Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

slaap hefdaken

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: slaap hefdaken

Bericht door Multivan Generation »

Bram 696 schreef: 30 nov 2017, 13:59 Dat is het zeker, op een bijna zelfde bedrag kwam ik ook bij de alternatieven (Reimo of SCA).

Tenzij je naar Atrion, FSL of Rivia Ede ging, dat scheelt serieus geld, maar die kwaliteit stond mij persoonlijk toch niet helemaal aan.
Ik kwam op 6400 euro voor een SCA 192 comfort (lange wielbasis), in kleur+extra dingen in kleur + bearlock inbouw.
Wel zelf de hemel afwerken, aber ja das macht Spass :gekte
Wachttijd 12 weken (voor wie even denkt een dak op te halen, is echt een kwestie van vooraf plannen)

Groeten Peter
Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 mei 2008, 11:08
Locatie: zuid holland

Re: slaap hefdaken

Bericht door Bram 696 »

Daar had ik dan weer geen zin en wilde het totaal afgewerkt hebben, dus dat verklaart het laatste stukje, niet iedereen is even handig als jij Peter :)

De prijs ik betaalde was inclusief hemel afwerking en extra ingebouwde verlicht langs de randen en ik kon met een week terecht dat is mij ook wat waard en uiteraard wat je zegt goed plannen kan geld schelen, maar door omstandigheden is het nu zo gelopen en was er niet heel veel extra tijd en ben ik heel blij met de prijs en wat ik ervoor krijg en dat is denk het belangrijkste. :yes
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: slaap hefdaken

Bericht door moosev »

Ter vergelijking: Voor een Reimo LWB (type nr 21085 en 21081) incl montage, excl bed en in standaard wit, (bus is ook wit) was ik 4650.- kwijt.

O ja, wel een maand of 4 levertijd...

gr

René
Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 mei 2008, 11:08
Locatie: zuid holland

Re: slaap hefdaken

Bericht door Bram 696 »

10 jaar geleden had ik mijn eerste slaaphefdak laten plaatsen, dat was een zelfde type Reimo als jij omschrijft, alleen toen was ik maar rond de 3250,- ~ 3500,- kwijt en ja het was een echt Reimo dak, dit was wel zonder bed, wel in kleur gespoten en gemonteerd. Dit was op de zwarte T4 (mijn eerste bussie) die nog steeds als mijn profiel foto staat. Daarna heb ik een tijd een California gereden en nu gaan we weer voor een zelfbouw (vanwege meer keuze voor interieur), dus ik schrok wel van de huidige prijzen of ik heb toen heel veel mazzel gehad :gekte

Het blijft veel geld, zeker weten, het is waard wat jij vindt dat het waard is en of je er blij van wordt en dat ben ik nu :yes
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: slaap hefdaken

Bericht door moosev »

Bram, ga je ons laten meegenieten van de ombouw? Erg benieuwd naar de foto's van het HiLo dak en de indeling waar je voor gekozen hebt.
Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 mei 2008, 11:08
Locatie: zuid holland

Re: slaap hefdaken

Bericht door Bram 696 »

Dat ga ik zeker, moet alleen even kijken waar ik makkelijk de plaatjes neer kan zetten om deze weer hier te kunnen linken/laten zien.
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: slaap hefdaken

Bericht door sanderdb »

google foto
Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 mei 2008, 11:08
Locatie: zuid holland

Re: slaap hefdaken

Bericht door Bram 696 »

Dit was nog bij de ombouwer, moet nog foto's maken van hou hij nu is, maar alvast een voorproefje :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: slaap hefdaken

Bericht door sanderdb »

mooie kleur
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: slaap hefdaken

Bericht door brugseb »

mooi, strakke afwerking, en inderdaad een HEEEEEEL hoog type hefdak :nuts
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: slaap hefdaken

Bericht door Multivan Generation »

Mooie kleur auto, en fraaie afwerking :toppie
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: slaap hefdaken

Bericht door moosev »

Dat ziet er mooi uit! Dat vraagt om meer foto's!
Hoe krijg je dit dak weer dicht? Trapje pakken? :bifun
Verbazend dat dit dak dan weer zo plat is als het weer dicht is.
Mooie kleuren combi trouwens.
Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 mei 2008, 11:08
Locatie: zuid holland

Re: slaap hefdaken

Bericht door Bram 696 »

Bedankt voor alle complimenten, ben er ook heel blij mee :yes
moosev schreef: 02 dec 2017, 15:10 Hoe krijg je dit dak weer dicht? Trapje pakken? :bifun
Ik kan met mijn vingers net bij de handgreep aan het dak en ik ben 1.93m hierdoor kan ik mij voorstellen dat niet iedereen hier bij kan haha.
Er zitten ook twee los hangende grepen/banden, waarmee je het dak omlaag kan trekken, dit wordt ook op die manier aangeraden.
De gasveren staan nu vrij stevig afgesteld, waardoor je best wat kracht moet zetten om het geheel te sluiten, ik kan het aanpassen, maar ik vind hem nu wel lekker open gaan.
jan2009 schreef: 02 dec 2017, 12:10 Ben wel benieuwd hoe dat er in gesloten toestand uit ziet.
Zie dat er zelfs aan de bovenzijde hetzelfde profiel in zit als origineel in het dak van een T5
Ik zal zo nog wat extra foto's plaatsen van het dak als hij gesloten is.
De rand is gewoon de originele bus, de dak valt binnen de randen. Hierdoor is hij echt minimaal hoger.

Iemand vroeg mij ook naar de binnen hoogte met de slaapplank erin.
Ik heb de Multivan 7 persoon uitvoering met de drie zits achterbank en de vier losse stoelen.
Uitgaande dat ik echt goed strak rechtop ga zitten:
Achterbank:pas ik precies tussen, raak net het dak/bed.
Tussenstoelen: hou nog een paar centimeter over.
Voorstoelen: te krap, deze sluit plank ligt net wat lager dan het bed, heb stoelen die kunnen draaien, maar deze zijn niet in hoogte verstelbaar. Terwijl draaien van mij niet hoeft, dus zoek het precies andersom :nuts
Daar moet ik nog een oplossing voor zoeken (zal daar eens voor zoeken in het forum of een ander topic voor starten).
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 mei 2008, 11:08
Locatie: zuid holland

Re: slaap hefdaken

Bericht door Bram 696 »

Hierbij de foto's in gesloten stand.

Afbeelding

Afbeelding

Totaal geen windgeruis, ook met hogere snelheden (uiteraard alleen op de autobahn :lach), geen bij geluiden of trillingen. Echt een top aankoop tot nu toe.
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: slaap hefdaken

Bericht door sanderdb »

mooi hoor
Plaats reactie