedienen).
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
MFA op het stuurwiel
- Multivan Generation
- Berichten: 34163
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: MFA op het stuurwiel
Je hebt dan de ESP sleepcontact ring nodig anders gaat het niet werken.
Groeten Peter
Groeten Peter
Re: MFA op het stuurwiel
Peter,Multivan Generation schreef: ↑20 jul 2017, 13:17 Je hebt dan de ESP sleepcontact ring nodig anders gaat het niet werken.
Groeten Peter
Als ik dus geen ESP heb, dan maakt het dus niet uit of ik de sleepring erop zet. Kan ik dan gewoon een PASSAT 3B stuur gebruiken met knoppen erop en dan de esp sleepcontact ring van een transporter. En daarmee is het klusje geklaard? of kan ik een ander sleepcontactring gebruiken? Alvast dank voor je reactie
Re: MFA op het stuurwiel
Je hebt de esp clock nodig, daarin zitten de 3 draden voor je stuurwielbediening en 2 draden voor de airbag.
De sleepring, van de oude claxon, heb je niet nodig die werkt via de stuurwielbediening.
Wel heb je het stuurrelais nodig om de signalen van de stuurwielbedienig om te zetten naar CC en radio.
En natuurlijk moet je radio origineel VW zijn. Of aftermarket met speciaal tussenkastje.
De sleepring, van de oude claxon, heb je niet nodig die werkt via de stuurwielbediening.
Wel heb je het stuurrelais nodig om de signalen van de stuurwielbedienig om te zetten naar CC en radio.
En natuurlijk moet je radio origineel VW zijn. Of aftermarket met speciaal tussenkastje.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: MFA op het stuurwiel
de aftermarket tussenkastje heb ik...Harry62 schreef: ↑20 jul 2017, 23:12 Je hebt de esp clock nodig, daarin zitten de 3 draden voor je stuurwielbediening en 2 draden voor de airbag.
De sleepring, van de oude claxon, heb je niet nodig die werkt via de stuurwielbediening.
Wel heb je het stuurrelais nodig om de signalen van de stuurwielbedienig om te zetten naar CC en radio.
En natuurlijk moet je radio origineel VW zijn. Of aftermarket met speciaal tussenkastje.
Ok. dus ik kan de sleepring wel eruit halen. alleen de de ESP clock nodig kopen samen met de passat 3B sturu moet dit luken.
Weet nog niet welke stuurrelais je bedoelt? Die was me nog niet opgevallen...
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: MFA op het stuurwiel
Jammer dat we je alleen zien als je zelf een vraag hebt
VW T4 Multivan 2.5TDI+++