Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuw op weetjewel.nl

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Nieuw op weetjewel.nl

Bericht door RoelandZ »

Hoi allemaal, ik ben Roeland uit Veldhoven en heb 2 weken geleden een mooie California Freestyle bouwjaar 2004 van de 1e eigenaar mogen overnemen. Hiervoor was ik in het bezit van een T5 2008 1.9tdi gesloten bestel.

Het is even wennen aan de T4 met zn extra gewicht en compleet andere koppelkromming :ikrij

De Freestyle is volledig dealer onderhouden bij VW camper centrum Amerfoort, laatste beurt 7000km geleden uitgevoerd bij 177dkm.
De stikker van het vervangen van de distributie was onleesbaar geworden dus even gebeld met VW ccA, vervangen bij 86dkm was het antwoord. Ze houden 120dkm of 10 jaar aan voor het vervangen van de distributie.

Maar na het lezen op het forum rijdt het niet zo lekker meer.... Dus de distributie's met alle rollen en waterpomp worden zaterdag vervangen :jump

Ik moet zeggen dat :wjw een top forum is, ik kan alles vinden wat ik wil weten over mijn busje :yes
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nieuw op weetjewel.nl

Bericht door J vd Pal »

Welkom! Vorige eigenaar mazzel gehad met de distributie, van mijn 2002 Westfalia is de riem na 122.000 (in 2010) vervangen en op de nieuwe sticker stond toen al dat de volgende na 90.000 km moest, of 6 jaar. De 120.000 of 10 jaar is al jaren niet meer de VW norm en daar is een goede reden voor. Vreemd dat ze in Amersfoort daar anders over denken. Wijs besluit om hem meteen te laten vervangen!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Nieuw op weetjewel.nl

Bericht door RoelandZ »

Ik moet het een beetje nuanceren denk ik. De medewerker die ik maandag heb gesproken heeft voor mij een onbekende functie binnen het bedrijf. Voor het zelfde geld is het een onwetende verkoper. :knipoog

Het viel mij op dat in het onderhoudsboekje staat dat ik geen recht meer heb op mobiliteit service. Misschien heeft de vorige eigenaar het advies om de distributie te vervangen bij de laatste beurt wel genegeerd. :muur
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Nieuw op weetjewel.nl

Bericht door Blue Star »

Hoi Roeland,

Welkom op ons super :wjw Forum :yes
Maar daar ben je al achter :gekte
Gefeliciteerd met je Freestyle Bulli :campingT4
Uiteraard heel veel plezier met je Bulli en vele veilige km's en mooie tochten.

Mocht je zin hebben op onze :wjw Nieuwjaars Meeting te komen,
op 14 01-2018 te Tienhoven, dan ben je meer dan welkom :proost
Kan je niet alleen de mede :wjw 'ers leren kennen, maar ook de vele andere Bulli's bekijken. :ie

New Blue Star Bulli XXL
New Blue Star Bulli XXL

Groeten Fred
New Blue Star Bulli XXL :zwaai :zwaai
:wjw Nieuwjaars Meeting Team
No road ? Not a problem ! :ikrij
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Nieuw op weetjewel.nl

Bericht door RoelandZ »

Vandaag goed bezig geweest! Distributie’s gewisseld en cruise controle gemonteerd en geactiveerd.

Cruise controle voor 87 euro :ie
Plaats reactie