Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bestaat er een motorklep slot?

vragen over de T5
Plaats reactie
FrankdeSchipper
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:19

bestaat er een motorklep slot?

Bericht door FrankdeSchipper »

Hallo,
Ik zou graag mijn motorklep op slot willen doen. Als je nu in de auto bent, kun je gemakkelijk de motorklep open doen door dat handeltje.
Ik zou graag, omdat kort geleden mijn oude bus gestolen is, bijv. de accu willen loskoppelen, maar dat heeft alleen zin als je er dan vervolgens niet eenvoudig bij kunt.

Ik dacht: er is vast een slotje dat je op die handel kunt doen of heeft iemand iets slims bedacht?
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: bestaat er een motorklep slot?

Bericht door sanderdb »

Wel een goed idee eigenlijk, kleine 12v accu in de auto voor alarm en cv, en verborgen afsluiter voor de normale accu.
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: bestaat er een motorklep slot?

Bericht door ArieV »

Als je de accu los haalt ben je iederedag je radio geheugen kwijt en je boordcomputer is leeg kwa km standen.

Je kan het staalkabeltje los halen van de handel en die verleggen/verlengen naar een plek waar ze hem niet verwachten.
Onder de stoel bijvoorbeeld.
FrankdeSchipper
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:19

Re: bestaat er een motorklep slot?

Bericht door FrankdeSchipper »

Daar heb ik ook al aan gedacht, dat staalkabeltje. Maar ik dacht er is vast wel iemand die het al beter heeft verzonnen met een slotje of zo...

@ bobv Het filmpje laat zien hoe je binnen een paar seconden zonder sleutel de deur open doet. Dus nog een paar seconden later ook weer onder de motorklep zit... De leader is langer dan het filmpje, dat geef ik toe.

Ik dacht aan een onderbreking van de startmotor of zoiets, dan heb je dat radio-probleem niet.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: bestaat er een motorklep slot?

Bericht door heemskerk »

Aanpassingen kunnen niet altijd zonder meer, Wanneer CAN de gekoppelde componenten niet (meer) detecteert krijg je foutmeldingen in het systeem. Er is al heel veel geschreven over beveiligingsmogelijkheden(en onmogelijkheden) die wel kunnen mbt tot de T5. Even de zoekfunctie gebruiken en je komt de donkere dagen wel door.
FrankdeSchipper
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:19

Re: bestaat er een motorklep slot?

Bericht door FrankdeSchipper »

Nou ja, (binnen komen +3sec) is het openen van de motorklep. Dus ze hebben wel iets met elkaar te maken.
Zou er een slot op zitten dan is het (binnen komen + 'een hoop gedoe' + 3 sec)
Plaats reactie