Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Golf 6 stuur inbouwen

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Golf 6 stuur inbouwen

Bericht door Jeroen T5 204 »

Multivan Generation schreef: 02 nov 2017, 18:27 Volgens mij levert de firma OEMplus spulletjes zodat je dit werkend kunt krijgen..
Ja Peter, voor een Golf 7 stuur in een T5GP.

Aangezien het stuur uit een Passat CC komt van 2009 ben ik benieuwd of daar misschien dezelfde stuurwiel module inzit als de Golf 6 GTI/GTD stuurtjes.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Bakkie
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2017, 21:10

Re: Golf 6 stuur inbouwen

Bericht door Bakkie »

Hier enkele foto's van mn stuur.
Even de airbag eraf gehaald, daar is te zien dat er in mn stuur iets van een module zit van waar de draden gaan en komen.

Bij mn vorige auto, Passat 3C uit 2007, zat de stuurmodule onder de stuurkolom gebouwd, maar dat is bij een T5gp niet het geval, deze zit waarschijnlijk al in de BCM verwerkt van wat ik lees op duitse sites.

Als ik zoek op MF sturen voor een T6 of een golf 7 die hebben meer knoppen en ook de cc zit er dan op aan de linkerkant. Op de foto's zonder airbags zie ik daar ook nergens een module in de sturen zitten... Maar ook bij enkele foto's van (volgens de advertentie) een T5GP stuur zie ik geen module...
Misschien is het dus wel zo dat dit stuur dan niet past/werkt in een T5gp en daarvoor te "oud" is?

Misschien maar eens iemand zoeken met nieuwer stuur, wie zn stuur ik even kan proberen om te kijken of het dan wel werkt :gekte
Bijlagen
IMG_5029.JPG
IMG_5024.JPG
IMG_5028.JPG
IMG_5023.JPG
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Golf 6 stuur inbouwen

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik denk dat er nog een draad mist. Als ik het zo bekijk is het dezelfde module als in de Golf 6 stuurtjes. Die moeten 1 op 1 werken in jou bus.

Of die module is stuk omdat er ook niks in VCDS/Vagcom te zien is.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Bakkie
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2017, 21:10

Re: Golf 6 stuur inbouwen

Bericht door Bakkie »

Je bedoeld een draad tussen de gele connector op de sleepring en het stuur? Het stuur werkte overigens wel in mn Passat, dus module in stuur stuk zou ik niet denken.

Kwam er vanavond ook “per ongeluk” achter dat de schakel flippers wel werken. Drukte op de linker flipper en de dsg schakelde zomaar terug, beide flippers werken.
Dus er is toch wel zeker iets van een communicatie, maar waarom de rest niet werkt...
Bakkie
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2017, 21:10

Re: Golf 6 stuur inbouwen

Bericht door Bakkie »

Eindelijk de boel werkend gekregen vanavond!

Na een tip van iemand om te zorgen dat echt al mn fouten eruit zijn, vanavond eindelijke even tijd om met vcds aan de gang te gaan.

De module navigatie uit gezet (zit niet meer in deze radio) fouten radio er uit gehaald (stond op meer speakers ingesteld als dat er in zitten) en toen wilde het nog niet.
Ook nog een fout in mn gateway door module 4b? die er blijkbaar niet is of iig niet communiceert.
Nog een keer een scan en toen was de lijst eindelijk zonder rode regels en dus geen fouten meer en werkte het stuur ook!

Bedankt voor de hulp hier! :yes
Mickel17
Berichten: 76
Lid geworden op: 04 feb 2018, 19:44

Re: Golf 6 stuur inbouwen

Bericht door Mickel17 »

Nog een klein vraagje over dit topic. Heb ik n airbag nodig die uit n multifunctioneel stuur komt. Of alleen het kabelboompje met de 2-de aansluiting?
Alvast bedankt.
B-JAM
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2018, 20:05

Re: Golf 6 stuur inbouwen

Bericht door B-JAM »

Hallo allemaal
ik heb in 2017 een T5 2,5 TDI (2009) gekocht.
en ik ben hier heel tevreden over, maar ik wil graag een Multi stuur uit een golf 6 er inbouwen.
nou heb ik al een multi stuur en een airbag gekocht (een beetje snel)
en heb ik al wat gezien op you tube en gelezen op forums maar het inbouwen van een Multi stuur kom nog al wat bij kijken
de aansluiting op mijn sleepring (23516729) komt niet overeen met de stekker van mijn airbag en ook ik zie ook in een aantal filmpjes dat er
een stuurmodule onder het stuur zit maar bij mij zit er niets onder het stuur.
nou heb ik een aantal vragen over het inbouwen en aanpassen van het stuur.
wat heb je eigenlijk nodig om een Multi stuur werkend te krijgen?
Moet je een stuurmodule plaatsen of moet je de boardcomputer software matig aanpassen of kan je de sleepring aanpassen?
ik heb trouwens wel cruise control in mijn bus.
Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.
Groetjes Bastiaan
danny1983
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 sep 2020, 10:51

Re: Golf 6 stuur inbouwen

Bericht door danny1983 »

weet niet of een nieuw topic moet starten?maar stel mn vraag maar even hier ...heb van de week een golf 6 gtd stuur en airbag gekocht om in mn t5 van 2004 2.5 tdi te bouwen de stekker die er bij zat paste niet dus heb de stekker van het oude stuur overgezet alles er weer in gezet krijg geen foutmelding alleen de claxon doet het niet (ps zijn allebei zonder MF )iemand een idee hier?het enigste verschil is dat ronde buisje zie bovenste foto die zit niet op de oude kabel
Bijlagen
IMG_9685.jpg
IMG_9680.jpg
IMG_9679.jpg
Plaats reactie