Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wie kon er nou ramen tinten bij weetjewel

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Bericht door Adrie 260 »

Hee die John

Even een gekke vraag, zie je door die zwarte lak de oude tekeningen niet meer doorschijnen, zoals je weleens oude reclame ( lijmresten ) ziet zitten als deze er af gehaald is. Hij ziet er overigens :toppie uit .
Hoe is het verder in Spijk-city.

Groetjes Adrie
Black Diamond
Berichten: 154
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:06
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Black Diamond »

Hey Adrie.

Uhhhhhhhhhhhhh ja, helaas wel,nou ja helaas, er komt nog
een airbrush op, dus dan is het weer weg.
Maar was geen gekke vraag hoor, meer een goeie vraag
vind ik, je weet waar je op moet letten.

In Spijkcitty goed hoor.
Bij jullie ook in sommerdiek
Moeten binnenkort als het weer wat beter wordt maar weer
een meeting gaan doen aan het strand.



Groetjes van ons aan jullie

]
Laatst gewijzigd door Black Diamond op 03 jan 2008, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Bericht door Ron---63--- »

Ja kun je doen John, moet je wel ff je stoel verplaatsen :lach
Maar ff serieus: voorraam met folie wordt veeel te donker !! Ik had het bij mijn vorige bus ook. Staat supers maar savonds zie je gewoon geen mallemoer. Gevaarlijk dus.
Black Diamond
Berichten: 154
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:06
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Black Diamond »

Doe ik toch m,n xenon aan :bifun :bifun

Nee hoor Ron, de voorruit wordt niet gedaan :politie
Gebruikersavatar
wolfman
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:23

Re: foli op ruiten

Bericht door wolfman »

menno schreef:gisteren een stukje over getinte ruiten op TV bij "blik op de weg"
toen werd er (voor folie op de zijruiten) een bekeuring gegeven.
Overigens had deze dame het niet aangevochten bij de rechter, het is dus niet gezegd dat dit daadwerkelijk niet mag.

Ervaringen??

mvg,

Menno
Ik hoop dat het je nu duidelijk is.


Lichtdoorlatingsmeter voor getinte autoruiten:

Getint glas in autoruiten wint onder de automobilisten steeds meer aan populariteit.
Men wil graag de warmteontwikkeling in het voertuig en de schadelijke werking van zonlicht ermee tegengaan. Omdat het getinte glas ook het uitzicht van de bestuurder zodanig ernstig kan belemmeren dat het de verkeersveiligheid in gevaar brengt heeft de Politie in Nederland de beschikking over een lichtdoorlatingsmeter, de “Tintman”.


Politienorm:

De Politie treedt op met de Tintman om de lichtdoorlaatbaarheid te meten, deze moet op de voorruit en voorste portierruiten altijd minimaal 50% zijn. Hierbij kan worden opgemerkt dat uit ervaring van KLPD opsporingsambtenaren is gebleken dat als door autoruiten niet naar binnen kan worden gekeken de gemeten lichtdoorlaatbaarheid beduidend minder bedraagt dan 50%.

Werkwijze:


Weinig politievoertuigen zijn uitgerust met een “Tintman”. In het geval binnen uw regio op een politiebureau wel een geschikt meetmiddel aanwezig is, kan het voertuig bij het vermoeden dat één of meer ruiten niet aan de gestelde eisen voldoen, op grond van artikel 160 lid 4 WVW 1994 voor een nader onderzoek naar dat politiebureau worden overgebracht. Als vervolgens bij meting blijkt dat de lichtdoorlaatbaarheid minder dan 50% bedraagt, kan een ‘aankondiging van beschikking worden uitgereikt. Hiervoor moet feitcode N420 B worden gebruikt. Tevens kan het kentekenbewijs deel 1 (A) worden ingevorderd, waarna betrokkene in de gelegenheid wordt gesteld om binnen 4 weken aan te tonen dat zijn voertuig weer aan de gestelde eisen voldoet.

Turnkey Instruments ontwikkelde in samenwerking met de Britse politie een gemakkelijk te gebruiken lichtdoorlatingsmeter (ook wel photoptic vehicle tint tester genoemd): de tintman. De meter werkt met een lamp die uitsluitend wit licht geeft en een lichtdetector waarmee het verlies aan lichtopbrengst wordt geregistreerd. Ook de lichtdoorlatendheid van gekromd glas en zelfs van motorfiets helmen kan met de tintman bepaald worden. De tintman is een compact portable apparaat, wordt met een druk op de knop geactiveerd waarna vrijwel direct het display kan worden uitgelezen.

Meer info:

http://www.politie.nl/zuid-holland-zuid ... t_glas.asp

http://www.autoworks.nl/default.aspx?nid=2571&abi=37621

http://www.tintman.nl
boomingbus
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:56
Locatie: nijmegen

Bericht door boomingbus »

hallo bij ron de vries kunnen ze ruitenblinderen en niet duur kijk maar op http://www.rondevries.nl




Achteruit
Compleet aangebracht inclusief BTW: € 149,-



Achterruit + 2 ramen zijkant
draairaam € 55,- vast raam € 49,- driehoek € 25,- pst.

Compleet aangebracht inclusief BTW: € 249,-



Achterruit + 2 draairamen + 2 ramen zijkant (bus)
Compleet aangebracht inclusief BTW: € 389,-



Achterruit +2 draairamen + 2 ramen zijkant (MPV)
achterruit € 115,- draairaam € 55,- vast raam € 45,-

Compleet aangebracht inclusief BTW: € 389,-



Achterruit +2 ramen + 4 draairamen(MPV)
achterruit € 115,- draairaam € 55,- vast raam € 45,- driehoek € 25,- pst.

Compleet aangebracht inclusief BTW: € 569,-
LIFE IS LIKE A DREAM
Smit
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:23
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht door Smit »

vraagje:

Welke % lichtdoorlaat is nu geschikt voor het meeste zicht en toch niet direct in iemand zijn giegel kijken???

is dat 80% lichtdoorlaat, of 70% of begint er enigszins iets te werken bij pas 50% lichtdoorlaat?? Wat is jullie ervaring hiermee?
1,8 8v Benzine Thee 4 1991
Gebruikersavatar
wolfman
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:23

Bericht door wolfman »

Smit schreef:vraagje:

Welke % lichtdoorlaat is nu geschikt voor het meeste zicht en toch niet direct in iemand zijn giegel kijken???

is dat 80% lichtdoorlaat, of 70% of begint er enigszins iets te werken bij pas 50% lichtdoorlaat?? Wat is jullie ervaring hiermee?
Om s'avonds goed zicht te houden en aan de norm te voldoen zouw ik gewoon 65% folie er op doen,als je witglas heb zouw je naar de 55 a 60% kunnen gaan.
als ik het voor je kan doen mail me maar voor de prijs.
en als je het zelf wilt doen ik verkoop ook folie los.ook de folie die aan de nieuwe norm voldoen.
:mail me maar als je vragen of wat anders wilt weten.
Plaats reactie