Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rolf en zijn busje

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
WelkomBuiten
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jan 2017, 12:51

Rolf en zijn busje

Bericht door WelkomBuiten »

Hoi allemaal,

Voor ik technische vragen ga stellen, zal ik mezelf na een jaartje meelezen ook eens voorstellen. Ik ben Rolf, zorg- en buitensportondernemer en sinds eind vorig jaar in bezit van een '03 2.5TDI California in Elegancegrün. Het is een jonger broertje (zusje?) van onze '79 1600cc T2 Kombi (voormalig brandweerpersonenbus). Beide bussen dus één van de laatsten uit hun generatie.

Door verschillende gezondheidsprobleempjes is een 'gewone' auto nogal beperkend voor me. Onze T2 hebben we lang als dagelijks vervoer gereden, maar dat werd steeds minder praktisch met een jong gezin en een eenmanszaak. Na een paar saaie jaren in een Peugeot Partner begon het me te dagen dat een hefdakcampertje de logische volgende stap was. We hadden al wat camperervaring met de ('12) Ford Nugget van mijn ouders, daardoor al een goed beeld van wat we wel en niet wilden: parkeergarageproof, hefdak, fabriekscamper, roestvast, 2,5 tdi, cruise control, airco en standkachel. Na enig speuren (de jacht was erg leuk) kwam ik bij deze bus uit, die het maar moest worden. Particuliere verkoop, dus best een risico met voor mij best veel geld.

Ondanks een positieve Dekra-keuring na een half jaar toch flink kosten toen ik voor het eerst bij de VW-garage kwam. Ik wilde hem graag op dealeronderhoudsniveau krijgen, dus dat is ook een beetje mijn eigen schuld. Door het jaar heen hoop ik er zelf wat klusjes aan te gaan doen, maar T2 en huis vormen al genoeg werk, dus grote klussen en jaarlijkse beurten blijven bij de dealer. Dit forum blijkt een flinke bron van informatie te zijn.

In het jaar dat ik de bus nu rij heb ik er ontzettend veel plezier mee als dagelijks vervoer, mobiel kantoor, kleedruimte, kantine, gezinscampertje (met flinke bustent) en basiskamp voor mountainbike- en kanotochtjes. Hopelijk gaat dat nog lang zo zijn, zonder dat de milieulobby teveel roet in het eten gaat gooien.
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Rolf en zijn busje

Bericht door Blue Star »

Hoi Rolf.

Welkom op ons superforum :wjw :yes
En leuk dat je naast je T5 ook een T2 hebt.
Voor mij is dat al lang geleden dat ik mijn T2 had. ( 89 / 90).
We wensen je veel plezier met je :driveT5 .
En misschien vindt je het ook leuk om op 14-01-2018 op de :wjw Nieuwjaars Meeting te komen in Tienhoven.

Gruß Fred
New Blue Star Bulli XXL :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Plaats reactie