Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mijn volgende Auto wordt geen Vw Transporter meer

vragen over de T6
Plaats reactie
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Mijn volgende Auto wordt geen Vw Transporter meer

Bericht door Ikenmijnkois »

Beste leden
Ik heb besloten geen VW Transporter meer te Kopen.
Ik heb het altijd een prima auto gevonden, maar door omstandigheden neem ik nu een andere.
Het Wordt een Peugeot Expert 2.0 Bleu Hdi 150 pk lange uitvoering.
Ik hoop hier langer plezier van te mogen hebben.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4453
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Mijn volgende Auto wordt geen Vw Transporter meer

Bericht door Henk-1 »

Hoi ikenmijnkois ,

eens een weetjeweller altijd een weetjeweller

Veel plezier met je nieuwe auto :ikrij :winter
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Mijn volgende Auto wordt geen Vw Transporter meer

Bericht door Egbert&Manon »

Jammer dat je door omstandigheden deze keuze moet maken.

Veel probleemloze kilometers toegewenst met de Leeuw.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Mijn volgende Auto wordt geen Vw Transporter meer

Bericht door Multivan Generation »

Heb je al iets van de verzekering vernomen?

Veel plezier met de Peug.
Ik rij er zelf ook met eentje.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jordydereus

Re: Mijn volgende Auto wordt geen Vw Transporter meer

Bericht door jordydereus »

2.0 hdi is oke.

Mijn volgende is ook geen transporter...
Maar wel vw.... :knipoog
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: Mijn volgende Auto wordt geen Vw Transporter meer

Bericht door Ikenmijnkois »

Multivan Generation schreef: 29 dec 2017, 16:30 Heb je al iets van de verzekering vernomen?

Veel plezier met de Peug.
Ik rij er zelf ook met eentje.. :knipoog
Hoi Peter
Nee ik heb nog geen nieuws gehoord van de verz.
Ik lig eigenlijk best wel een beetje overhoop met de verz.
Ik was achteraf toch wel verz voor nieuwwaarderegeling dat staat uit eindelijk op de polis onder het kopje polisgegevens.
Ik ben al risk verz. ook voor diefstal het meest uitgebreide.

Onder polisvoorwaarde staat ook iets in code taal op het polisblad staat de code bcc 14-1 Casco compleet bestel?
Je moet een geleerde zijn om te weten waar het staat, op de site.
Wat de code inhoud, het is echt niet te zien. Ik heb toen de tussen persoon geraadpleegd hij gaf te kennen dat de uitkomst daarvan in het archief staat, die luid als volgens dat ik de dagwaarde betaald krijgt. En dat gaat er bij mij niet in. Er staat duidelijk op het polisblad nieuwwaarderegeling en er staat niet dagwaarde op!!!
Ik woon in het zuidwesten van het land de verkoper van de VW T6 werkt bij de dealer waar ik hem gekocht heeft in Hengelo, we hebben over en weer met elkaar ge-Apt via wats-Ap hij stelde voor kunnen we u nog een goed voorstel doe met de verz. 15 % korting en 3 jaar aanschafwaarde.
Daar heb ik op gereageerd dat ik eest de auto moet zien in het Eggie, ik heb die gegevens nog op mijn mobiel staan.
op de papieren staat idd de korting 15 % en nieuwwaarderegeling dus je gaat er dan ook vanuit dat je hiermee te maken hebt.
Maar de verz. zegt gewoon dat je dagwaarde krijgt. hij zegt ook dat achter nieuwwaarderegeling had moeten staan NIET VAN TOEPASSING maar dat staat er niet. er staat standaard regeling achter, en dat houd in dat als die in het 1e jaar gestolen wordt krijg je over het hele bedrag 100% die van mij was 1 jaar en 5 dagen oud, dus voor mij geld 13e maand, dat ik over de eerste €12.500,00 98.5% betaald krijgt en over de rest waarde van boven de € 12.500,00 tot aan de waarde die ik betaald hebt 98%.
die is natuurlijk voor mij veel beter dan de dagwaarde waar de verz. Op doelt.
Ik heb gevraagd aan een advocaat of zij hier naar kunnen kijken.
Dus moet het nog maar even afwachten.
Ik zou zeggen kijk even bij u zelf op het polisblad en bestudeer goed of er niet ergens iets staat waar je achteraf spijt van kan krijgen.
overigens wordt dit de auto die ik gekocht hebt
https://www.autowereld.nl/peugeot/exper ... /foto.html
Alleen heb ik de 150 pk uitvoering en heb de stalen enkele cab vervangen voor een verdiepte. verder heb ik lat om lat en heb de optie genomen voor een verhoogd laadruimte van 1509 KG
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Mijn volgende Auto wordt geen Vw Transporter meer

Bericht door Multivan Generation »

Heb je er ook mee gereden, met die motor-uitvoering die je besteld hebt?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: Mijn volgende Auto wordt geen Vw Transporter meer

Bericht door Ikenmijnkois »

Multivan Generation schreef: 29 dec 2017, 21:20 Heb je er ook mee gereden, met die motor-uitvoering die je besteld hebt?
Nee, geen ene dealer had hem staan, alleen in Zwolle hadden ze hem nog staan, niet gereden wel in een 120 pk versie gezeten zit goed.
Zal best wel een verschil zijn met de T6 maar ook hier kan ik mijn boterham mee verdienen.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
mulrivan-edition
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49

Re: Mijn volgende Auto wordt geen Vw Transporter meer

Bericht door mulrivan-edition »

Heb bij mij op de zaak voor een monteur een Citroën jumpy 2.0 HDI 120 pk.
Zelf wel eens in gereden en valt niet tegen.

Dashboard en dergelijke is uiteraard minder als VW, maar voor personeel om te gaan werken meer dan prima.

Grt Wim
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: Mijn volgende Auto wordt geen Vw Transporter meer

Bericht door Ikenmijnkois »

mulrivan-edition schreef: 30 dec 2017, 08:06 Heb bij mij op de zaak voor een monteur een Citroën jumpy 2.0 HDI 120 pk.
Zelf wel eens in gereden en valt niet tegen.

Dashboard en dergelijke is uiteraard minder als VW, maar voor personeel om te gaan werken meer dan prima.

Grt Wim
Hoi
Ik weet niet hoe het dasboard eruit ziet van de Citroën jumpy.

Maar weet wel dat het dasboard van de Peugeot Expert 2.0 Blue Hdi Premium Pack er geweldig uitzien, met led omlijsting om de tellers heen zit die je doormiddel van een + en een - hoger en of zachter van kleur kan in stellen.
Ook het navigatie daar kan je tegen praten welke rit je wilt rijden bv postcode en huis nr inspreken is genoeg, ook telefoon, en muziek zender, zit er standaard in het Premium pack pakket.
Voor en achter censoren + achteruit kijk camera 180 gr, met rijrichting, en dodehoek erkenning in de bovenhoek van de buitenspiegels en met afstandsbediening op slot, klappen ook de buiten spiegels naar binnen.
Vind hem er beter uit zien van binnen dan de Transporter t6 die ik had, ik vond mijn Transporter geweldig heus waar kwa motor de kracht die hij had, maar vond het jammer van de open opbergvakken en een gesloten dasboard kastje zonder verlichting, vind de Transporter met dicht glanzend dasboard wel heel mooi, veel mooier dan de standaard Higline.
Nee denk dat ik er super tevreden mee zal zijn voor dat geld ik ervoor betaald hebt. En de Peugeot is afgeleverd 1 december 2017 dus spik splinternieuw zal die nog wel ruiken.
Er wordt Klasse 3 met op alle deuren censordetectie met hellingshoekdetectie ingebouwd, zo krijgen autodieven niet de tijd om een startonderbreker te ontmantelen.
Binnen 1 week misschien een paar dagen later krijg ik hem, ik kan niet wachten.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Mijn volgende Auto wordt geen Vw Transporter meer

Bericht door Multivan Generation »

Doe dat klasse 3 alarm dan wel met een aparte handzender en niet aan de Peugeot sleutel :knipoog
Maar dat snap je nu ook wel :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Mijn volgende Auto wordt geen Vw Transporter meer

Bericht door brugseb »

Mijn broer heeft de full option 150 pk versie, automaat - was enige model dat onmiddellijk leverbaar was toen ie te horen kreeg dat ie omwille van MS niet meer met pedalen mocht rijden, wagen moest dus aangepast worden. En omwille van een gekke premieregeling moest de ombouw op een nieuw voertuig gebeuren - hadden eerst nog gezocht naar een goede T5 occasie, maar is 'm dus niet geworden.
Motorisatie rijdt als een bolide!
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Plaats reactie