Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zelf plaatsen slaaphefdak reimo

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
rene82
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 sep 2017, 08:58

Zelf plaatsen slaaphefdak reimo

Bericht door rene82 »

Ik ben afgelopen week bij 3 camperbouwers geweest om te kijken naar inrichting van onze t5 l1h1. Ik wil een slaaphefdak van reimo. Is er iemand die deze zelf heeft gemonteerd en me van tips en adviezen kan voorzien? Ik wil dit namelijk zelf gaan doen. Hoe moeilijk kan dit zijn? De bedrijven raden het echter af. Maar ik ben niet bang om dit zelf aan te pakken.

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Gebruikersavatar
De Bakkertjes 562
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:11
Locatie: Uithuizermeeden

Re: Zelf plaatsen slaaphefdak reimo

Bericht door De Bakkertjes 562 »

Hoi Rene

Paar maanden geleden zelf gedaan, ik had hiervoor al eens een low budget dak geplaatst op een T4 waarbij er veel uitzoek werk was.
Nu een echte Reimo dak geplaatst op de T5 als je inzicht hebt is dit goed te doen. Natuurlijk wel de tijd nemen om te meten, nog eens meten, en nog eens meten voordat je de zaag erin zet.
Daarna veel geduld hebben voor het drogen van het kit. Al met al goed te doen.
Maak de fout niet op een harde plasticleiding tussen de profielen te leggen dit nl gaat kraken.

Bij het Reimo dak zit een enorm goede werkbeschrijving.

Mocht je nog meer willen weten even een PB
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Zelf plaatsen slaaphefdak reimo

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou me goed verdiepen in de verschillen tussen de reimo slaaphefdaken. Ze zijn er nu zelfs met elektrische bediening. De daken met de polyester spoiler aan de voorzijde zijn stiller qua windgeruis. Ook goed uitpluizen hoe je de slaapplek wilt hebben, in hoeveel delen klapbaar en waar je wens qua vergrendelen van het dak naar uit gaat.

Die daken zijn ontwikkeld om door een goede DHZ-er te kunnen plaatsen. Verdiep je ook welke kit je wilt gaan gebruiken. Ik heb pas sika 260i gebruikt en die werkte erg prettig en hard iets sneller uit als de 252.

Als je ooit een zonnepaneel wilt gaan plaatsen, dan kun je voor de bedrading hiervoor al rekening mee houden en bijvoorbeeld al verleggen als je het versterkingsframe gaat monteren.

Groeten en veel plezier met inbouwen.

Peter
PS levertijd kan zo 12 weken bedragen. Iets om rekening mee te houden !!
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: Zelf plaatsen slaaphefdak reimo

Bericht door Anno »

Zelf plaatsen is niet zo heel moeilijk. Een takel of vorkheftruck is een handig hulpmiddel. Je moet wat moed hebben om gat er uit te halen. Van belang is de juiste drogingstijd en temperatuur van de te gebruiken kit.

Succes!
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
rene82
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 sep 2017, 08:58

Re: Zelf plaatsen slaaphefdak reimo

Bericht door rene82 »

Thanks voor de adviezen! De reacties stellen me gerust. Wellicht dat de combinatie van bed-bank, kasten-keuken en dak gunstig is qua inbouw prijzen. Anders ga ik het idd zelf doen. Ik zal wat laten weten tegen die tijd.
Plaats reactie