Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Abs lampje begint te branden tezamen met het rode handrempampje die gaat knipperen.

vragen over de T4
Plaats reactie
Idk1969
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:19

Abs lampje begint te branden tezamen met het rode handrempampje die gaat knipperen.

Bericht door Idk1969 »

Beste t4 liefhebbers. Ik ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een super mooie multivan zelfbouw camper uit 1996 met alle interne delen van een 1999 dacht ik. Hij is eerder van een echte liefhebber geweest die de bus al 15 jaar in het bezit heeft gehad. Alles met de originele onderdelen opgebouwd. Zelfs na een tijd een origineel axg blok met alle toebehoren, remmen, bak, aandrijving en noem het maar op super strak ingebouwd.

Nu is het zo dat ik gister naar huis reed en ineens het abs lampje begon te branden en dus ook het handremlampje begon te knipperen. De abs pomp/blok is 3 jaar geleden vervangen door een nieuwe en het remolie niveau is ook goed.
De voorbanden zijn er vrijdag wel even af geweest voor een schokbreker wissel.

Nu heb ik de obd stekker ingeplugd en er waren 3 foutmeldingen in het abs/esp systeem.

Weet iemand toevallig wat het zou kunnen zijn? Het was eerst een 102 pk tdi en is nu een 150 pk. De vorige eigenaar heeft dit 1 keer gehad en heeft hem toen uitgelezen, de abs pomp was stuk en is dus 3 jaar geleden vervangen. Er staat 150000 op de teller van de bus.

Alvast bedankt voor jullie kunde en tijd!

Gr T.
Bijlagen
IMG_4562.JPG
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Abs lampje begint te branden tezamen met het rode handrempampje die gaat knipperen.

Bericht door René »

Wat gebeurd er als je de foutcode wist?
Stekker eens loshalen en opnieuw erin drukken.
Alle contacten nog aanwezig.

René
Idk1969
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:19

Re: Abs lampje begint te branden tezamen met het rode handrempampje die gaat knipperen.

Bericht door Idk1969 »

Die heb ik geprobeerd te wissen maar dat lukt niet het het apparaat. Is een bosch uitleesapparaat. Welke stekkers moet ik lostrekken?
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Abs lampje begint te branden tezamen met het rode handrempampje die gaat knipperen.

Bericht door Snautzer »

Download vag com lite daar kan je wel foutcodes me wissen http://www.ross-tech.com/vcds-lite/download/index.php
Idk1969
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:19

Re: Abs lampje begint te branden tezamen met het rode handrempampje die gaat knipperen.

Bericht door Idk1969 »

Cheers, maar de originele fout/kapot onderdeel wordt natuurlijk niet gefixed op deze manier.

Als er nog meer tips/truukjes zijn hoor ik het graag!

Bedankt alvast.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Abs lampje begint te branden tezamen met het rode handrempampje die gaat knipperen.

Bericht door Multivan Generation »

Als je naar de motorcomputer gaat en verbindt met de motorcomputer,
dan zie je ook een software versie staan.
Welke software versie staat daar? 01, of bijvoorbeeld 04?

Groeten Peter
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Abs lampje begint te branden tezamen met het rode handrempampje die gaat knipperen.

Bericht door Snautzer »

Je lost geen storing op maar weet dan wel dat er daadwerkelijk iets stuk is. Wat niet altijd zo hoeft te zijn. Dat is dan ook de reden dat garages beginnen met wissen en dan kijken of de melding precies zo weer terug komt.
Idk1969
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:19

Re: Abs lampje begint te branden tezamen met het rode handrempampje die gaat knipperen.

Bericht door Idk1969 »

Oh ok, duidelijk. Versie weet ik niet. Ben niet zo bekend met het uitlezen van dit soort dingen. Was iemand die ik ken die ermee bezig is geweest. Volgende week ga ik naar iemand toe die 3 jaar geleden de abs pomp vervangen heeft dus kent de bus.

Bedankt voor de gegeven input. En een foto van de bus krijg ik er niet op omdat de foto's te groot zijn. Sorry daarvoor.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4866
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Abs lampje begint te branden tezamen met het rode handrempampje die gaat knipperen.

Bericht door Hanz »

De symptomen die je beschrijft staan vermeld in de handleiding (Owners Manual Multivan 1996).
Misschien heb je hier iets aan.
ABS.jpg
(55.05 KiB) 312 keer gedownload
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Idk1969
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:19

Re: Abs lampje begint te branden tezamen met het rode handrempampje die gaat knipperen.

Bericht door Idk1969 »

Het olie reservoir is goed gevuld. Het voorwiel is er wel af geweest en er is een schokbreker vervangen. Misschien is de sensor daardoor kapot gegaan tijdens het tikken op de bouten. Als ik een kilometer of 30 gereden heb begint hij te piepen. Daarvoor niks aan de hand. En als ik hem uitzet en weer start dan is hij weer goed.
Plaats reactie