Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schuifdeur

vragen over de T5
Plaats reactie
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

schuifdeur

Bericht door azzie »

Beste heren/dames

zoals jullie weten heb ik 2 maanden geleden me nieuwe bus mogen ontvangen maar heb vanaf het begin af aan luchtsuis langs me schuifdeur gehad inmiddels al 2 x terug naar de garage geweest
1e x zeiden ze dat de schuifdeur niet goed stond en dat ze hem nu goed hadden gezet resultaat nog steeds windgeruis
2e x mocht ik erbij blijven en hij was tip top afgesteld en konden ze niet meer doen als dit resultaat nog erger als bij aflevering en bovendien moet ik de deur hard dichtgooien wil ik hem uberhaupt sluiten

dit geluid is vooral goed te horen als ik langs een rij auto's of langs een muur rij zeg maar

graag wil ik jullie meningen hierover is dit een kwaal , heb ik een slechte
auto/schuifdeur , of is mijn garage zo laks ?
(owja het is een lwb 128kw mocht het van belang zijn )

bvd azzie
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door theo »

ook ik heb dat probleem
ben er nog niet mee terug geweest
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Bericht door Gerard 136 »

Als je het geluid extra hoort bij het passeren van een muur lijkt me dat van een geluids lek te komen. Hetzelfde gebeurt als je het raam een stukje opent.

Dus: kan het zijn dat er een rubber scheef zit of ontbreekt in de schuifdeur of voordeur? In dat geval komt het geluid duidelijk van een kant. Sluit de zijruit wel volledig?
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Bericht door azzie »

Gerard 136 schreef:Als je het geluid extra hoort bij het passeren van een muur lijkt me dat van een geluids lek te komen. Hetzelfde gebeurt als je het raam een stukje opent.

Dus: kan het zijn dat er een rubber scheef zit of ontbreekt in de schuifdeur of voordeur? In dat geval komt het geluid duidelijk van een kant. Sluit de zijruit wel volledig?
idd dat is het ook maar bij de garage beweren ze hoog en laag dat alles goed is de zijruit sluit volledig
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Volgens mij is er een topic van...multivan rubbers


http://www.weetjewel.nl/forum/viewtopic.php?t=7287
richardveltman
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jul 2007, 09:23

Bericht door richardveltman »

Ook ik heb dat probleem met mijn schuifdeur en ook het dicht doen moet behoorlijk stevig maar dat heeft volgens mij te maken met het feit dat ie zijn lucht niet kwijt kan want als ik mijn portierraam op een kier zet is het goed.
Verder valt het me op dat de panelen op de zijdeur niet helemaal tegen de carosserie sluiten en dan heb je een geluidslek, Heb een keer achterin gezeten en hoorde enorm veel ruis bij de kier tussen paneel en raam.
ook is de deur niet geisoleerd en werkt dus als een klankkast.
Ik wil er nog mee bezig, als ik tijd heb, en dan de deur isoleren en de naden dicht kitten. Verder zou ik graag een extra deurrubber voor de schuifdeur willen hebben maar die schijnt er niet te zij, of wel?

Gr. Richard Veltman
Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 okt 2007, 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Bericht door broekhof »

Als je wil weten of je rubber goed aansluit op de deur moet je een stuk papier tussen de deur houden als je hem dicht doet.
Als je het papier met gesloten deur heen en weer kan bewegen sluit je deur niet goed op het rubber aan zoniet dan is het geen geluidslek.
Als je langs auto's of een muur rijd dan word het geluid gelijk teruggekaatst dus dan is het logish dat je meer geluid hoort.

Greetz Coen
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Bericht door Jeroen T5 204 »

Bij mij zat het rubber niet goed op de schuifdeur gedrukt toen ik mijn bus net had. Alles even bij langs gelopen en nergens last van. Wel moet je de deur goed hard in het slot gooien. Want hij krijgt behoorlijk wat tegendruk van binnenuit door de luchtverplaatsing.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie