Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Project offroad style and on the road again 'banded steelies'
Re: Project offroad style
Dat soort plaatjes vind ik niet cool om te zien hoor, ik ben daar toch een beetje angstig voor , die Sharan velgen zijn niet verbreed toch, of wel?kikker schreef: ↑01 okt 2017, 22:15 Ik hoop dat je er meer geluk mee hebt dan ik.
Dit was me set sharan velgen. Nog geen seizoen mee rond gereden
Ik heb nu een verbrede set van een transporter er onder deze gaat al 3 seizoenen mee.
Ik weet niet hoeveel je naar buiten moet met je schuifdeurrail, maar deze zit met boutjes door je carrosserie heen en aan de binnenkant met een moer vast. Als het om mm gaat dan krijg je dat met carrosserieringen als opvulling ook voor elkaar.
de Schuifdeur rails kan ik inderdaad wel een beetje naar buiten brengen, kan ik er ook meteen wat verf achter rollen.
Bedankt voor de tip inderdaad.
André
Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'
Jou verbreed staal ziet er perfect uit!
Maar ik heb MN twijfels of ze sterk genoeg zijn.
Ik zelf heb verbrede vito velgen onder mijn bus, deze zijn van aanzienlijk dikker staal gemaakt als een velg van een personen wagen.
Maar ik heb MN twijfels of ze sterk genoeg zijn.
Ik zelf heb verbrede vito velgen onder mijn bus, deze zijn van aanzienlijk dikker staal gemaakt als een velg van een personen wagen.
T5.2 140 pk 4motion
Re: Project offroad style
[/quote]
Dat soort plaatjes vind ik niet cool om te zien hoor, ik ben daar toch een beetje angstig voor , die Sharan velgen zijn niet verbreed toch, of wel?
André
[/quote]
Orgineel 6.5j op de foto 8j. Dus ja die waren verbreed. Net langs de lasnaad gescheurd
Dat soort plaatjes vind ik niet cool om te zien hoor, ik ben daar toch een beetje angstig voor , die Sharan velgen zijn niet verbreed toch, of wel?
André
[/quote]
Orgineel 6.5j op de foto 8j. Dus ja die waren verbreed. Net langs de lasnaad gescheurd
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'
Nou , bedankt dan, dan hoop ik dat als dat bij mijn velgen gaat gebeuren ze eerst langzaam leeglopen en niet zomaar uit elkaar vallen.
Ik vind de lasnaad dan wel opeen rare plek zitten
bij mijn wielen zitten ze verder naar binnen.
Ik vind de lasnaad dan wel opeen rare plek zitten
bij mijn wielen zitten ze verder naar binnen.
Re: Project offroad style
Oei, de mijne zijn van een Mercedes vito.schnarf schreef: ↑10 sep 2017, 19:32 Tja , de ET waarde, ik weet niet meer hoe je het goed berekend.
de velgen waren 6,5 J , in cm 16,5 cm ET 38, er is vóór 4 cm bijgekomen dus 20,5cm en ik denk dan ET 18.
achter 6 cm bij gelast, dus 22,5 cm , dus ET 8.
in J / inch is de set nu 8,07 J en 8,85 J.
Misschien zit ik ernaast , ik kan de ET waarde ook gewoon opmeten natuurlijk.
Ik heb de breedte zo genomen , dat de schuifdeur nog nog langs de velg schuift.
Wordt vervolgt.....
Zijn voor 23 cm en achter 25 cm breed.
Voor is er vier cm tussen gelast, en achter zes.
Hoop dat het past
Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'
sorry Erik,
ik las je reactie niet goed, jij hebt Vito wielen, die zijn heel goed en ook zwaar belastbaar lijkt me. heb je ook 17 inch?
De Vito wielen hebben hogere ET ik dacht 60 , dus die gaan zeker passen.
Ik dacht dat de Tiguan wielen meteen goed zouden staan door de lagere ET en dus niet hoefde te verbreden maar dat was niet zo, zie het verloop van dit topic.
Heb je al foto's?
ik las je reactie niet goed, jij hebt Vito wielen, die zijn heel goed en ook zwaar belastbaar lijkt me. heb je ook 17 inch?
De Vito wielen hebben hogere ET ik dacht 60 , dus die gaan zeker passen.
Ik dacht dat de Tiguan wielen meteen goed zouden staan door de lagere ET en dus niet hoefde te verbreden maar dat was niet zo, zie het verloop van dit topic.
Heb je al foto's?
Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'
Stel, he,
Als ik mijn busje te koop zou zetten, wat zou ik er dan voor kunnen vangen ongeveer.
400.000 op de teller en dan met nieuwe Koppeling en druklager , of juist zonder deze reparatie.
zonder 17 inch velgen.
Misschien is er iemand die juist zoiets zoekt als goedkope camper oplossing.
Ik wil wel graag vermelden dat ik € 60.- per kwartaal aan wegenbelasting betaal, geen grap.
.......
Als ik mijn busje te koop zou zetten, wat zou ik er dan voor kunnen vangen ongeveer.
400.000 op de teller en dan met nieuwe Koppeling en druklager , of juist zonder deze reparatie.
zonder 17 inch velgen.
Misschien is er iemand die juist zoiets zoekt als goedkope camper oplossing.
Ik wil wel graag vermelden dat ik € 60.- per kwartaal aan wegenbelasting betaal, geen grap.
.......
Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'
Nou stel dat ik gewoon verder ge met het opknappen van de bus,
vandaag maar weer verder gegaan met het leeghalen van de camper om te kijken wat er allemaal loos is.
nou de foto's zeggen genoeg , ik moet zeggen het valt mij mee, niets aan gedaan vanaf maart 1991 he.
Gat 1.
en de rest
je zou er moe van worden, oja dit is Knox ons jongste kind.
Morgen ga ik maar eens wat lassen, ik neem gewoon vlak staal eigenlijk omdat er toch weer een houten plaat overheen komt.
Eerst maar eens kijken wat er nog tevoorschijnkomt.
vandaag maar weer verder gegaan met het leeghalen van de camper om te kijken wat er allemaal loos is.
nou de foto's zeggen genoeg , ik moet zeggen het valt mij mee, niets aan gedaan vanaf maart 1991 he.
Gat 1.
en de rest
je zou er moe van worden, oja dit is Knox ons jongste kind.
Morgen ga ik maar eens wat lassen, ik neem gewoon vlak staal eigenlijk omdat er toch weer een houten plaat overheen komt.
Eerst maar eens kijken wat er nog tevoorschijnkomt.
Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'
Ik heb inmiddels nog een project met verbreed staal,
Een verlengde Aerox met een naar 8J verbreed 13 inch velgje achter.
Een verlengde Aerox met een naar 8J verbreed 13 inch velgje achter.
Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'
Even nagedacht over de inrichting zoals ie nu is.
We vinden het bed erg krap en dat irriteert me al zolang we de bus hebben,
ik zit eraan te denken om er een nieuw achter gedeelte van het interieur in te maken waarbij we de hoge kast en de koelkast 'deleten'.
in de vrijgekomen ruimte maak ik dan een nieuwe lage kast voor de accu en andere electronica zoals de lader.
deze kast wordt zo hoog als de 'bedbodem' en kan zodoende met een extra kussen de breedte gebruiken van bijna de hele bus in dat gedeelte.
Onze spullen bergen we eigenlijk altijd op het bovenbed dus we kunnen goed zonder deze kasten, de koelkast is stuk en oud dus die gebruikten we eigenlijk alleen als frisdrank en brood kast.
Dat gaat natuurlijk niet over de hele lengte maar ik denk dat dat toch beter slaapt, zeker als je daar weer een lekker topmatras op legt.
Omdat ik best lang ben en altijd met de voeten over de rand lig maak ik het gedeelte achter de bank waar nu de watertankkast is iets langer maar nog steeds uitneembaar, zodat de bank genoeg naar achter kan om de keuken kast te openen.
Aan de schuifdeur kant haal ik die hele grote watertank ook weg en maak ik daar een veel kleinere kast voor een kleine Jerrycan met water.
Zodoende krijg ik veel met ruimte voor het niet camper gebruik van de bus.
Dan wil ik wel graag een aantal hoge afleg vakken maken aan de onderzijde van het vaste deel van het bovenbed aan beide zijden maar niet tegen de achterklep zodat als je opstaat, niet meteen je kop stoot
Deze zomer wil ik dat dan gaan maken.
We vinden het bed erg krap en dat irriteert me al zolang we de bus hebben,
ik zit eraan te denken om er een nieuw achter gedeelte van het interieur in te maken waarbij we de hoge kast en de koelkast 'deleten'.
in de vrijgekomen ruimte maak ik dan een nieuwe lage kast voor de accu en andere electronica zoals de lader.
deze kast wordt zo hoog als de 'bedbodem' en kan zodoende met een extra kussen de breedte gebruiken van bijna de hele bus in dat gedeelte.
Onze spullen bergen we eigenlijk altijd op het bovenbed dus we kunnen goed zonder deze kasten, de koelkast is stuk en oud dus die gebruikten we eigenlijk alleen als frisdrank en brood kast.
Dat gaat natuurlijk niet over de hele lengte maar ik denk dat dat toch beter slaapt, zeker als je daar weer een lekker topmatras op legt.
Omdat ik best lang ben en altijd met de voeten over de rand lig maak ik het gedeelte achter de bank waar nu de watertankkast is iets langer maar nog steeds uitneembaar, zodat de bank genoeg naar achter kan om de keuken kast te openen.
Aan de schuifdeur kant haal ik die hele grote watertank ook weg en maak ik daar een veel kleinere kast voor een kleine Jerrycan met water.
Zodoende krijg ik veel met ruimte voor het niet camper gebruik van de bus.
Dan wil ik wel graag een aantal hoge afleg vakken maken aan de onderzijde van het vaste deel van het bovenbed aan beide zijden maar niet tegen de achterklep zodat als je opstaat, niet meteen je kop stoot
Deze zomer wil ik dat dan gaan maken.
Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'
Stel ik verkoop mijn bus.......
Toch maar opknappen en ermee blijven rijden , goedkoper rijden kan je toch niet
Groetjes
Toch maar opknappen en ermee blijven rijden , goedkoper rijden kan je toch niet
Groetjes
Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'
nou de eerste plaatjes zitten erin,
Ik doe het niet zo mooi als Odorf maar gelukkig komt er straks weer een stevige houten vloer over de bodem dus ik heb er toch vertrouwen in.
Ben wel meteen aan de slag gegaan met het ontdreunen van de grote vlakken metaal.
Hiervoor heb ik een Multi layer Extra ontdreunings materiaal van 5mm dik en gewoon omdat het kan heb ik er twee lagen opgeplakt
Ik denk wel dat ik de camper niet klaar heb voor het leuke weekendje maar op een matras op de bodem slapen kan ook.
Ik doe het niet zo mooi als Odorf maar gelukkig komt er straks weer een stevige houten vloer over de bodem dus ik heb er toch vertrouwen in.
Ben wel meteen aan de slag gegaan met het ontdreunen van de grote vlakken metaal.
Hiervoor heb ik een Multi layer Extra ontdreunings materiaal van 5mm dik en gewoon omdat het kan heb ik er twee lagen opgeplakt
Ik denk wel dat ik de camper niet klaar heb voor het leuke weekendje maar op een matras op de bodem slapen kan ook.
Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'
lang en veel las, kit en verf verhaal kort.
wat een klus, maar alles is goed gelast en voorzien van een goede laag zinkverf,3M strijkkit , tectyl 190 en daarna een laagje bijna dezelfde kleur groene verf waar inmiddels weer een laag matblauw over zit.
als extraatje een plaatje van de nieuwe 'foute' aanwinst , een Honda Scoopy uit 1992, komt van dezelfde Familie als de bus en mag ook niet meer in Amsterdam rijden.
Ik heb ook nog een zelfbouw schuifdeur geleide rail verbreding gemaakt met 4 stukjes PVC pijp en koppelmoeren , ziet er best cool uit, zal er morgen een fotootje van maken.
Het volgende is dat ik de twee achterste ramen laat verwijderen om om daar ook de roest aan te pakken.
wat een klus, maar alles is goed gelast en voorzien van een goede laag zinkverf,3M strijkkit , tectyl 190 en daarna een laagje bijna dezelfde kleur groene verf waar inmiddels weer een laag matblauw over zit.
als extraatje een plaatje van de nieuwe 'foute' aanwinst , een Honda Scoopy uit 1992, komt van dezelfde Familie als de bus en mag ook niet meer in Amsterdam rijden.
Ik heb ook nog een zelfbouw schuifdeur geleide rail verbreding gemaakt met 4 stukjes PVC pijp en koppelmoeren , ziet er best cool uit, zal er morgen een fotootje van maken.
Het volgende is dat ik de twee achterste ramen laat verwijderen om om daar ook de roest aan te pakken.
Laatst gewijzigd door schnarf op 07 mei 2018, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.